krakend geluid splinternieuwe nolan-803 carbon helm

Gsx-Sancho

Die hard MF'er
11 sep 2017
481
583
Limburg
hoi,

gisteren, zaterdag heb ik in een motorzaak de Nolan 803 ultra carbon rs AR42 helm gekocht.
in de zaak een zelfde getest en deze zat goed.
degene die ik gekocht heb was al klaar gelegd ivm click and collect
vandaag heb ik em op mijn gemak uitgepakt en merkte toen ik em opzette dat ie hard kraakt zodra ik ook maar een beetje mijn hoofd beweeg.
hard en irritant!
komt van de binnenschaal.
heb er een video van waar je duidelijk hoort wat ik bedoel, kan helaas geen 3gp file uploaden :(

ik ga morgen naar de motorzaak bellen waar ik em gekocht heb en hoop dan ook dat ik em gewoon kan ruilen.
iemand zoiets al tegen gekomen of weet of dit verholpen kan worden?
zou toch niet mogen met een +500euro helm.

mvg,
alex
 
Ik heb een Nolan N100 5Plus systeem helm. Dit is mijn eerste Nolan. Wat gekraak met opzetten is wel herkenbaar. Voorheen heb ik altijd met Arai, Shoei en Schubbert gereden. Al deze duurdere merken hoorde ik ook krakend geluid met opzetten. Ik bedenk dan maar dat bij het opzetten de lagen kunststof wat bewegen. Ik weet niet of de Nolan meer geluid maakt, kan het niet meer vergelijken.
 
Krakend geluid is zodra ik mijn hoofd beweeg en of loop met de helm op.
Nog niet mee gereden, wil eerst horen wat de motorkleding zaak te vertellen heeft.

Enkel kraken bij opzetten zou ik niet erg vinden.
 
Hmm, het "kraken" zoals jij beschrijft tijdens het hoofd bewegen of lopen met de helm op heb ik nog nooit meegemaakt.
Nolan is een goed merk, er kan natuurlijk altijd een keer iets mis gaan. Goed plan om met de verkoper te praten. Wellicht zit er iets los vanbinnen. Succes er mee, ben benieuwd.
 
Vroeger werd er gezegd, zolang het kraakt breekt het niet...
Maar carbon wordt ovengebakken, en is hard (vezels). Door het opzetten zetten de vezels wat uit/in de hars wat je hoort.
Dat zal afnemen naarmate je de helm vaker gebruikt.
 
Mijn Nolan N87 kraakte ook. Heb ik niet met mijn Shoei. Is blijkbaar een Nolan dingetje. Naast dat mijn cardo oortjes er niet in pasten en de wangpadding steeds losgaan.
 
2 binnen schalen schuurde net wat te makkelijk over elkaar en daarmee het irritant, hard gekraak/piepend geluid bij minste beweging.
kreeg netjes een ander mee, kraakt niet.

schijnt wel een beetje een Nolan/ x-lite dingetje te zijn.


met deze mag topic op slot :)
 
Waarom?
Topics gaan op slot als moderators dat nodig vinden.
Dus doe/schrijf iets wat niet mag en jij een ban krijgt en dit topic op slot kan. Tot die tijd, niks slot.
 
Ik vermoed dat de topic starter enkel en alleen wilde aangeven dat zijn vraag beantwoord / probleem opgelost is. En dat hij het daarom netjes vindt om het topic te (laten) sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan