Status
Niet open voor verdere reacties.

MoniqueK

MF'er
14 sep 2019
38
27
Een vraag voor de monteurs/kenners onder jullie.

Onlangs Honda CBR 900rr Fireblade uit 1996 gekocht in redelijke conditie. Heb hem na laten lopen door iemand die me onderstaande lijst mailt met wat er moet gebeuren (ballagers moeten eigenlijk ook en kleppen stellen ook maar om kosten te drukken is dit nog even uitgesteld.

Mijn vraag: zouden de monteurs/kenners hier een ruwe schatting kunnen maken van de totale kosten (incl. uurloon) n.a.v. onderstaande lijst?

Olie
Oliefilter
Aftapring
Stofhoezen hoofdremcylinder
Transmissiedempers
Coolmix
Remvloeistof
Voorvorkolie
Verwijderingsbijdrage
Smeer en diverse
Remschijven voor
Remblokken voor
Bougies
Carburateur reinigen


Dankjewel!
Monique
 
Op de vorremmen ga je nat, met daarbij het carbs reinigen ben je 1000 euro minimaal kwijt

De rest een paar honderd.
Ben je zelf handig? Als je Carbs laat reinigen kost dat zo'n 600, als je het zelf doet niets. Ik denk dat als je alles laat doen dat het de waarde van je fiets overstijgt, maarja dan weet je wel wat je hebt. Als je in de buurt van Rèswèk zit mag je je carbs onder je arm nemen en hier ultrasonen...
 
Laatst bewerkt:
Ik zag het lijstje rn dacht nou...ballpoint: 1000 euro nieuwe schijven, blokken, voorvork etc....en arbeidsloon.

Als je goedkoop uit wilt zijn dan wordt het zoeken: hulp en goedkope adressen zoeken.

Officiële dealer gaat je goud kosten...
 
Laatst bewerkt:
:^ Jij en ik zouden dat voor 45 euro klaar hebben, tsja, als je toch de voorkant voor de remmen uitelkaar hebt....
Ik weet niet hoe handig hij is met tangen en sleuteltjes.
 
zoeken: hulp en goedkope adressen zoeken.
Als hij alles, inclusief kleppen stellen en balhoofd laat doen denk ik tussen de 2500 en 3000 euro, als hij alles in eigen beheer, dus zelf of met hulp zo'n 750, 800. Dan zouden er voor het geld dat-ie bespaart nog Hyperpro voorveren inkunnen... Kan die weer jaaaaaren mee (en remblokken acter dan maar gelijk)
 


Sorry, ken het verschil nog niet helemaal 🥵 🤯🤯🤯

1584862098554.png
 
Op de vorremmen ga je nat, met daarbij het carbs reinigen ben je 1000 euro minimaal kwijt

De rest een paar honderd.
Ben je zelf handig? Als je Carbs laat reinigen kost dat zo'n 600, als je het zelf doet niets. Ik denk dat als je alles laat doen dat het de waarde van je fiets overstijgt, maarja dan weet je wel wat je hebt. Als je in de buurt van Rèswèk zit mag je je carbs onder je arm nemen en hier ultrasonen...
Carbs laten reinigen kost dat werkelijk 600 ,= ? Ik vind dat nogal veel.
en wat is Coolmix?
 
Dankje voor de grote foto.
Hoe weet je als monteur welke koelvloeistof dan gebruikt is, mengen is namelijk niet handig?
En voor sommige motoren mag je alleen maar een specifiek koelmiddel gebruiken.

NB even google uit 2008 in dit forum spreekt men van 270 euro voor het laten reinigen.
 
12 jaar geleden, okee... Ik ben in 12 jaar ook 1000 p/m gaan vrdienen.

Carbs reinigen is ongeveer 6 uur werk van pakbeet 70 euro = 420, af en opbouwen van een supersport is meer gedoe dan van een DT125, samen met synchroniseren en eindafstelling en onderdelen en materiaal voor 180???? sproeiertje, vlotterkraantjes
 
Dankje voor de grote foto.
Hoe weet je als monteur welke koelvloeistof dan gebruikt is, mengen is namelijk niet handig?
En voor sommige motoren mag je alleen maar een specifiek koelmiddel gebruiken.

NB even google uit 2008 in dit forum spreekt men van 270 euro voor het laten reinigen.

Daarom benoemd hij het ook specifiek, hij zal de oude aflaten, spoelen en weer volledig vullen met coolmix.

@TS oudere motoren zijn alleen leuk als je zelf handig bent, of nemen zoals het komt.
 
Ik vind niks mis met de vragen.
Waarom vragen mensen dat altijd achteraf..........................................................

Tja als er zoveeel aan moet gebeuren wat is dan nog een goede koop.
Waarom staat olie verversen altijd boven aan , terwijl je niet eens weet hoe de kleppen staan.
Dat zou altijd andersom moeten zijn.

Als je dit moet laten uitvoeren me dito uurloon dan zou de motor gratis moeten zijn lijkt me.

j
 
Laatst bewerkt:
Dat heb je met een tweedehans, daar betaal je voor en moet vervolgens alles aan gebeuren, het is niet anders... Geloof ook niet dat de lijst van @MoniqueK op prioriteitsvolgorde staat...
 
Ja je moet bij dit soort motoren echt een liefhebber zijn om zulke bedragen uit te willen geven als je het moet laten doen,zo niet kan
je de motor beter weer te koop zetten,er zijn genoeg zelfsleutelaars die dat zelf kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan