Kouwe jatten

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Ik ga dus :] in de winter en heb een :( broertje dood aan koude handen. Super-handschoenen (gore-tex, drie bub. met spinnen(?)haar, dwarsgestikte toestanden)....dacht ik, maar dat was het dus ook niet echt. Nu wil kijken voor el. verwarmde handvatten. Heeft iemand daar ervaring mee? Er zijn nl nog al wat prijsverschillen en ik neem dus ook aan ..wat kwaliteitsverschillen wie heeft een warme oplossing?
 
De één vindt verwarmde handvatten een ideale oplossing, de ander een miskoop. Ik wilde het eerst ook kopen, maar nadat ik meer negatieve kritiek over die dingen kreeg te horen, heb ik het dus maar niet gedaan.

Mijn beste remedie: als ik ff stil sta ergens op de weg, dan mijn handen (met handschoenen aan uiteraard) op een cilinderblok leggen. Na enkele seconden voel ik de warmte al en kan ik er weer enkele km\'s tegenaan.
 
Tot een temp van ong. -10 gaat het aardig en kun je wel een uurtje of wat rijden.
Inderdaad af en toe handen op het blok leggen (kan ook onderweg ;-))) werkt erg goed.
Als het echt koud wordt krijg je problemen met je knieen en zo.
Ik ben al eens bij een stoplicht aangekomen, en kwam tot de ontdekking dat mijn knieen nogal vast zaten, en tis dan een erg lullig gevoel om zomaar opzij te vallen.... :)
 
Ik was dus ook van plan om door te rijden in de winter. Maar sinds pekel is gestrooid heb ik toch maar besloten om niet te rijden. Wil mijn fietsie dat niet aandoen. En mijn fiets volspuiten met tectyl lijkt mij ook nix.
 
Wat je eerst moet doen is zorgen voor goede thermo handschoenen. (beste kan je leren nemen gaat de wind wat minder doorheen). Dan ga je kijken naar iets anders.

Handvatverwarming werkt niet heel erg super om het de binneste van je hand verwarmd maar niet waar de wind komt. (bovenop je hand)

Het beste kan je OXFORD MUFFS nemen die werken het best. Het nadeel is wel HET ZIET ER NIET UIT.
Het is een soort zak dat over je stuurhelft gaat. De remhendel bevind zich dan in die zak(muff). Het houdt wind en regen tegen en blijft dus warm doormiddel van je eigen lichaamstemp. Je gaat er ook met je handschoen in.

Oxford muffs kosten ongeveer 235 gulden. Voor een goede handvatverwarming (vaak van het merkmotor zelf) kost al snel rond de 400 gulden tot 900 gulden. (afhankelijk wat voor motor).

Je hebt ook goedkopere handvatverwarming maar daar zijn de ervaringen niet goed mee.
(pasvorm, werkt niet goed, snel kapot, alleen aan of uit mogelijk)

De goedkopere zitten rond de 200-250gulden
 
handvatverwarming is het einde gewoon warme handjes met -10 :)

heb nog van die dingen te koop.... met motor er aan vast
 
Zo, er zijn toch nog echte diehards die DOORRIJDEN met dit weer, doet me goed.
Koude handen; ruime handschoenen (geld voor alle kleding, alles moet ruim zitten, strak=koud).
Handvatverwarming werkt prima, kun je evt. ook zelf maken met weerstandsdraad, stuurmoffen zal ook prima werken zelf gebruik ik crosshandbeschermers evt met \"verhogers\" o.a. Acerbis onder handschoenen zijden onderhandschoenen beter dan handschoenen werken wanten evt. de drievingerige uitvoering nog een truc is om (vet)regenoverwanten te gebruiken en tussen handschoen/overwant radiatorfolie te stoppen, werkt ook prima onder je kleding. Koude knieeen, crosskniebeschermers ±50 piek of bubbeltjesplastic (verpakkingsmateriaal) om knieeen.
 
Heb vandaag ff gereden. Was niet zo prettig met al dat sneeuwval. En ik had redelijk snel koude vingers.
De gladheid vond ik wel meevallen; in de besneeuwde bochten met voetjes op de grond en recht door de bocht heen.

Zijn er nog meer mensen die vandaag zich op de wegen hebben gewaagd? Of ben ik één van de enige echte motormuizen ;) :P
 
jep, ik ook!
het heeft hier net gesneeuwd dus het wordt uitkijken ga straks ga ik nog ff langs bij mijn vriendin een filmpje kijken.

maar goed dat het geen echt motorweer is want zit momenteel in de blok :(

ja, je moet iets over hebben natuurlijk om later je droommotor te kunnen betalen 8-)
 
Ik heb laatst wat stuurmoffen te pakken gekregen. Een review volgt, ik moet ze namelijk nog testen.
 
ik heb altijd een probleem met handschoenen.
m\'n vingertoppen zitten helemaal voorin terwijl maat XL of XXL aan heb(en dan tebedenken dat een Midium mannetje ben, behalve dan die lange,dunne vingers). altijd de vingers koud. wat ook een probleem is dat nogal de neiging heb om met de rechterhand stevig het handvat vast tehouden en dat voorkomt een goede bloedsomloop.

vandaag ook weer op de motor gestapt in de hagel en de motor gewassen en vannacht kruipend door mijn straat gereden daar lag z\'n dun laagje aangedrukt sneeuw maar niet op m\'n plaat gegaan!!! ok lopen gaat sneller maar de motor moet in de box komen te staan
 
ja ik :] ook gewoon door (tot nu toe heb ik de glimmende kant probleemloos boven weten te houden ;) )

koude handen heb ik weinig last van. ik heb all season handschoenen en rij dagelijks 2 x 23 km naar mijn werk. als ik echt koude handen krijg, warm ik ze op aan het blok (gedeelte van de versnellingsbak)
 
Heb vandaag ff gereden. Was niet zo prettig met al dat sneeuwval. En ik had redelijk snel koude vingers.
De gladheid vond ik wel meevallen; in de besneeuwde bochten met voetjes op de grond en recht door de bocht heen.

Zijn er nog meer mensen die vandaag zich op de wegen hebben gewaagd? Of ben ik één van de enige echte motormuizen ;) :P

Ik heb gisteravond en ook zojuist onze straat getest op gladheid: met een klein aanloopje kan ik van de ene naar de andere stoeprand glijden. Ook heb ik al de nodige auto\'s dwars door de bocht zien gaan. Geen weer voor de motor dus...

Zometeen even aan mijn vriendin vragen of ik met haar auto door de straat mag gaan crossen })
 
Handvatverwarming werkt niet heel erg super om het de binneste van je hand verwarmd maar niet waar de wind komt. (bovenop je hand)

Oxford muffs kosten ongeveer 235 gulden. Voor een goede handvatverwarming (vaak van het merkmotor zelf) kost al snel rond de 400 gulden tot 900 gulden. (afhankelijk wat voor motor).

Je hebt ook goedkopere handvatverwarming maar daar zijn de ervaringen niet goed mee.
(pasvorm, werkt niet goed, snel kapot, alleen aan of uit mogelijk)

De goedkopere zitten rond de 200-250gulden

OP motor van mijn vriendin (Bandit) heb ik handvatverwarming van Louis gezet. Kost 70,- piek. Zien er niet lelijk uit vind ik. Ding heeft 4 standen: uit, snel opwarmen, 1 en 2. Werken prima. Na uurtje rijden krijg je wel koude vingertoppen maar veel minder erg als zonder handvatverwarming.
 
Had op de lesmotor ook stuurverwarming, maar vind dat het behoorlijk zuigt. Je hebt dan idd wel je handplam warm, maar je vingers bevriezen alsnog. Niet echt fijn. Dus in de winter gaat ik wel lekker met het koekblik. Verwarming aan... lekkerrr... :)
 
Had op de lesmotor ook stuurverwarming, maar vind dat het behoorlijk zuigt. Je hebt dan idd wel je handplam warm, maar je vingers bevriezen alsnog. Niet echt fijn. Dus in de winter gaat ik wel lekker met het koekblik. Verwarming aan... lekkerrr... :)
bull...t,
dan was die niet goed.., ik moet toch echt boven de 160 komen (dat doe je niet tijdens lessen) willen mijn vingers niet voldoende verwarming meer krijgen...
 
Handschoenen op kachel leggen is inderdaad een goeie ! Als je je handschoenen in je kouwe schuurtje bewaart, krijg je nooit meer warme handen, zeker zonder handvatverwarming.Nog een tip bij de sportvishandel kun je verwarmers met koolstaafjes kopen (ook louis heeft ze handwarmer bestelnr 12002043) 13,95 piek.Neem niet die op aanstekerbenzine werken (snel stuk en gepiel met vullen)maar met koolstaafjes bij dezelfde vishandel verkopen ze ook superwarme waterdichte laarzen tussen de 70 en 100 piek, kom daar eens om in de motorhandel ! Handschoenen: het schijnt dat wanten die bergbeklimmers en poolreizigers gebruiken prima op de motor zijn de betere buitensportzaak moet deze hebben, Zwerfkei in Woerden schijnt hier meer over te weten zijn zelf ook motorrijders.
 
Handvatverwarming is leuk, maar verwarmt aan de verkeerde kant. Van mensen die verwarmde handschoenen hebben hoor ik goede verhalen, dus dat lijkt me dan wel het beste.

Overigens rij ik zelf met gewone winterhandschoenen, maar ik geef toe dat het soms verdomde koud is.

Zijn er trouwens ook verwamde laarzen? Laatste keer met dichte mist in vrieskou... er zat zeker een cm-dikke ijslaag op mijn neuzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan