Kraaiepoten op afsluitdijk?

Friezinnetje

MF veteraan
15 aug 2002
7.404
9
Hier een raar berichtje gelezen in de "tabloid"in Friesland.
Kort samengevat (was lang bericht)
Aangezien de politie kampt met personeelsgebrek en ze de wegpiraten zat zijn, overweegt men de volgende maatregel volgens een tipgever werkzaam bij de politie Friesland. Aangezien flitspalen niet haalbaar zijn worden er lussen in het wegdek geplaatst die de snelheid meten.Rijdt men 10km te hard dan is men de klos.Want aan het eind van de sluizen schiet er dan een ong. 5cm hoge drempel uit de weg omhoog vol kraaiepoten. Als het experiment slaagt zal men deze constructie veelvuldig toepassen op plaatsen waar stoicijns te hard wordt gereden en flitspalen te duur zijn!!! Huhh 1 april is het echt niet vandaag?? |(
 
Misschien dat 1 april in Friesland op een andere datum valt ?
Friesche jaartelling of zo ?

Er staat me wel iets bij uit het verleden dat er experimenten waren met een flexibele verkeersdrempel. Deze drempel zou inderdaad uit het wegdek omhoog komen als er een laagvlieger voorbijkomt. Echter geen kraaiepoten maar gewoon een "ribbel" . Als motorrijder krijg je evengoed meteen kippe(n)vel bij het horen van dit soort griezeligheden. Ik heb al mijn aandacht al nodig om mijn medeweggebruikers in de gaten te houden. Een van rijkswege gesponsorde springplank is me net even te veel
 
Ik heb ooit een keer gehoord dat men dergelijke dingen wilde gebruiken op afritten van autosnelwegen tegen spookrijders, het is er nooit van gekomen,lijkt me ook sterk dat zoiets komt, toch 1 + 8 april ? ;)
 
Lijkt me onzin. Komt de verkeersveiligheid niet echt ten goede lijkt me.

Die beweegbare drempels bestaan wel echt. Zijn ook experimenten mee gedaan.
 
Lijkt me onzin. Komt de verkeersveiligheid niet echt ten goede lijkt me.

Die beweegbare drempels bestaan wel echt. Zijn ook experimenten mee gedaan.

En die functioneren nog regelmatig als lanceerplatform! :) Ze worden vooral gebruikt bij sluiproutes.....
 
Haha! Gaaf man! Zo kijk je een paar seconden niet op je teller en zo vlieg je met de motor met 2 lekke banden door de lucht!
1 Ding is zeker, we hoeven er niet meer aan te twijfelen of hard rijden nog gevaarlijk is, want met deze techniek is het definitief gevaarlijk!
 
Bij Poortvliet (Tholen) heeft men bij wijze van experiment twee beweegbare snelheidsremmers gehad. Deze zijn na een maand ofzo weer verwijderd, omdat ze:
- te veel lawaai maakten voor de omgeving
- te veel storingen hadden (niet omhoog, dan wel alleen maar omhoog)
- te langzaam omhoog kwamen (de overtreder was er al voorbij)
- te veel schade veroorzaakten aan voertuigen.
 
vraag me af wat voor soort figuren er werken om dergelijke stupide dingen te bedenken. Onnozel Engineering b.v., uw ingenieurbureau voor proefjes gefinancierd door de belastingbetaler
 
idd, flauwekul, ondanks dat jij te hard rijdt, blijft justitie in zo'n geval aansprakelijk voor de geleden schade, ook als jij dus invalide raakt.

Echter weet dat ze in Texas wel degelijk spijkermatten uitrollen bij motor-achtervolgingen, maar ja, dat is Texas.
 
Lijkt me onzin. Komt de verkeersveiligheid niet echt ten goede lijkt me.

Die beweegbare drempels bestaan wel echt. Zijn ook experimenten mee gedaan.


experimenten?? Rij maar eens van Roodeschool* naar Uithuizen*... Halverwege komt er dan zo'n lanceerinrichting omhoog zetten uit het wegdek. Inderdaad, een beweegbare drempel die ze niet getest hebben met motoren..... Nou, ik heb hem wel getest.... Welliswaar niet met m'n huidige bike maar met een Yamaha 750. Resultaat: probeer eens na een wheely je voorwiel scheef op de grond terug te zetten.... tankslapper inderdaad. Levensgevaarlijk..... Nu reed ik ook wel een beetje te hard O-) maar moeten ze je daarom laten crashen?

* ter info: deze plaatsen liggen in Noord Groningen.
 
Lijkt me een leuk verhaal maar meer ook niet.

ZO direct ga je nog verhalen lezen over flitskasten die gekoppeld zijn aan de Koninklijke Landmacht. 10 Km/h te hard ? Hoppa ! Houwitzer op je dak.
 
zoiets???

Ps: wie heeft de grote versie nog voor mij??

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan