Koud voorhoofd!!

Vreemd, een vizier die aan de buitenkant beslaat?!? Nog nooit meegemaakt.. mijn vorige heml (zonder pinlock), besloeg toch werkelijk alleen aan de binnenkant en die moest ik voor een stoplicht altijd op een flinke kier zetten om nog voldoende zicht te houden..

Eh, wat ik bedoel is dat ik geen condens krijg in de ruimte tussen vizier en pinlock. Als dat zo was, dan zit de pinlock niet goed. Ik krijg dus een klein beetje condens op de buitenkant van de pinlock, dus het stuk plastic dat het dichtste bij je gezicht zit, zeg maar.

Het is ook maar een klein plekje, alleen bij mijn neus, en alleen als ik de helm echt helemaal dicht doe.
 
Vreemd dan, ik kocht eerder dit jaar de Shoei XR-1000 met fabriek af Pinlock erin.. nog nooit zoiets goeds gehad.. never meer beslaan dus.. en nog vergeleken met m'n oude helm zie ik nagenoeg geen 'extra' koplampen dan zonder pinlock. Overigens moet de pinlock wel bijzonder nauwkeuring gemonteerd worden, anders werkt het niet (goed).

Wat de koude betreft, zorg idd wel dat al je luchtinlaten dichtstaan als je er zo'n last van hebt, maar daarentegen heb je géén kunstmatige ontwazeming meer.. zonder pinlock is dit dus erg onhandig. Verder is een balaclava (lees: bivakmuts) wel erg lekker bij kouder weer en een extra schouderwarmer met nekflap is ook geen overbodige luxe.. ik kan rustig met -5 over de snelweg, zonder ergens koude te voelen, behalve in m'n vingertopjes en tenen (ná 30 mins rijden dan).. moet ook altijd lachen om de zomergasten.. met hun superbikes.. LOL.. al die smoesjes verzinnen om maar niet te rijden in de winter.. :P (bikkels zijn het toch ook he.. *D )
:^ Ik heb ook een Shoei XR1000 en ben d'r helemaal lyrisch van. *D
Beslaat niet, de luchtstroming in de helm is zó dat je wél altijd een fris hoofd hebt maar géén irritante wind in je gezicht. Hij zit heerlijk, en géén geknoei met de sluiting van het riempje. Wel heb ik dikkere kin/wangstukken erin gezet omdat ik een vrij smal gezicht heb; op deze manier kan ik tenminste op de autobaan nog vrolijk om me heen kijken zonder dat m'n helm een eigen leven gaat lijden.

[me]Ondertussen is deze post een soort reclameboodschap voor Shoei geworden ;) [/me]

Overigens draag ik geen helmmuts enzo, ik voel me zo al lekker thuis in m'n helmpie. Als je nog nooit met zo'n koud weer hebt gereden en het nu ineens erg koud vind, ga er dan maar vanuit dat 't níet aan de Pinlock ligt maar aan de helm zelf....
 
Probeer de ventilatiegaten vanaf de binnenkant van de helm te vullen met watten. Alleen het klepje van de ventilatiegaten dicht doen helpt niet tegen afkoeling van je voorhoofd.
 
Eh, wat ik bedoel is dat ik geen condens krijg in de ruimte tussen vizier en pinlock. Als dat zo was, dan zit de pinlock niet goed. Ik krijg dus een klein beetje condens op de buitenkant van de pinlock, dus het stuk plastic dat het dichtste bij je gezicht zit, zeg maar.

Het is ook maar een klein plekje, alleen bij mijn neus, en alleen als ik de helm echt helemaal dicht doe.


Hmm, ok , ik begrijp nu wat je bedoelde ja.. hmm.. met mijn helm en pinlock is dat vooralsnog niet gebeurd.. maar nu heb ik deze nog niet op extreem koude dagen geprobeerd.. wellicht vanavond weer.. dan is het geen weer namelijk :+

Misschien moet je ook eens wat minder vaak niezen in je helm, scheelt ook van die vage vochtplekjes aan de binnenkant van je vizier :+
 
:^ Ik heb ook een Shoei XR1000 en ben d'r helemaal lyrisch van. *D
Beslaat niet, de luchtstroming in de helm is zó dat je wél altijd een fris hoofd hebt maar géén irritante wind in je gezicht. Hij zit heerlijk, en géén geknoei met de sluiting van het riempje. Wel heb ik dikkere kin/wangstukken erin gezet omdat ik een vrij smal gezicht heb; op deze manier kan ik tenminste op de autobaan nog vrolijk om me heen kijken zonder dat m'n helm een eigen leven gaat lijden.

[me]Ondertussen is deze post een soort reclameboodschap voor Shoei geworden ;) [/me]

Overigens draag ik geen helmmuts enzo, ik voel me zo al lekker thuis in m'n helmpie. Als je nog nooit met zo'n koud weer hebt gereden en het nu ineens erg koud vind, ga er dan maar vanuit dat 't níet aan de Pinlock ligt maar aan de helm zelf....


Lekker ding he.. *D vind ik nu ook.. en het mag best gezegd worden.. de XR-1000 van SHOEI is WAANZINNIG!!! :}

Maar ik doe met de écht koude dagen wel een balaclava onder m'n helm op.. alleen om m'n nek en kin tegen de kou te beschermen.. een koud voorhoofd heb ik idd niet meer zo met deze Shoei (SHOEISHOEISHOEISHOEI :P )
 
Heb zelf ook een pinlock in mijn vizier, maar nergens last van.
Behalve dan inderdaad om het pinlockvizier heen, aan de binnenzijde last van condens.
Maar de klacht zal vast veroorzaakt worden door ventilatie dat nog open staat, of de kou komt via de nek/keel omhoog. Lekkere das of een helmmuts onder de helm op en weg is het koude voorhoofd. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan