Koude start....

fishman

MF veteraan
17 apr 2005
4.019
21
Burgum
Heb van de week een Dax gekocht met Daytona Anima 190cc blok. De vorige eigenaar heeft lopen kloten met de carburateur. Dit betreft een (echte) Keihin PE28. In middels heb ik hem weer netjes lopen als hij warm is. Koud wil hij alleen aanslaan zonder choke, maar blijft dan niet lopen. Als ik het gas aanraak, of de choke uittrek, slaat hij meteen af. Kennelijk staat hij stationair te rijk? De stationaire sproeier is maat 42 wat Daytona voorschrijft. Naald staat op standje 3 zoals voorgeschreven. Luchtschroef staat op 2 slagen uit(720 graden). Iemand tips om hem koud beter te laten starten?

IndianScout

MF veteraan
11 mei 2011
1.161
884
Leeuwarden
Ja gechecked. Vorige eigenaar zegt dat hij goed liep, maar dat vertrouw ik niet zo. Hoofdsproeier is 112 ipv de voorgeschreven 125. Ook kan ik niet zien of de juiste gasnaald gemonteerd is. Ga zo kijken wat de gasnaald doet en anders bestel ik de juiste naald en een set sproeiers.
ik rijdt met een YX150 , met sproeier 160 (mikuni) 125 lijkt me echt klein voor een 190 ?

fishman

MF veteraan
17 apr 2005
4.019
21
Burgum
Nou, ik weet het niet meer. Kleppen gesteld en de carb nog maar eens uitelkaar gehaald. Alles weer schoon gemaakt, vlotter hoogte iets veranderd en alles na gelopen. Hekaas weer het zelfde resultaat. Zodra de hoofdsproeier het over moet nemen, gebeurd er niets, behalve wat gesputter.

Bovenaan Onderaan