Koyo krukaslager 6306R/3BYR1 waar voordelig te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellos-r1

Die hard MF'er
26 mrt 2009
624
0
Nijmegen
Hallo.

Ik heb me eigen net rot gezocht naar een krukaslagerset.

Het gaat om de Koyo Japan 6306R/3BYR1 lager.

Deze kosten bij de dealer 105 euro per stuk , wat ik niet normaal vind.

Dit lager zit in een Suzuki LTZ400 Quad motorblok , maar ook in de DRZ400 motorfiets van Suzuki.

Eigenlijk zoek ik de importeur van Koyo , leveranciers heb ik allemaal al gebeld maar die hebben het telkens over "speciaal lager hebben wij niet"

Wie kan mij helpen?

(Kan de lagers via ebay usa bestellen 60 dollar , maar dat gaat te lang duren)

Dank voor jullie hulp alvast!
 
je zegt het ook niet letterlijk, maar door het gebruik van het woord " bijbel "en de nee zeggende smiley, dacht ik dat je het er niet mee eens was.

Nee was gewoon als reactie op de OP, heb gezocht op die laatste codering, of dat misschien nog betrekking had op de afdichting, nauwkeurigheidklasse, kooi oid.

Maar ik kon er niks over vinden


en als je standaard SKF lagers koopt en je laat ze 0.5mm aan beide kanten afdraaien, werkt dat niet?

Gehard staal is niet heel praktisch om te draaien, je kan het wel laten slijpen, maar als er slijpsel inkomt is je lager direct aan snot.
 
Mocht je nog niets hebben gevonden, bel dan eens met een vestiging van Laman Dexis of brammer, dat zijn dealers van INA, SKF, en NSK & Timken lagers.. Kunnen nagenoeg alles omzetten in andere merken/typen.. En m.b.t. De lager dikte, die 1mm vind je niet weer, kun ze toch gewoon opvullen / shimmen met een ring zo groot als de buitenschaal van het lager....
 
@ Vaporized:

Alvast bedankt!!!

Ik heb de Lagers overal gezocht maar ze zijn allemaal 19mm i.p.v. 18mm

Ik heb de lagers nu bij R.T.C. Nijmegen (motoren revisie , scheepsmotoren enz.) liggen , superkerel daar!

Hij gaat ook voor mij uitzoeken welke lagers er nu vervangen kunnen worden door "gewone goedkope" en welke hij via prox zou moeten bestellen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Bedankt :) , zodra ik meer weet post ik het even hier.
 
Laatst bewerkt:
Oplossing:

Goedkope krukaslagers 6306**** kun je op ebay.com(40 dollar voor een setje) kopen als je de tijd er voor over hebt , zoniet kun je ze via bijvoorbeeld PROX bestellen.

Kosten: nabij de 50 euro per stuk.

Niet in de lagerhandel te verkrijgen omdat deze 18mm breed zijn i.p.v. 19mm breed zoals een standaart 6306 lager.

De rest van de lagers uit je blok kun je gewoon bij een lagerboer vandaan halen voor een paar tientjes.

1 van de versnellingsbaklagers kost via Suzuki 61 euro , bij de lagerboer in C3 uitvoering 6 euro.

Dus het is de moeite waard!!!

Slotje :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan