Koyo krukaslager 6306R/3BYR1 waar voordelig te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellos-r1

Die hard MF'er
26 mrt 2009
624
0
Nijmegen
Hallo.

Ik heb me eigen net rot gezocht naar een krukaslagerset.

Het gaat om de Koyo Japan 6306R/3BYR1 lager.

Deze kosten bij de dealer 105 euro per stuk , wat ik niet normaal vind.

Dit lager zit in een Suzuki LTZ400 Quad motorblok , maar ook in de DRZ400 motorfiets van Suzuki.

Eigenlijk zoek ik de importeur van Koyo , leveranciers heb ik allemaal al gebeld maar die hebben het telkens over "speciaal lager hebben wij niet"

Wie kan mij helpen?

(Kan de lagers via ebay usa bestellen 60 dollar , maar dat gaat te lang duren)

Dank voor jullie hulp alvast!
 
Hallo.

Ik heb me eigen net rot gezocht naar een krukaslagerset.

Het gaat om de Koyo Japan 6306R/3BYR1 lager.

Deze kosten bij de dealer 105 euro per stuk , wat ik niet normaal vind.

Dit lager zit in een Suzuki LTZ400 Quad motorblok , maar ook in de DRZ400 motorfiets van Suzuki.

Eigenlijk zoek ik de importeur van Koyo , leveranciers heb ik allemaal al gebeld maar die hebben het telkens over "speciaal lager hebben wij niet"

Wie kan mij helpen?

(Kan de lagers via ebay usa bestellen 60 dollar , maar dat gaat te lang duren)

Dank voor jullie hulp alvast!

Weet je ook waar: R/3BYR1 voor staat? Groef/afdichting? Ze hoeven natuurljk niet van Koyo te zijn, grote kans dat je ze ook van SKF of een andere fabr. kan krijgen.
 
Dat was nou net de vraag die ze mij ook stelden.

Waar staat de : R/3BYR1 voor , wie weet dit precies.

Iets met hoge toeren / trillingen ofzo?

Ik kan voor 18 euro gewoon 6306 lagers krijgen die gebruikt worden in bijv. fabrieksmachines.

Zou dit gewoon goed zijn?

Of is dit een dikke afrader ?
 
toerental en andere zooi mag je vergeten. een "normale" lager kan tot 30.000rpm halen. dat haalt je krukas niet, dus je zit safe! post hier de afmetingen van de lager, kun je zo opmeten!
 
Ik ga vanavond de afmetingen hier plaatsen.

Ben ff druk bezig een yzf sm op te bouwen.

Dus over toertal / trillingen hoef ik geen zorgen te maken , zolang de maten maar hetzelfde zijn?

Originele krukaslagers heb ik voor 56 euro per stuk gevonden , nog duur tegenover de 18 euro p/stuk voor de normale machinefabrieks lagers.
 
je bent er niet met alleen de juiste maat.
krukaslagers moeten een bepaalde speling hebben.
een krukas buigt namelijk onder zware belasting, zeker een opgebouwde zoals bij een eencilinder die flink wat toeren kan maken.
de speling word aangegeven op de lagerschaal samen met het type lagers, met een codering zoals C1, of C2, C3, C4.
krukaslagers zijn C3, maar dat weet ik niet zeker meer.
weet je niet zeker wat je moet hebben, koop dan originele, helemaal nu je ze voor 56 euro p/stuk hebt gevonden.
de reden dat je deze lagers niet zomaar kunt vinden, is dat het beschermde lagers zijn en niet in de normale handel verkrijgbaar.
maar alleen via de dealer.
 
Laatst bewerkt:
c1 c2 c3 c4 staat toch voor het uitzettings graad ?

hoe hoger (dus c4) hoe meer het kan uitzetten (dus kan het lager heter worden en zwaarder belast)

dit was ook de reden dat ik van c3 naar c4 ben overgestapt met m,n sprit scooter toen der tijd (temiste dit is wat mij verteld is)

ik zou gewoon ff je oude lagers op meten en naar ee ngoede groote ijzerhandel of lagerboer gaan en dan ff daar je vraag neer leggen
 
c1 c2 c3 c4 staat toch voor het uitzettings graad ?

hoe hoger (dus c4) hoe meer het kan uitzetten (dus kan het lager heter worden en zwaarder belast)

dit was ook de reden dat ik van c3 naar c4 ben overgestapt met m,n sprit scooter toen der tijd (temiste dit is wat mij verteld is)

ik zou gewoon ff je oude lagers op meten en naar ee ngoede groote ijzerhandel of lagerboer gaan en dan ff daar je vraag neer leggen

Ja C code is voor uitzetten bij warmte veroorzaakt door hoog toerental, en dat wordt gedaan door meer speling te geven.

Kwam dit tegen toen ik "6306 krukaslager" googelde:
http://www.motocross-shop.be/index.php?page=shop.product_details&category_id=217&flypage=shop.flypage&product_id=711&option=com_virtuemart&Itemid=54&vmcchk=1&Itemid=54

En dit:
lagers-krukas-xt-&-sr500 - Find it at Shopwiki

Allemaal code C3.
Misschien heb je er iets aan.


Ik had een tijdje terug een lager van een aircoriemspanrol van het koekblik kapot. Ook lekker duur bij de dealer natuurlijk.
Stonden ook nog wat rare codes op, maar adhv het 4-cijferig nummer kon de plaatselijke ijzerboer mij een lager adviseren. Hij kwam met allerlei boeken op de toonbank, we hebben zelfs nog even zitten rekenen wat het max. toerental zou zijn _O-
Ik was voor 5,60 euro weer klaar *O* Het type afdichting wat erop zat maakte het lager zo "duur" (in groef met voorspanning). Je krukaslager zal geen afdichting hebben, en ik denk dat het vrij standaard spul is.
 
Zo , op die belgische site krukaslagers yzf/wrf 14.95 euro p/stuk.

Ik heb zelf een yzf426 , zitten ook koyo lagers in en kosten bij jtxracing 101 euro ex.

Idd allemaal c3 lagers.

Ik begin nu er nu erg over te twijfellen om gewoon c3 te pakken in de 6306 maat.

Heb net de lager opgemeten:

Buitenmaat/buitenring = 72mm

Binnenmaat/binnenring = 29.7mm

Dikte lager = 18mm
 
Zo , op die belgische site krukaslagers yzf/wrf 14.95 euro p/stuk.

Ik heb zelf een yzf426 , zitten ook koyo lagers in en kosten bij jtxracing 101 euro ex.

Idd allemaal c3 lagers.

Ik begin nu er nu erg over te twijfellen om gewoon c3 te pakken in de 6306 maat.

Heb net de lager opgemeten:

Buitenmaat/buitenring = 72mm

Binnenmaat/binnenring = 29.7mm

Dikte lager = 18mm

Lees je de gegeven reacties wel eens?
 
Hey JB37.

Ik heb idd gelezen dat jij het had over de 18mm lager waar je gelijk in hebt.

Maar weet je zeker dat een 6306 c3 19mm is dan?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Toch heeft SKF ze ook ;)
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan