Koude start honda CB600F Hornet 2006

motorman1

Rookie
22 mrt 2014
12
5
Helmond
Ik heb het volgende :bij de koude moet ik eigenlijk altijd een heel klein beetje gas geven en slaat ook meteen aan dan en na 30 sec choke eraf prima.
Geef ik geen gas krijg ik hem ook bíjna niet aan.
Maar staat hij anderhalf tot 2 weken stil dan slaat hij wel in een keer aan met de choke erop en geen gas geven.

Warme start geen probleem.
Zou volgens het boekje geen gas hoeven te geven .
Hebben meer mensen dit en is het normaal??
 
Dan hebben we denk ik dezelfde motor met hetzelfde ''probleem''. Ik ga er voor nu even vanuit dat het de temperatuur is. Mocht het van de zomer nog steeds zo zijn, dan kijk ik wel weer verder. Ik heb nu in ieder geval niet het gevoel dat er iets mis mee is.
 
Ik heb het volgende :bij de koude moet ik eigenlijk altijd een heel klein beetje gas geven en slaat ook meteen aan dan en na 30 sec choke eraf prima.
Geef ik geen gas krijg ik hem ook bíjna niet aan.
Maar staat hij anderhalf tot 2 weken stil dan slaat hij wel in een keer aan met de choke erop en geen gas geven.

Warme start geen probleem.
Zou volgens het boekje geen gas hoeven te geven .
Hebben meer mensen dit en is het normaal??
Je leert er mee leven, Ik moet al mijn motoren op een andere manier starten
 
Dat is waar elke motor is anders maar de cbr die ik had met "hetzelfde blok"
Choke open geen gas klik en go hele jaar door.
Liep op de volle choke wel harder stationair.
Maar afgelopen zomer had ik het ook dus de temp is het niet maar niet vergeten hij is ook 15 jaar jong
en bij de vorige eigenaar heeft hij buiten gestaan en er staat 21000 op dus ook niet veel mee gereden.
Zou maar zo vervuiling in de carb kunnen zijn.
ultrasoon reinigen de een zegt 100% ander zegt NIET doen.
Of een keer toch een dynojet kitje erin??
 
Dat is waar elke motor is anders maar de cbr die ik had met "hetzelfde blok"
Choke open geen gas klik en go hele jaar door.
Liep op de volle choke wel harder stationair.
Maar afgelopen zomer had ik het ook dus de temp is het niet maar niet vergeten hij is ook 15 jaar jong
en bij de vorige eigenaar heeft hij buiten gestaan en er staat 21000 op dus ook niet veel mee gereden.
Zou maar zo vervuiling in de carb kunnen zijn.
ultrasoon reinigen de een zegt 100% ander zegt NIET doen.
Of een keer toch een dynojet kitje erin??
Je hebt toch niet het probleem dat je motor niet wil starten? Waarom zou je dan je motor aan het risico van kapot-repareren of het risico van: nu-het-toch-open-is-vervang-ik-het-maar-preventief bloot stellen.

Mijn advies: onderhoud je motor volgens schema en ga er gewoon heel regelmatig mee rijden. Dat voorkomt een hoop stilstand-schades.
 
Ik heb sinds vorig jaar voor het eerst een injectie fiets. Ik weet niet wat me overkomt, maar ik hoef 't knoppie maar aan te raken en dat ding start.

Ben ik helemaal niet gewend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan