GrandBuba
MF'er
Nu het wat kouder begint te worden begin ik wat te vrezen voor de
startkwaliteiten van mijn machientje (suzuki SV650 '99) ..
Als ik hem start met choke uit, dan valt hij gewoon stil na 1 seconde,
als ik hem start met choke in (dus zonder), dan heeft hij niet genoeg toeren
om te blijven draaien (bokt en valt stil).
Starten met de choke volledig uit (zoals in de handleiding) lukt helemaal niet,
dan valt de machine na 1/2 seconde gewoon dood.
Wat ik al gemerkt heb is dat wanneer ik hem 5-6 seconden met contact
aan laat staan vooraleer te starten, het hele proces dan een heel stuk
soepeler verloopt. Het lampje van de voorverwarming is dan al zeker
4 seconden uit.
Mijn vraag: kan dit kwaad (zo lang laten opwarmen). Voor zover ik weet
start de benzinepomp zodra het contact aanstaat, dus is er geen risico
dat ik de motor "verzuip" op deze manier?
Vanuit mijn dieselrijder-ervaring weet ik dat ik het contact niet langer dan
strikt noodzakelijk moest aan laten staan om te starten, of dat er anders
een serieuze rookwolk uit de uitlaat kwam.
Jullie gedacht?
Ter info: wanneer de machine éénmaal gestart draait hij bijna ogenblikkelijk soepel,
dus na 30 seconden stationair of zo mag de choke alweer uit, en staat hij
mooi op 1200 tpm te tuffen zonder bokken of onderbrekingen..
startkwaliteiten van mijn machientje (suzuki SV650 '99) ..
Als ik hem start met choke uit, dan valt hij gewoon stil na 1 seconde,
als ik hem start met choke in (dus zonder), dan heeft hij niet genoeg toeren
om te blijven draaien (bokt en valt stil).
Starten met de choke volledig uit (zoals in de handleiding) lukt helemaal niet,
dan valt de machine na 1/2 seconde gewoon dood.
Wat ik al gemerkt heb is dat wanneer ik hem 5-6 seconden met contact
aan laat staan vooraleer te starten, het hele proces dan een heel stuk
soepeler verloopt. Het lampje van de voorverwarming is dan al zeker
4 seconden uit.
Mijn vraag: kan dit kwaad (zo lang laten opwarmen). Voor zover ik weet
start de benzinepomp zodra het contact aanstaat, dus is er geen risico
dat ik de motor "verzuip" op deze manier?
Vanuit mijn dieselrijder-ervaring weet ik dat ik het contact niet langer dan
strikt noodzakelijk moest aan laten staan om te starten, of dat er anders
een serieuze rookwolk uit de uitlaat kwam.
Jullie gedacht?
Ter info: wanneer de machine éénmaal gestart draait hij bijna ogenblikkelijk soepel,
dus na 30 seconden stationair of zo mag de choke alweer uit, en staat hij
mooi op 1200 tpm te tuffen zonder bokken of onderbrekingen..