Kostuumtas op motor

Hagaban

MF'er
22 jan 2018
99
32
Heb hierover via Google niets weten te vinden, dus maar even hier, waar de echte experts zitten ;)

Voor mijn werk moet ik vaak een apart pak mee. Is er iemand die weet van een kostuumtas die geschikt is voor het motorrijden, zonder dat ik koffers aan mijn motor moet hangen?
 
Heb hierover via Google niets weten te vinden, dus maar even hier, waar de echte experts zitten ;)

Voor mijn werk moet ik vaak een apart pak mee. Is er iemand die weet van een kostuumtas die geschikt is voor het motorrijden, zonder dat ik koffers aan mijn motor moet hangen?

Als je die nodig hebt op een vaste werk locatie dan is het makkelijker om je colbert jasje op de werk te hangen. De rest kan onder je motorkleding.

Verschillende locaties dan alleen je colbertjasje in een rugtas waar deze ruim in kan.

Goede kwaliteits costuum en overhemden kreukelen niet zo snel
 
Ik heb ruime zijtassen aangeschaft, 2ehands set voor 15 piek. Past m`n laptop, broodtrommel, paar schoenen, broek en jas in. Als ik ze uitrits nog wel meer. Kun je er ook gewoon weer afhalen. Zitten bij mij echter zonder beugels op de motor, wat als gevolg heeft dat ik met removable tape de achterkappen in moet tapen om beschadiging te voorkomen.
 
Textiel kleding kopen, pantalon aan, schoenen/colbert in de tas/koffer en op het parkeerterrein of binnen in 3 minuten gereed staan. Ik laat doordeweeks mijn colbert hangen op kantoor, zodat ik die op maandag en vrijdag slechts hoef mee te nemen.
Het leven hoeft niet moeilijk te wezen...
 
Om de situatie wat te specificeren: ik ben musicus en heb een duur, zwart pak dat ik pas vlak voor het concert aantrek. Wil het dus in zijn geheel meenemen zonder delen aan te hebben. Is er niet een rugtas huervoor gemaakt?
 
Goed kostuumhoes.
Rol schuimrubber.
Daar luchtig omheen rollen, geeft dan geen kreukels.
dat in een een waterdichte roltas, die zonder te pletten achterop vastgemaakt kan worden.
 
Nee niet sexy, maar wel heel praktisch.................

Een tupperware-koffer van GIVI.
Plek voor paperassen, helm, ect. 100% waterdicht, zelfs bij extreem weer, geen drup.
Kan tijdens je werk, met alle motorkleding erin, gewoon op de motor blijven zitten.
Maar als gewenst is koffer met geopend slot, er ook met 1 klik af te halen.

's Zomers ga ik er mee naar het strand. (parkeren op de strandovergang)
Bij aankomst zwemtas met inhoud en strandbenodigdheden eruit.
Helm, motorkleding, alles erin. Hele dag genieten bij de zee!
(en dat zonder daar de hele dag als Michelin-mannetje met een helm onder je arm te lopen)
 
Laatst bewerkt:
Om de situatie wat te specificeren: ik ben musicus en heb een duur, zwart pak dat ik pas vlak voor het concert aantrek. Wil het dus in zijn geheel meenemen zonder delen aan te hebben. Is er niet een rugtas huervoor gemaakt?

Nee, ik denk van niet dit is zo'n speciek geval dat het aannemenlijk is dat daar geen speciale rugtassen voor gemaakt worden.

Pak een zo ruim mogelijke rugtas zodat je niet hoeft te proppen. Doe je jas en je broek elk apart in zo'n plastic zak die je krijgt bij de stomerij en vouw ze daarna pas op.
 
Nee, ik denk van niet dit is zo'n speciek geval dat het aannemenlijk is dat daar geen speciale rugtassen voor gemaakt worden.

Pak een zo ruim mogelijke rugtas
zodat je niet hoeft te proppen. Doe je jas en je broek elk apart in zo'n plastic zak die je krijgt bij de stomerij en vouw ze daarna pas op.

Bijvoorbeeld de "Messenger bag" van Ortlieb (n.b. er zijn meerdere fabrikanten) is groot genoeg om zulke spullen mee te nemen zonder dat het op elkaar is gepropt.
 
Nee niet sexy, maar wel heel praktisch.................

Een tupperware-koffer van GIVI.
Plek voor paperassen, helm, ect. 100% waterdicht, zelfs bij extreem weer, geen drup.
Kan tijdens je werk, met alle motorkleding erin, gewoon op de motor blijven zitten.
Maar als gewenst is koffer met geopend slot, er ook met 1 klik af te halen.
~[/size]

Ja, die heb ik dus ook. Als ik volledig in pak moet (soms bij banken etc.) dan pak ik met pijn in het hart de auto, maar de meeste klanten bezoek ik in combi van nette spijkerbroek en jasje. Dat jasje gaat prima in de topkoffer (in een plastic zak, één keer over de breedte gevouwen), evenals mijn nette schoenen. Bij de klant gearriveerd even een barbatruc en hopsa, motormuis is veranderd in blitse adviseur :+ .
 
Om de situatie wat te specificeren: ik ben musicus en heb een duur, zwart pak dat ik pas vlak voor het concert aantrek. Wil het dus in zijn geheel meenemen zonder delen aan te hebben. Is er niet een rugtas huervoor gemaakt?

Je hoeft geen instrument mee te nemen dus je bent (klassiek) pianist denk ik want je instrument, Amp en Cabs meenemen op de motor is mij nog nooit gelukt :)
 
Ik draag mijn Superman pak altijd onder mijn kleren. Zo verlies ik weinig tijd als ze me nodig hebben. 8-)
 
Je hoeft geen instrument mee te nemen dus je bent (klassiek) pianist denk ik want je instrument, Amp en Cabs meenemen op de motor is mij nog nooit gelukt :)

Mij wel... :+ Heb ik een hulpmiddeltje voor... Fust-BBQ kan eraf, daar pastte m`n combo in. Pedalen achterin en gitaar in de tas achterop de duo. :t Had toen een fender Champion 100 combo, dus geen buizenbak. Daar durf ik `t niet zo goed mee :X




full
 
Heb hierover via Google niets weten te vinden, dus maar even hier, waar de echte experts zitten ;)

Voor mijn werk moet ik vaak een apart pak mee. Is er iemand die weet van een kostuumtas die geschikt is voor het motorrijden, zonder dat ik koffers aan mijn motor moet hangen?
Belangrijkste: koop pakken die niet snel kreuken. Ik gooi mn pak gewoon in mn topcase en klaar.
Met het ene pak kan dat wel, met een ander weer niet. De ene blijft super netjes, de ander ziet er na één ritje niet uit.
 
Ik gok dat dit is wat je zoekt: Suitroller - Essential

Ik heb er zelf een gewonnen en het doet wat het moet doen, een pak kreukvrij meenemen. Het is niet meer dan een rol plastic met opstaande schuimrubberen rand zodat er ruimte tussen de windingen ontstaat bij oprollen + een "handige" schouderband om hem mee te nemen. Nieuw zou ik hem voor die prijs niet kopen, maar stuur me even een PB want ik wil hem wel van de hand doen. (Maak er met mijn huidige werk weinig tot geen gebruik meer van)
 
Terug
Bovenaan Onderaan