Kraak in achternaaf

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Bij het schoonmaken van mijn motor ontdekte ik een klein beetje speling in mijn achterwiel. Rechts bij mijn achternaaf ontdekte ik een verbogen stukje metaal en ik kan de kogeltjes zien zitten. Bij het verplaatsen hoor ik nu een kraak in de buurt van mijn achternaaf :( . Ik wilde Biggelaar even bellen maar die zijn op maandag dicht. Dus hier maar effe de vraag: "Heb ik nu een heel erg groot probleem?"
 
Heeeeel lang geleden toen ik nog een beetje conditie had reed ik op een fiets :+ Ik heb bij zo'n ding wel eens de gehele naaf aan puin gereden. Aantal kogeltjes hadden last van deling en halve kogeltjes maken een beetje een rotzooi van je naaf. Kan dat ook bij een motor :? Het lijkt me namelijk niet echt verstandig om met het ding nog naar Biggelaar te rijden.

Is het vervangen van kogeltjes ook zelf te doen? Tot nu toe beperk ik me tot het vervangen van olie, oliefilter, monteren handvat verwarming ed.
Waar moet ik rekening mee houden?

Ik moet toch eens zelf gaan knutselen met mijn motor. Heb er tot nu toe het lef niet voor :( Bang dat ik iets kapot maak.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me namelijk niet echt verstandig om met het ding nog naar Biggelaar te rijden.

Is het vervangen van kogeltjes ook zelf te doen?
Waar moet ik rekening mee houden?

Ik moet toch eens zelf gaan knutselen met mijn motor. Heb er tot nu toe het lef niet voor :( Bang dat ik iets kapot maak.

1)Weet niet hoe ver je moet, maar lijkt me niet verstandig.

2)De kogels zitten hier niet los in, maar in lagers. Is niet zo'n probleem om die te vervangen.

3)Werkplaatshandboek kopen en al zwetend beginnen met slopen. Als het niet lukt kun je altijd nog naar die Biggeman.
 
Heeeeel lang geleden toen ik nog een beetje conditie had reed ik op een fiets :+ Ik heb bij zo'n ding wel eens de gehele naaf aan puin gereden. Aantal kogeltjes hadden last van deling en halve kogeltjes maken een beetje een rotzooi van je naaf. Kan dat ook bij een motor :? Het lijkt me namelijk niet echt verstandig om met het ding nog naar Biggelaar te rijden.

Is het vervangen van kogeltjes ook zelf te doen?
Waar moet ik rekening mee houden?

Ik moet toch eens zelf gaan knutselen met mijn motor. Heb er tot nu toe het lef niet voor :( Bang dat ik iets kapot maak.

Gewoon de juiste lagers bestellen, het achterwiel eruit halen en bij de plaatselijke dealer de oude eruit halen en de nieuwe lagers erin laten persen :) Kogeltjes vervangen was in de tijd van Ben hur normaal maar tegenwoordig moet je daar niet meer aan denken.
 
Op maandag 08 april 2002 15:53 schreef HELLdesker het volgende:Stuur Toine effe een mailtje of benader hem via ICQ...
Trouwens GESLOTEN :? De Biggel is NOOIT gesloten })

Ik heb nog nul nada ervaring met biggelaar. Alleen de verhalen op het forum. Dat wist ik dus niet. Maar zal ze morgenvroeg effe bellen. Gaat toch makkelijker dan gekut via email/ICQ.
 
Ivm de olie lekkage en de kraak laat ik het hele ding nakijken door Biggelaar. 4 Mei kan ik 'm brengen en een week later ophalen. Da's dus meer dan 4 weken niet rijden '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan