Koude handen

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Er is wel wat voor je sportster,
klik maar
maar schrik niet van de prijs. Ik heb zo'n set nu al drie jaar, en hij voldoet prima als ik de winter doorrij, maar wel gecombineerd met handkappen
Thnx. Dit is wat ik zoek voor de volgende winter. Veel mooier als die universele setjes.
 
BMW handschoenen doen het heel goed bij mij. kosten wel 100 euro. Nogmaals de pasvorm is bij alles belangrijk.
Maar het is daarnaast denk ik ook heel persoonsgebonden. En wat voor een 30km je rijd. Rijd je binnendoor (vaker de kans om even te 'handjeknijpen/schudden) of rijd je alleen maar snelweg (a sjit ik heb kouwe klauwen maar ik kan ze nu niet van het stuur afhalen).
Ik heb wel goede handschoenen, zowel zomer als winter, de pasvorm is inderdaad belangrijk. Heb me toen laten adviseren bij de leertent, fijne zaak overigens. En die 30 km zijn compleet binnendoor. Maar zoals je ziet heeft iemand de oplossing al voor me gevonden. :}
 
Nou ja, misschien een tikkie overdreven..... brrrrr.....

Maar 30 kilometer en dan kouwe klauwen???? Spijt me, maar met een beetje goeie handschoenen mag dat geen enkel probleem zijn.

Probeer anders eens een paar van die dunne onderhandschoenen (bij de meeste motorzaken te koop), geeft je een extra laagje.
Anders moet je er maar maar eens aan denken twee wielen onder je CV te schroeven.....

Edit: zowel zomer als winter? Bedoel je dat je één paar handschoenen hebt die volgens de verkoper voldoen voor zomer én winter? Die bestaan niet.
Kijk anders eens in dat nieuwe motorblad, die hadden een test van winterhandschoenen. Dane (die heb ik), BMW en ik geloof Hein Gericke kwamen er als beste uit.
 
Edit: zowel zomer als winter? Bedoel je dat je één paar handschoenen hebt die volgens de verkoper voldoen voor zomer én winter? Die bestaan niet.
Kijk anders eens in dat nieuwe motorblad, die hadden een test van winterhandschoenen. Dane (die heb ik), BMW en ik geloof Hein Gericke kwamen er als beste uit.
Nee, ik heb zowel zomer- als winterhandschoenen.
 
zorg dat de rest van je lichaam erg warm is ingepakt dan blijft er meer warmte over om handen en voeten te warmen.
:^

Als ik alleen mijn leren pak aan heb 's winters, zijn mijn handen bijna dood als ik op mijn werk aan kom. Als ik mijn regenjas over mijn leren pak heen aantrek (winddicht, waardoor het veel scheelt in de kou), heb ik tot een graad of 3 onder 0 weinig problemen met mijn handen.

Hoeveel (winter)kilometers heb jij lately op de motor gemaakt?
 
Gewoon handvatverwarming laten inbouwen. Erg prettig als je vaak met kouder weer rijdt.
Ik rij nu gewoon met mijn zomerhandschoenen, die zitten me namelijk het lekkerst :Y
 
:^

Als ik alleen mijn leren pak aan heb 's winters, zijn mijn handen bijna dood als ik op mijn werk aan kom. Als ik mijn regenjas over mijn leren pak heen aantrek (winddicht, waardoor het veel scheelt in de kou), heb ik tot een graad of 3 onder 0 weinig problemen met mijn handen.Hoeveel (winter)kilometers heb jij lately op de motor gemaakt?
10 uur *) omrekenen naar km doe ik nog niet aan ;) O-)
 
10 uur *) omrekenen naar km doe ik nog niet aan ;) O-)
Ok, je lest nog?

Belangrijkste oorzaak van koude handen is de (rij)wind. Dus van 10 uur met samengeknepen billen figuren oefenen op een lesmotor krijg je inderdaad geen koude handen. :P
 
ik heb zelf een minder goede doorbloeding in mijn vingers dus heb vaak last van koude tengels( ook als ik niet motor rij),
nou zei iemand laatst dat ik regelmatig wat oefeningen met me vingers moet doen om de doorbloeding in mijn vingers te verbeteren en het werkt ook nog *D

*denk aan een muntje over de rug van je vingers laten rollen en met iedere vinger je duim een x aantal keer aan tikken.
 
heb op de beurs in utrecht leren wanten gekocht,heerlijk ,lekker alle vingers bij elkaar.als het nodig is kan je er ook nog fleese handschoenen eronder doen.
 
Een paar euri's meer uitgeven ipv handschoenen bij de Lidl kopen.
Ik rij het hele jaar door met minimaal 350 km per weeken heb ook met -15 niet echt koude handen (niet dat we dat dit jaar hebben gehad).
Toen ik met m'n vorige fiets langere afstanden heb gemaakt bij lagere temperaturen (paar 100km bij -20) heb ik voor de tijd ff een paar hadvatten van Saito gemonteerd, dat durfde ik niet te gokken.. stel dat je na 100km koude klauwen hebt en je moet er nog een paar 100 meer :X
 
ik heb ook snel koude handen. Ik vermoed dat het scheelt als je handschoenen koopt met drie vingers, er zitten dan meerdere vingers bij elkaar zoals hiervoor ook bij een want werd genoemd. Tevens scheelt het als je een onderhandschoen eronder doet, als je laagjes hebt blijft dit warmer dan een dikke laag. Ik heb zelf HET antwoord ook nog niet gevonden. Er zijn goede berichten over MQP aluthermolite en over Dane handschoenen.
 
Tja nu niet zo koud meer maar dan maar voor komende winter.
Rij elke dag 130Km (65 heen en 65 terug) ook wel als het vriest.

Geen handvatverwarming (verwarmd de binnenkant van je handen maar buitenkant bevriesd) en geen elek.handschoenen. (Te duur) B|
Wel goede winter handschoenen en ......
van die plastic tank handschoenen.
Gewoon onder je winter handschoenen, gaat wat broeien maar daardoor ook lekker warm.

Werkt prima voor mij. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan