koud starten geen probleem, warm wil hij niet?????

trab-bart

Rookie
6 jan 2004
4
0
mijn enduro met kickstart ,een yamaha tt 600 start koud vanzelf met slechts één kick. wanneer ik van de bakker of de slager kom en de motor staat warm wil hij met geen mogelijkheid nog starten.met of zonder choke maak geen moer uit.waar kan dit aan liggen?als ik de motor koel met een emmer water start hij weer zonder morren. ik kan toch moeilijk met een emmer water achterop rijden of wel?

alvast bedankt voor uw hulp.

- zit er een rubberen verloopstuk tussen carburateur(s) en blok? Daar zou een héél klein haarscheurtje in kunnen zijn gekomen, òf het is misschien niet 100% zuiver en glad gemonteerd.

- het is ook mogelijk dat bij stilzetten de restwarmte van het blok de carburateur te heet maakt omdat er dan geen rijwind meer is; die kans is nog iets groter als er juist géén rubber tussen carb en inlaat zit, ik had dit zelfs met een "blikken" Vespa pk50 bromscootertje {zonder fouten, perfecte bougiekleur en op tijd nieuw vlotter-pennetje met (slijt-gevoelige) plastic tip èn op tijd nieuw bougie-kapje - ook zulke dingen kunnen op allerlei dingen zoals temperatuur of toerental reageren met raadselachtige storinkjes}.

Een streepje gas geven. 1 a 2 mm is voldoende. Niet met het gas spelen, maar 1 a 2 mm open zetten en zo vasthouden en dan kicken. Niet meer dan 3 mm gas geven als je middenvoetsbeentje je lief is.

Terug
Bovenaan Onderaan