Kouwe banden

kouwe banden

  • Hij weer ....

    Stemmen: 21 56,8%
  • Hij weer ......

    Stemmen: 18 48,6%
  • Hij weer .........

    Stemmen: 18 48,6%

  • Totaal aantal stemmen
    37

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.601
1.368
57
Den Haag
Stijf en slap zijn technische termen voor een constructie, en zijn onafhankelijk van sterk. Soepel zou je misschien voor de rubber compound kunnen gebruiken.
 
  • Like
Waarderingen: Super Blackbird

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.810
1.497
www.snelmotoren.nl
zelfverklaarde bandenkenner
Ooit ga jij misschien eens begrijpen dat je niet altijd de wijsheid in pacht hebt.
Soepel kan vreselijk sterk zijn, maar ook beweeglijker. Dus of je het nu soepel of slap noemt, we bedoelen hetzelfde.
Als je soepel of bewegelijk bedoeld, schrijf dat dan. Ze zijn namelijk niet slap. Ik vind het best dat jij als zelfverklaarde bandenkenner overal loopt te blaten en je toko loopt te promoten, maar feitelijke onwaarheden kan ik slecht tegen.
 

Sierra November

MF veteraan
3 okt 2013
2.010
166
Gotham city
Op dat soort plekken heb ik toch het meeste vertrouwen in Michelin, maar ik moet bekennen dat ik met de nieuwere types van Bridgestone geen ervaring heb.
Zowel de T30's als de T30 EVO's zijn mij altijd goed bevallen. Momenteel heb ik de PR3's eronder liggen en die bevallen mij ook redelijk maar minder goed dan de T30 banden. Geen ervaring met de Road 5 verder. Dat wordt de volgende band die eronder komt.
 

Super Blackbird

Need for Speed = Food for Thought
21 jun 2004
16.717
651
56
Purmerend
www.afsmotorparts.nl
zelfverklaarde bandenkenner

Als je soepel of bewegelijk bedoeld, schrijf dat dan. Ze zijn namelijk niet slap. Ik vind het best dat jij als zelfverklaarde bandenkenner overal loopt te blaten en je toko loopt te promoten, maar feitelijke onwaarheden kan ik slecht tegen.
Dom geblaat. Onwaar? Hoogstens een woordenstrijd over een definitie. Je laat jouw ergenis over het feit dat ik wat klanten van je overgenomen heb wel duidelijk meespelen in jouw mening hoor Zot.
Zelfs de bandenfabrikanten hebben het trouwens over een stijvere konstruktie.

Oh ja, lees dit eens: Stijf en slap
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
47.613
740
47
Zuid-Holland
Dat kan best, niet echt geschrokken maar zoals ik al zei meer verbaasd. Het heeft wel een indruk achter gelaten. Volgende banden wordte die Michelins en ja, dan ga ik het met regen weer proberen. Ik ben sowieso niet bang voor een uitstapje, dat doet-ie met gewoon motorrijweer ook maar dan weet ik wanneer omdat het dan uit de pols vandaan komt.
@Janbros: 8-)
Je rijdt als een natte krant zal ik dan met een korrel zout nemen, maar je hebt zelfs met droogweer een uitstapje aan de achterkant. :?
Is de vering wel goed. :P

Als het vanuit de pols komt laat het dan lekker driften. :]
 

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
18.239
8.355
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Dat. okee, ik ben niet echt altijd een lieverdje maar ook ik word ingehaald hoor :] B| . Het is een gekietelde 1000, hij zou 165 PK gehad hebben.
 
  • Like
Waarderingen: Willem

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
18.239
8.355
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Ik heb denk ook een dingetje gevonden....


Banden zien er goed uit, zijn echter van 2006 en 2007, ja....
Gauw oproken en nieuwe eronder
 
  • Like
Waarderingen: Willem

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
2.819
165
33
Almere
Zo heb ik ook van horen zeggen dat nieuwe banden hedendaags geen gladde laag meer hebben die er in de eerste grofweg 200 km van af gereden moet worden. Maar of dag zo is?!

Ik rij hem wel voorzichtig in.
 

Loki

MF veteraan
27 jul 2003
2.628
88
Goes
Bezoek site
Op een mooie dag, een fijn afgestelde rechtop fiets op een verlaten stuk asfalt.. ja kan zo gepiept zijn (eigen ervaring). In de winter op een fiets met een sterk aan/uit effect, slechte doseerbaarheid en clipons.. tja?

Als je vertrouwen hebt in jezelf en je machine kun je de proef op de som nemen. Als je de grens voorzichtig genoeg benadert dan voel je m meestal wel aankomen. En als je er maar heel kort over gaat en geen gekke dingen doet, gaat het meestal ook wel goed.
 

Sierra November

MF veteraan
3 okt 2013
2.010
166
Gotham city
Volgens mij heeft praktisch geen enkele band nog een gladde laag. De band moet echter even setten, een paar heatcycles hebben en even opgeruwt worden. Dat duurt bij bijvoorbeeld een sport tour band net even wat langer dan bij een sportbandje
 

Super Blackbird

Need for Speed = Food for Thought
21 jun 2004
16.717
651
56
Purmerend
www.afsmotorparts.nl
Nee. Alleen Continental heeft op een paar modellen Traction Skin. Een speciale mal waaruit de banden zonder losmiddelen uitgenomen kunnen komen. Die hoef je niet "ruw te rijden", maar wel natuurlijk opwarmen.
Alle andere fabrikanten gebruiken wel losmiddelen (ook al heten ze niet altijd meer zo), en die dien je de eerste 100/200km in te rijden.
De waxlaag die vroeger op banden zat is inderdaad al jaren afwezig op vrijwel alle motorbanden.
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
47.613
740
47
Zuid-Holland
Nee. Alleen Continental heeft op een paar modellen Traction Skin. Een speciale mal waaruit de banden zonder losmiddelen uitgenomen kunnen komen. Die hoef je niet "ruw te rijden", maar wel natuurlijk opwarmen.
Alle andere fabrikanten gebruiken wel losmiddelen (ook al heten ze niet altijd meer zo), en die dien je de eerste 100/200km in te rijden.
De waxlaag die vroeger op banden zat is inderdaad al jaren afwezig op vrijwel alle motorbanden.
Maar de bandenboer moet ook opletten of hij zelf niet per ongeluk wat hulpmiddelen op het loopvlak laat komen bij de montage. :)
(Of wat al dan niet uit het randje tussen band en wiel komt bij het opwarmen..)

Ik heb wel eens hele klodders gezien. :X
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
15.601
1.368
57
Den Haag
Die waarschuwing voor nieuwe banden moeten monteerders van banden altijd geven. Kloten klaren heet dat. Toen ik laatst een achterband liet monteren was er een sticker van Hoco Parts op het stuur geplakt met de waarschuwing "New Tyre". Het is echt wel heel lang geleden (29 jaar) dat ik hinder ondervond van gladde nieuwe banden. Die waren zo glad dat bij een zeer langzaam genomen bocht het voorwiel uitbrak, wat ik kon corrigeren door mijn voet op de weg te drukken.