Koude start problemen

WimPelgrom

Rookie
27 jun 2002
5
0
Lobith
Sinds het weer een beetje kouder begint te worden wordt ook het starten wat moeilijker.

Mijn motor Suz. VX800 slaat direct aan bij het starten om vervolgens na een paar slagen weer stil te vallen.
Dit herhaalt zich een paar keer, en verdwijnt als de motor warmer wordt.

(Motor staat in een schuurtje, en is dus errrrug koud)

De choke staat vol open, maar de toeren gaan pas omhoog als de motor een minuutje heeft warm gedraaid.

Is dit een bekend probleem bij het 800 cc blok van suzuki? (blok zit ook op/onder de intruder)

Of zijn er algemene oplossingen?
 
In de zomer is het starten en lopen.
Choke gebruik ik alleen als het fris is.

Stotteren doet ie niet.

Het is echt een paar slagen lopen en dan niets meer.

Vanmorgen, min 2 graden, was het bij de eerste 3 keer starten ongeveer 2 slagen.
Bij 4 en 5 werden het er al iets meer.
Bij start nummer 6 bleef ie lopen met iets meer dan 1.000 toeren.

Nadat ik de helm op had liep het toerental langzaam ook op en kon ik gewoon rijden.
Geen problemen met inhouden of zo.

's middags heb ik het probleem niet, of is het na de 2e keer starten over.

Kan het zijn dat ik een andere afstelling van de benzine toevoer moet hebben voor de winter?
 
In de zomer is het starten en lopen.
Choke gebruik ik alleen als het fris is.

Kan het zijn dat ik een andere afstelling van de benzine toevoer moet hebben voor de winter?

Ik heb er niet heel veel verstand vanmaar als je de choke gebruikt in de winter dan verander je toch de benzine toevoer. Antwoord op je vraag is dus ja. Maar als het blok warm wordt na enkele km's dan doe je de choke weer uit en is er geen verschil meer. BIj mij zelf heb ik dat ook wel eens dat ie niet ineens start, maar de tweede keer meestal wel.
 
Misschien helpt het als je voor het starten eerst een paar keer het gas opendraait. De acceleratiepompen pompen dan wat benzine rechtstreeks naar binnen. Misschien heeft jouw motor dat nodig bij lagere temperaturen. Je moet zelf even kijken hoeveel keer gas je geeft. Eerst eens 1 of 2 keer proberen. Als dat helpt misschien nog een keer extra. Dit verhaal geldt natuurlijk niet bij motoren met brandstof injectie.
 
Afgelopen weekend van alles geprobeerd.
- Geen choke, alleen wat gas. Helaas .....
- Half choke, geen tot half gas. Helaas ....

En toen, choke helemaal open, 2 maal aan de gashendel draaien.
En dit lijkt te werken.

Vanmorgen, bij -5, hield de motor het zowaar bij de eerste keer starten al een halve minuut vol. Ik hoefde de tweede keer alleen maar even de startknop aan te raken. :)

Het lijkt dus of de motor gewoon even een kleine voorraad benzine nodig heeft.

Clifton :} :} :} bedankt voor de tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan