Kraan open of dicht

Ligt een beetje aan de motor.
Bij mijn XJ900F (1993) kan ik kiezen uit ON RES en PRI, kan dus niet eens dicht.
Bij mijn CB750 uit 1976 zet ik hem altijd dicht omdat de vlotters niet 100% betrouwbaar zijn. Open laten staan heef me al eens 10 liter benzine gekost.

Tom
 
Ik dacht mij te herinneren dat het verstandig is om het kraantje dicht te doen als je de motor voor langere tijd weg zet.
Als je er af en toe/ regelmatig een stukkie op rijdt is het niet nodig :)
 
Ligt een beetje aan de motor.
Bij mijn XJ900F (1993) kan ik kiezen uit ON RES en PRI, kan dus niet eens dicht.
Bij mijn CB750 uit 1976 zet ik hem altijd dicht omdat de vlotters niet 100% betrouwbaar zijn. Open laten staan heef me al eens 10 liter benzine gekost.

Tom

:^
Heb hetzelfde euvel. Op mijn XS1100E 2x (zitten dus twee kraantjes op)dezelfde keuzes als op die XJ900F en bij mijn CB750F ook maar beter dichtgezet. Ben nog niet zoveel benzine kwijtgeraakt door hem open te laten staan maar hij gaat toch wel bijzonder naar benzine ruiken als ik het kraantje niet dichtdraai.
 
Ben nog niet zoveel benzine kwijtgeraakt door hem open te laten staan maar hij gaat toch wel bijzonder naar benzine ruiken als ik het kraantje niet dichtdraai.

Hij heeft er bij mij ook twee dagen over gedaan. Met drie kwart volle tank weggezet in de stalling achter de flat. Twee dagen later weer met de motor op stap.
Goh wat stinkt het hier naar benzine...
Toch een heel raar gevoel als je motor er dan aan het eind van de straat mee stopt.

Tom
 
Hij heeft er bij mij ook twee dagen over gedaan. Met drie kwart volle tank weggezet in de stalling achter de flat. Twee dagen later weer met de motor op stap.
Goh wat stinkt het hier naar benzine...
Toch een heel raar gevoel als je motor er dan aan het eind van de straat mee stopt.

Tom
Zeker als je weet dat je 'm pas volgegooid hebt ja....want ja....meer als die 10 liter gaat er ook niet echt in :P
Maar bij mij staat ie wel langer dan een paar dagen stil hoor....en gelukkig nog nooit zoveel verloren....Hooguit een halve liter of zo... en dat na ongeveer een week stilstaan met kraantje open :}
 
Mijn motor rijd op lucht, nergens voor nodig zo'n kraantje, überhaupt het dichtdraaien ervan 8-) .
als je em dichtdraait dan stikt ie... Da's ook zielig.

ontopic:

mijn xj600 kan ik ook niet dichtzetten. Zelfde als bij een xj900...
 
dicht! (als dat mogelijk is)

Als 1 van je Carbs niet goed afsluit loopt langzaam je brandstof eruit.
Vorig jaar nog iemand geholpen waarbij de brandstof zo het blok in gelopen was.
Kon je tot in de uitlaat het nieuwe vloeistof niveau peilen
 
dat vraag ik me dus wel af... hoe krijg ik in godsnaam mijn tank eraf zonder dat ik alle benzine met opvangen?
 
dat vraag ik me dus wel af... hoe krijg ik in godsnaam mijn tank eraf zonder dat ik alle benzine met opvangen?

Als je motor zichtbaar geen benzinekraan heeft, kijk dan eens (als je je tank loshaalt) eens aan de onder/zijkant. Dan zou je toch een kraantje moeten zien zitten. Heb dat nl. een keer gezien bij volgens mij een R6.

En idd, leegrijden is ook een optie :+
 
Volgens mij kunnen alleen bij oudere motoren nog de benzinekraan op 'off' worden gezet. Heb hier alleen ON, PRI en RES. Staat dus altijd op ON en heel af en toe op de vluchtstrok dat ik 'm op RES moet zetten :+

Als je 'm dicht moet zetten omdat je carb. de boel door kan laten lopen, dan moet je gewoon je carb. laten nakijken/repareren, de hele tijd dat ding uit zetten schiet niet op. Net als dat je elke keer na het koken de gaskraan dicht draait achter het gasfornuis.
 
ik bedoel ermee , hij is van 1982 , en moet de kraan dan wel dicht?

Ja, dicht doen.

Ik heb zelf een CB750KZ uit 1979 gehad. Die had hetzelfde blok, maar wat andere kuipdelen etc. Daarmee heb ik het eens gehad dat mijn hele tank leegliep via een carburateur toen ie stilstond. Geen vacuümcarbs bij dit type volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan