Koud voorhoofd!!

Faithz

MF veteraan
18 mei 2004
1.931
0
Eindhoven
Hoi,

Ik heb afgelopen vrijdag Pinlock in mijn vizier (arai nr5) laten zetten. Zaterdag had ik les en heb ik een klein stukje snelweg gereden maar na ongeveer 5min 120kmp/h rijden kreeg ik een ongelovelijk koud voorhoofd! Het deed er gewoon pijn van. Ik was dan ook blij dat ik van de snelweg afmocht.

Nu kan ik niet met zekerheid zeggen dat het aan de pinlock ligt, ik heb immers nog nooit met zulk koud weer op de snelweg gereden. Ik heb uberhaupt nog niet met zulk koud weer gereden :)

Weet iemand of het aan de pinlock ligt?
En wat kan ik er aan doen? Ik heb wel een helm muts maar die hielp dus niet.


pinlock is stiekem toch niet goed want een stukje van ongeveer 5 cm beslaat toch :( nog ff mee terug, ben benieuwd hoe ze dat oplossen..
 
Niet nog ergens een ventilatiegat openstaan?
Kan wel helpen om die dicht te doen.

Sommige helmen hebben een schuifje waarmee je
kunt regelen hoe de wind door de helm geleid wordt.

Maar door de pinlock kan het volgens mij niet komen.
 
Nee die was dicht :) Met pinlock hoeft dat helemaal niet meer open te staan, dacht ik.
 
ff de ventilatie dichtzetten bovenop :+


nee dit ligt niet aan je pinlock, tenzij het zo slecht gemonteerd is dat er nu een kier is bij vizier dicht . . . . :X
 
Hoi,
Heb zelf ook een pinlock, maar dit klinkt errug vaag. Kan me niet voorstellen dat het aan pinlock ligt, tenzij ze er veel te grote gaten ingeboord hebben :?
Vizier wel goed vastgeklikt in helm :?
 
Haha mooi, dan ligt het iig niet aan de pinlock.. alhoewel die toch niet helemaal goed is. Maar ik denk dat ze daar niets aan konden doen. Tenminste, dat ze dat niet konden voorzien. Het is maar een klein stukje wat beslaat.

Moet ik nu een andere helmmuts gaan dragen ofzo?
 
Dat is vreemd, klinkt alsof er toch stiekem een ventilatiegat open gestaan heeft... Ik heb zelf bijna nooit last van een koud voorhoofd tenzij het echt koud is (lees sneeuw en hagel en dan nog lekker dik een uur naar huis moeten rijden :( )
 
Werkt een pinlock echt zo goed dat je alle ventilatie dicht kan zetten en je vizier dan niet beslaat? En beslaat een bril dan ook niet?
 
Vandaag voor t 1st met pinlock gereden en ik vind het vooralsnog een superuitvinding, zeker omdat je ze kunt vervangen. Om op je vraag terugte komen, kzou zeggen dat je vizier niet meer goed afsluit, maar ja, kan ik vanuit hier niet beoordelen
 
Of je helm tocht in via de onderkant (de mijne ook) en dat merk je nu extra door de kou..
Maar een ventilatie opening aan de voorkant is een hele goeie mogelijkheid, die zijn soms te goed ;)
 
Mijn Arai moet ik helemaal dicht klikken, wil ik 'm echt dicht hebben. Doe ik alleen het vizier dicht zonder dat dat plastic palletje links 'klik' zegt, dan heb je alsnog een kleine luchtspleet. Het doel daarvan: je vizier wasemvrij houden.

Overigens beslaat ook mijn Pinlock een klein stukje bij m'n neus. Mijn vorige helm had er een plastic inzetstukje in over de neus, en die had dat probleem niet. Ik zal eens een poging doen om dat friemeltje uit de oude helm in deze te krijgen, en kijken of het dan opgelost is.

Tot nu toe bevalt de Pinlock me minder goed dan zo'n Fogcity sticker. Het slaat eerder aan, en ik heb meer last van extra reflecties van lampen in het donker. Een auto kan met pinlock best eens 6 koplampen hebben.
 
Tot nu toe bevalt de Pinlock me minder goed dan zo'n Fogcity sticker. Het slaat eerder aan, en ik heb meer last van extra reflecties van lampen in het donker. Een auto kan met pinlock best eens 6 koplampen hebben.

Vreemd dan, ik kocht eerder dit jaar de Shoei XR-1000 met fabriek af Pinlock erin.. nog nooit zoiets goeds gehad.. never meer beslaan dus.. en nog vergeleken met m'n oude helm zie ik nagenoeg geen 'extra' koplampen dan zonder pinlock. Overigens moet de pinlock wel bijzonder nauwkeuring gemonteerd worden, anders werkt het niet (goed).

Wat de koude betreft, zorg idd wel dat al je luchtinlaten dichtstaan als je er zo'n last van hebt, maar daarentegen heb je géén kunstmatige ontwazeming meer.. zonder pinlock is dit dus erg onhandig. Verder is een balaclava (lees: bivakmuts) wel erg lekker bij kouder weer en een extra schouderwarmer met nekflap is ook geen overbodige luxe.. ik kan rustig met -5 over de snelweg, zonder ergens koude te voelen, behalve in m'n vingertopjes en tenen (ná 30 mins rijden dan).. moet ook altijd lachen om de zomergasten.. met hun superbikes.. LOL.. al die smoesjes verzinnen om maar niet te rijden in de winter.. :P (bikkels zijn het toch ook he.. *D )
 
Nee, het pinlock zelf werkt inderdaad echt geweldig!! Heerlijk voor het stoplicht staan, zonder dat die helm meteen open moet omdat deze helemaal dichtslaat.

Totdat we ff stilstonden bij een benzine pomp ;( Klein stukje begon te beslaan. '( Wat kunnen ze hieraan doen? Hoop niet dat we dan in de problemen komen omdat er een nieuw vizier o.i.d. opmoet..


Ik zal de volgende keer eens controleren of echt alles dicht zit en als ik het dan nog koud heb, ff kijken waar het vandaan komt.
 
Overigens moet de pinlock wel bijzonder nauwkeuring gemonteerd worden, anders werkt het niet (goed).

Dat klopt. Mijn pinlock is door Termaat gemonteerd, en afaik zit-ie goed. De pinlock beslaat ook niet aan de binnenkant, alleen aan de buitenkant.

en een extra schouderwarmer met nekflap is ook geen overbodige luxe..

Wat is dat voor ding?
 
Als ze die pinlock verkeerd gemonteerd hebben,
dan krijg jij daar toch geen extra kosten van bij herstel?

Nee, lijkt me ook niet. 1 van de redenen dat ik het heb laten doen.. en de kosten daarvan waren ook niet zo hoog.

Maar ik vraag me af hoe ze het op kunnen lossen :) Dadelijk moet er een nieuw vizier enzo in. Ook niet heel erg maar ja.
 
Hoi,

Ik heb afgelopen vrijdag Pinlock in mijn vizier (arai nr5) laten zetten. Zaterdag had ik les en heb ik een klein stukje snelweg gereden maar na ongeveer 5min 120kmp/h rijden kreeg ik een ongelovelijk koud voorhoofd! Het deed er gewoon pijn van. Ik was dan ook blij dat ik van de snelweg afmocht.

Nu kan ik niet met zekerheid zeggen dat het aan de pinlock ligt, ik heb immers nog nooit met zulk koud weer op de snelweg gereden. Ik heb uberhaupt nog niet met zulk koud weer gereden :)

Weet iemand of het aan de pinlock ligt?
En wat kan ik er aan doen? Ik heb wel een helm muts maar die hielp dus niet.


pinlock is stiekem toch niet goed want een stukje van ongeveer 5 cm beslaat toch :( nog ff mee terug, ben benieuwd hoe ze dat oplossen..

Doe een helmmuts op onder je helm en doe die tot aan je wenkbrauwen. Geen koud voorhoofd meer en geen koude nek. En.. je moet leren hard te worden, je zit niet in een auto.. je ademt ook door je neus koude lucht in, is ook wennen in het begin.
 
Heb 2 vizieren, wissel zo af en toe, afhanklijk met wat voor weer ik rijd.
1 donker vizier en een helder vizier met pinlock er in tegen het beslaan.
bevalt prima alleen waar ik helemaal strontziek van word is het tochten van mijn helm. De kou kan mij geen barst schelen maar heb soms het idee dat ik mijn vizier nog voledig heb openstaan zo zit ik te tranen in mijn helm zo erg dat ik geen bal zien en altijd langzaamer dan 100 rijden vind een wel heele saaie oplosing.
heb al vanalles geprobeerd.
alle gaten van mijn helm afgeplakt met tape, een keer vizier helemaal afgeplakt is het ook niet.
Het komt door de onderkant van mijn helm en door de vorm van de helm precies op mijn ogen ;( , als ik mijn hand voor mijn nek houd tijdens het rijden is het wel goed.
Het is een Nolan systeem helm en aan de onderkant van het kaakstuk (zal t maar een naam geven) zit ook nog een flap tegen het tochten.
iemand hier ervaring mee en een eventueele oplosing?
 
Dat klopt. Mijn pinlock is door Termaat gemonteerd, en afaik zit-ie goed. De pinlock beslaat ook niet aan de binnenkant, alleen aan de buitenkant.Wat is dat voor ding?

Vreemd, een vizier die aan de buitenkant beslaat?!? Nog nooit meegemaakt.. mijn vorige helm (zonder pinlock), besloeg toch werkelijk alleen aan de binnenkant en die moest ik voor een stoplicht altijd op een flinke kier zetten om nog voldoende zicht te houden..

Die nekflap zit bij mij standaard in m'n pak.. wel te verwijderen, net als het winterjasje (binnenjas). Die flap ligt dan over je schouders en ruim in je nek.. zo ligt er geen enkel stukje huid bloot aan koude wind.. heerlijk. Rond het vriespunt kan ik het soms nog warm krijgen op de motor.. hehe.. beter te warm dan te koud *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan