Kostenplaatje motor..

Verzekering is niet optimistisch. Ik had met brommert bij Orion 2 schadevrije jaren (ja, netjes he :P ), dan krijg je no-claimkorting van 70%, en ik heb er ook mn suzuki swift (die 360 eu) en mn motor gaat (nog geen rbw, dus op naam van pappie) 63,xx kosten. Valt mee d8 ik zo :)
Pak kocht ik met motor mee (2ehands, zag er goed uit) van MQP voor 250. Motor (kappenschade en moet nog topkuip hebben) voor 1900. En benzine is misschien wel net zo duur als dat jij zuinig rijd. Maar daar is een motor niet voor bedoeld :P
Helm (ik weet niet wat dat geklets over 180 euro is) maar ik ehb van motorgoedkoop.nl een Airtech Solid, zwart, voor 149 euro + zwart vizier 54 euro, maar het zit prima, echt uit de kunst, en ik heb nergens last van.

Gr,

Nick.
 
@ Thijzzzz,

De kosten van het rijbewijs zijn het probleem niet. M'n ouders hebben een "rekening voor later" zeg maar en van dat geld mag ik mijn rijbewijs halen (daar was het ook voor bedoeld). 8-)

@ W-instent,

Okee, ik moet dus een aantal dingen nog wat omhoog schroeven. Ik wil alleen geen losse broek en jas, maar een combipak. :)

@ Stu__,

100% waar maar ik was niet van plan haar te dumpen :N

@ t.i.m.o.n.

Ok, dankje! Ga ik een keer kijken als ik er ben. Woon zelf in Alkmaar maar heb familie zitten in Nijmegen.

@ D@ve,

Dat is ook een idee ja :) Maar als je het op een beurs koopt, hoe doe je dat dan met garantie enzo als het bedrijf aan de andere kant van het land zit ofzo? Als je die al hebt?

En waarom zou ik 36 zijn? :9 Vandaag mag ik toch echt weer naar school hoor, eerste dagje 5 VWO B|


Ik ook 5 VWO, alleen ben ik blijven zitten gvd.

Fijn, nu weer ontopic.
vraagje; wanneer zijn er weer beurzen voor motoren? want ik heb zelf ook wel interesse in goedkoop spul :D (wie niet)
 
Ik ook 5 VWO, alleen ben ik blijven zitten gvd.

Fijn, nu weer ontopic.
vraagje; wanneer zijn er weer beurzen voor motoren? want ik heb zelf ook wel interesse in goedkoop spul :D (wie niet)

[offtopic]

Aiii, d'as klote! Ik ben ook blijven zitten in de 3e door gezondheidsredenen. Voordeel is nu wel dat we waarschijnlijk een van de weinige zo niet de enige op school zijn met een dikke motor straks 8-) :+

[/offtopic]
 
Mijn lijstje (excl motor)
Terugbouwen + Bridgestone BT-014 + luchtfilter + oliefilter + blokolie + manuur: € 520,-
Handschoenen + broek + jas + laarzen + helm: had ik al, overgenomen van vorige eigenaar/vader
Overschrijven kenteken: 10,50
Verzekering: 210 (0 jaren schadevrij WA + diefstal)
Slot: overgenomen van vorige eigenaar
Alarm: overgenomen van vorige eigenaar
Rijbewijs heeft me ong. € 1250,- gekost

Ga nog wel verwarmde handschoenen halen, een nieuwe helm (ding is toch 4 jaar oud en niet echt een motorhelm), en een "vrijtijdsbroek" (een motorrijbroek die er vrij normaal uitziet) en otoplastieken (oordoppen)

Vergeet 'm ook niet op slot te zetten hé!?
Schijfremslot is moeilijk te kraken, en makkelijk mee te nemen!

Verder blijf je met kleine dingetjes zitten, kettingspray, poetsmiddel, etc (tikt ook aardig aan)
En onderhoud (banden, ketting, tandwielen, filters, etc)
En misschien wil je er nog wat accessoires bij zoals paddockstand, baldhoofdbeschermer, of aanpassingen als remschijven, kapwerk, carbondingetjes etc
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor je lijstje!

Scheelt natuurlijk een hoop dat je het pak enzo kan overnemen van iemand anders. Die 210 euro valt nog best mee voor WA + Diefstal, maar dat komt zeker ook door je alarm neem ik aan?

Schijfremslot en dik kettingslot heb ik nog wel van m'n brommer dus komt goed ;)

Mag je eigenlijk ook zelf zo'n 25kw set inbouwen en dan het kenteken over laten zetten op 25Kw of MOET dit door een (dure) dealer gedaan worden?
 
Dankje voor je lijstje!

Scheelt natuurlijk een hoop dat je het pak enzo kan overnemen van iemand anders. Die 210 euro valt nog best mee voor WA + Diefstal, maar dat komt zeker ook door je alarm neem ik aan?

Schijfremslot en dik kettingslot heb ik nog wel van m'n brommer dus komt goed ;)

Mag je eigenlijk ook zelf zo'n 25kw set inbouwen en dan het kenteken over laten zetten op 25Kw of MOET dit door een (dure) dealer gedaan worden?

Kijk nog even terug, iets aangevult.
210 komt niet door alarm (niet SCM goedgekeurd, helaas) gewoon even 2 á 3 uurtjes investeren in online offerte aanvragen (altijd leuk, duurste nemen +/- 600 en de goedkoopste 210, verschil 390 euro. 390 : 3 = 130 euro per uur. Best lekker)
Ik heb dan wel Adviesgroep De Vogel, en die verzekeren volgens mij alleen brabant en zeeland.

Let je er wel op dat als je WA+diefstal of WA+extra neemt dat je slot vaak ART goedgekeurd moet zijn (meestal nog 4 sterren ook). Even controleren of je dat hebt natuurlijk.

Ik heb mijn motor terug laten bouwen ('s avonds gebeurd...ssst) Manuur valt op zich wel mee. Maar mijn "mannetje" vraagt dan ook maar 12,50 per uur.
Setje kostte alleen 150 euro (de rubbers) luchtfilter was 46 euro, oliefilter...11 euro, olie zelf 40 euro.
Ik heb er het orginele terugvoersetje van Honda opzitten, ik denk (weet niet helemaal zeker hoe dat in z'n werk gaat) dat dat geijkt is ofzo, en dat je als je dat setje inbouwt een vermogen krijgt van 25 kW. Dan moet je je kentekenbewijs opsturen naar Honda, en over latten zetten (is gratis als je het orginele terugvoersetje erin gooit).
 
Weer bedankt voor je snelle reactie!

Inderdaad mooie verschillen bij die verzekeringen, niet normaal meer... B| Is zeker de moeite waard dat even uit te zoeken. Woon zelf in Alkmaar dus dat zal wel een duurdere regio zijn maar hier zullen ook wel wat van die goedkope, kleine verzekeraars zitten.

M'n slot zal wel niet aan al die eisen voldoen. Ik zal het eens uitzoeken maar ben niet overtuigd.

Dus je zou in principe zelf zo'n setje in kunnen bouwen, als je maar het originele hebt? Heb zelf al wel een hoop leren sleutelen dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Even op Kawasaki.nl gekeken, en stel dat ik bijvoorbeeld deze
Kawasaki ZX6R zou kopen (is ook te overwegen omdat hij zonder i/e op kenteken 25 kw kan) dan zou ik een officieel setje moeten bestellen bij kawasaki (?) en dan dus 4 inlaatringen inbouwen. Heb al wat rondgezocht op het forum en gevonden dat zo'n setje *#%**% duur kan zijn...
 
Weer bedankt voor je snelle reactie!

Inderdaad mooie verschillen bij die verzekeringen, niet normaal meer... B| Is zeker de moeite waard dat even uit te zoeken. Woon zelf in Alkmaar dus dat zal wel een duurdere regio zijn maar hier zullen ook wel wat van die goedkope, kleine verzekeraars zitten.

M'n slot zal wel niet aan al die eisen voldoen. Ik zal het eens uitzoeken maar ben niet overtuigd.

Dus je zou in principe zelf zo'n setje in kunnen bouwen, als je maar het originele hebt? Heb zelf al wel een hoop leren sleutelen dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Even op Kawasaki.nl gekeken, en stel dat ik bijvoorbeeld deze
Kawasaki ZX6R zou kopen (is ook te overwegen omdat hij zonder i/e op kenteken 25 kw kan) dan zou ik een officieel setje moeten bestellen bij kawasaki (?) en dan dus 4 inlaatringen inbouwen. Heb al wat rondgezocht op het forum en gevonden dat zo'n setje *#%**% duur kan zijn...

Setjes verschillen enorm.
Zo kost het bij een of andere kawa iets van 3,40 (setje) en bij een suzuki.. weet ik veel iets van 1200 euro. Dat loopt echt uiteen.
Dus dat moet je gewoon even navragen bij een dealer (hebben een lijst met richtprijzen per type)
Mijn advies, win gewoon wat info bij een dealer (kun je gelijk naar kleding zoeken, en daar ook advies over vragen (is gratis ;) )
 
Kostenplaatje voor een motor?

Tsja, daar ben ik maar mee opgehouden om dat bij te houden. B|





:+
 
Setjes verschillen enorm.
Zo kost het bij een of andere kawa iets van 3,40 (setje) en bij een suzuki.. weet ik veel iets van 1200 euro. Dat loopt echt uiteen.
Dus dat moet je gewoon even navragen bij een dealer (hebben een lijst met richtprijzen per type)
Mijn advies, win gewoon wat info bij een dealer (kun je gelijk naar kleding zoeken, en daar ook advies over vragen (is gratis ;) )

Okeej, dankje! Heb dus al bij Kawasaki.nl gekeken en het komt neer op ringen bij de inlaat. Heb even gekeken en er scheen er hier op het forum eens een keer zo'n setje voor 175 euro verkocht te zijn. Hoop geld voor wat ringen maar het zal wel moeten. Ik zal inderdaad eens bij de dealer gaan vragen.
 
Okeej, dankje! Heb dus al bij Kawasaki.nl gekeken en het komt neer op ringen bij de inlaat. Heb even gekeken en er scheen er hier op het forum eens een keer zo'n setje voor 175 euro verkocht te zijn. Hoop geld voor wat ringen maar het zal wel moeten. Ik zal inderdaad eens bij de dealer gaan vragen.

Klopt, en nog een tip: Gooi de evt ringen oid die eraf komen niet weg (scheelt weer in de kosten voor over 2 jaar) ;) :)
Hoop voor je dat je volgende zomer lekker kunt :]
 
Klopt, en nog een tip: Gooi de evt ringen oid die eraf komen niet weg (scheelt weer in de kosten voor over 2 jaar) ;) :)
Hoop voor je dat je volgende zomer lekker kunt :]

Nee, die lijst ik in en hang ik op m'n kamer :+ Maar zonder dollen, goeie tip. Waardevol rubber :9

Dat hoop ik ook *D Nog even flink werken en m'n DNA niet in de prak rijden (die zal zeker 1000+ van het totaal gaan financieren als hij de deur uit gaat) en dan moet het lukken, kan gewoon niet wachten *O* Heb nog even flink zitten zoeken vanavond maar een ZX6R uit 95 en dan zo'n setje erin is helemaal zo slecht nog niet.. :)
 
Nee, die lijst ik in en hang ik op m'n kamer :+ Maar zonder dollen, goeie tip. Waardevol rubber :9

Dat hoop ik ook *D Nog even flink werken en m'n DNA niet in de prak rijden (die zal zeker 1000+ van het totaal gaan financieren als hij de deur uit gaat) en dan moet het lukken, kan gewoon niet wachten *O* Heb nog even flink zitten zoeken vanavond maar een ZX6R uit 95 en dan zo'n setje erin is helemaal zo slecht nog niet.. :)

Ik denk dat je (als je 2,5 k uitgeeft aan alleen de motor) je moet rekenen op + 500 voor onderhoud (ong. hetzelfde als ik) tenzij er nog goede banden onder zitten.
Kleding heb je zelf in de hand maar laten we zeggen 500,-
Papierwinkel (kenteken, belasting, verzekering) 300,-
rijbewijs houden we op 1200,-

Totaal 2500 + 500 + 300 + 1200 = 4500,- - 1000 (scooter) = 3.500,-
Daar moet je het ongeveer op budgetteren denk ik
 
Mijn kostenlijstje dan maar :Y :

Motor: 1015
Wegenbelasting: 68
Verzekering: 98
Nieuwe accu+lader = 45
Handschoenen (winter+zomer)= 75
Pak= 300
schoenen= 110
helm= 70
Rijbewijs= 675 euro

Totaal: rond de 2500 euro, en dan die verdomde dure benzine :( (onderhoud niet te vergeten), nee en ik heb niet dat ik de belasting kan terug innen zoals veel belastingontlopers hier in NL :P . En dat voor een arm studentje (die nog een andere (duurdere) hobby heeft, dus ik moet kiezen. Veel sparen, weinig/nooit uitgaan, geen onzinnige dingen kopen :Y , en dan nog geld verdienen (met sport *O* ))
 
Mijn kostenlijstje dan maar :Y :

Motor: 1015
Wegenbelasting: 68
Verzekering: 98
Nieuwe accu+lader = 45
Handschoenen (winter+zomer)= 75
Pak= 300
schoenen= 110
helm= 70
Rijbewijs= 675 euro

Totaal: rond de 2500 euro, en dan die verdomde dure benzine :( (onderhoud niet te vergeten), nee en ik heb niet dat ik de belasting kan terug innen zoals veel belastingontlopers hier in NL :P . En dat voor een arm studentje (die nog een andere (duurdere) hobby heeft, dus ik moet kiezen. Veel sparen, weinig/nooit uitgaan, geen onzinnige dingen kopen :Y , en dan nog geld verdienen (met sport *O* ))


Een helm van 70 euro? Ik hoop dat je een hard hoofd hebt! :W
 
@ W-instent,

Okee, ik moet dus een aantal dingen nog wat omhoog schroeven. Ik wil alleen geen losse broek en jas, maar een combipak. :)
Dat dacht ik ook,
maar probleem is vaak (zo vertelde de verkopers mij, en zo ondervond ik zelf ook) dat je of de onderkant past en de bovenkant niet, of contra.
Als je een goed pak vind, mooi meegenomen, stle er anders 1 samen zoals ik ook gedaan heb... kosten zijn ongeveer gelijk volgens mij
 
Dat dacht ik ook,
maar probleem is vaak (zo vertelde de verkopers mij, en zo ondervond ik zelf ook) dat je of de onderkant past en de bovenkant niet, of contra.
Als je een goed pak vind, mooi meegenomen, stle er anders 1 samen zoals ik ook gedaan heb... kosten zijn ongeveer gelijk volgens mij

Ja daar zit natuurlijk wat in... Zo'n pak zal wel redelijk 50-50 zijn en als je dan net iets langere benen hebt ofzo... Ik zal eens zo'n combipak gaan passen :)

@ 17tien,

Dankje voor je lijstje! Je hebt wel heel erg goedkoop je rijbwijs gehaald joh he! Je woont niet toevallig in de buurt van Alkmaar? :+
En een helm van 70 euro? Is de kwaliteit een beetje te doen? Ik weet dat er motorhelmen zijn voor dat bedrag maar het lijkt me dat je dan ook niet zoveel voor je geld krijgt..
 
Rijbewijs: 1200 euro
Aanschaf GS500: +/- 1500 euro
Aanschaf outfit: +/- 800 euro
Verzekering + wegenbelasting per jaar: 200 euro

Ga de onderhouds en benzine kosten hier niet neerzetten, dan moet ik eerst flink gaan rekenen. Ik rijd in ieder geval bijna 20.000 km per jaar :)
Mijn GS neemt gemiddeld 1 op 24 benzo (euro95)
 
mis ik nou nog in 't lijstje de afdekhoes en een goed slot?
en trouwens naast benzine lusten motoren geloof ik ook olie ...

ik zou trouwens als jonge beginnende motorrijder echt onder 1550 / 2000,- blijven met aanschaf motor... een ongeluk zit in een klein dood hoekje.
 
Dat dacht ik ook,
maar probleem is vaak (zo vertelde de verkopers mij, en zo ondervond ik zelf ook) dat je of de onderkant past en de bovenkant niet, of contra.
Als je een goed pak vind, mooi meegenomen, stle er anders 1 samen zoals ik ook gedaan heb... kosten zijn ongeveer gelijk volgens mij

Bij Termaat in Nijmegen hebben ze ook de wat minder courante maten.
Dus lengtematen enzo. Groot kans dat ze daar wat passends hebben voor je!


Ik zie iedereen trouwens de kosten van het rijbewijs neerzetten.
Maar dat boeit toch niet :?
Het hebben van het rijbewijs is het uitgangspunt vanwaar je verder gaat.
Namelijk met het kopen van pak, motor, enzo.
 
Een helm van 70 euro? Ik hoop dat je een hard hoofd hebt! :W

Een duurdere helm beschermt je hoofd niks beter dan een helm die goedkoop is (met keurmerk), is een keer een duitse test geweest, de helm van 70 euro had een betere bescherming dan die van 500 euro. Maar die van 70 maakt vast meer herrie, en zitten minder luxe dingen op.

@ DutchmanZXR: Die helm zit prima!, zit goed, knelt niet. ALleen begint wel behoorlijk wat last van windruis te hebben boven de 100km/h (weet niet hoe het met andere helmen is), maar ik draag toch oordoppen. Nee, ik heb gelest in Apeldoorn. Ik had 6 lessen voor mijn AVB nodig + 2 om het AVB afteleggen (ernaartoe rijden, examen doen, en weer terug). Dan nog 4 lessen voor AVD. En in het begin een intro gedaan (45 min rijden, erover praten, lessen plannen+1ste examen). (Ik had trouwens lessen van 45 min + 5 min uitleg etc.)

Deze helm heb ik trouwens
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=204522&CFID=1912373&CFTOKEN=62026376&jsessionid=2c302738041157642289376

Damn, inmiddels 10 euro goedkoper geworden '( :P , enja, mss koop ik volgend seizoen wel een duurdere helm
 
Laatst bewerkt:
je moet een helm en een pak echt gepast hebben hoor. op t oog een helm en een pak kopen vind ik geen goed idee!
je moet iets aan hebben wil je kunnen oordelen of het wel of niet zit! elk pak of helm zit weer anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan