Weer zo'n banden ding...
Tijdje terug stapte mijn 1000 op dit ding:
Google Maps
een halve meter uit, terwijl ik toch heel rustig dee...
Kwam terug uit Waardenburg ofzoiets, dus alleen maar A2, rechtuit door de regen, met een sukkeldrafje. Mijns inziens ontwikkel je dan geen enkele graad warmte in je banden.
Dus bij Goedhard op die feestdag de stoute schoenen aangetrokken en de meneer van Dunlop die daar stond aan de mouw getrokken met de vraag wat er goed moet gaan in de situatie waarin ik zat om grip te krijgen.
Zijn verhaal was het volgende:
"Niets" en hij voegde er aan toe dat enkele keren remmen en gasgeven het karkas voldoende vervormde om daar warmte in te ontwikkelen om voldoende grip te verkrijgen. Ook voor een half uur verder????
Omdat ik het een lulverhaal vond en omdat hij zijn gespiegelde zonnebril niet af wou zetten ben ik verder de discussie niet aangegaan en dacht dat ik op MF, wel betere respons zou krijgen. Mij leek ook dat als er wrijving in het karkas is er ook slijtage in de band plaats moet vinden, alwaar mee ik dus onder andere zijn verhaal als lulkoek kon bestempelen.
De uiteindelijke vraag is dus: Moeten gewone wegbanden wel warm zijn en wat heb ik aan die banden als ik 100 KM door de kouwe regen rij en dan ineens oog in oog met een knijpende bocht sta????
Tijdje terug stapte mijn 1000 op dit ding:
Google Maps
een halve meter uit, terwijl ik toch heel rustig dee...
Kwam terug uit Waardenburg ofzoiets, dus alleen maar A2, rechtuit door de regen, met een sukkeldrafje. Mijns inziens ontwikkel je dan geen enkele graad warmte in je banden.
Dus bij Goedhard op die feestdag de stoute schoenen aangetrokken en de meneer van Dunlop die daar stond aan de mouw getrokken met de vraag wat er goed moet gaan in de situatie waarin ik zat om grip te krijgen.
Zijn verhaal was het volgende:
"Niets" en hij voegde er aan toe dat enkele keren remmen en gasgeven het karkas voldoende vervormde om daar warmte in te ontwikkelen om voldoende grip te verkrijgen. Ook voor een half uur verder????
Omdat ik het een lulverhaal vond en omdat hij zijn gespiegelde zonnebril niet af wou zetten ben ik verder de discussie niet aangegaan en dacht dat ik op MF, wel betere respons zou krijgen. Mij leek ook dat als er wrijving in het karkas is er ook slijtage in de band plaats moet vinden, alwaar mee ik dus onder andere zijn verhaal als lulkoek kon bestempelen.
De uiteindelijke vraag is dus: Moeten gewone wegbanden wel warm zijn en wat heb ik aan die banden als ik 100 KM door de kouwe regen rij en dan ineens oog in oog met een knijpende bocht sta????
Laatst bewerkt: