krakende koppeling RS 125

Turbotetter

Die hard MF'er
30 jun 2003
749
0
Wieringerwerf
hey,

De laatste tijd heb ik een beetje last van een krakende koppeling :?

Heel vaag maar als ie koud is gaat het prima. Maar na een klein ritje, en je staat voor een stoplicht rijd ie vreselijk broerd weg. verder opschakelen is er niets aan de hand.

Dit is dus is dus alleen met vanaf stilstand wegrijden. En dan ook niet eens altijd, Ik ben er al ffies mee naar de dealer geweest. Die hebben er zelfs een ritje op gemaakt maar toen deed ie het dus wel goed |( . Maar volgends die kerel pakt hij wel gewoon goed, blijft dus niet slippen ofzo.

Nu is mijn vraag, is dit gewoon een teken dat mijn platen slechter worden? Ik wou hier ffies wat duidelijk over voordat ik de boel uit elkaar ga scheuren ;)

alvast bedankt.
 
Als koppelingsplaten versleten zijn slippen ze door. Zou je niet mogen horen maar wel moeten voelen.
Het gekraak komt waarschijnlijk van je ketting. Niet genoeg ingevet, beetje roest, slecht onderhouden, of gewoon versleten.
Als je de ketting achteraan je kettingtandwiel wat van het tandwiel kunt wegtrekken zodat je tussen de ketting en het tandwiel door kan kijken, wordt het stilaan tijd om ze te vervangen (niet vergeten tandwielen mee te vervangen).

vriendelijke groenten,

Bas
 
Als koppelingsplaten versleten zijn slippen ze door. Zou je niet mogen horen maar wel moeten voelen.
Het gekraak komt waarschijnlijk van je ketting. Niet genoeg ingevet, beetje roest, slecht onderhouden, of gewoon versleten.
Als je de ketting achteraan je kettingtandwiel wat van het tandwiel kunt wegtrekken zodat je tussen de ketting en het tandwiel door kan kijken, wordt het stilaan tijd om ze te vervangen (niet vergeten tandwielen mee te vervangen).

vriendelijke groenten,

Bas

Nu word er dus meteen aangenomen dat ik hem niet onderhoud :?

Zo'n prutser ben ik ook weer niet, tandwielen zijn nog niet af, ketting ook niet, en ja ik hou hem altijd vet. beetje duure grapjes telkens nieuwe tanwiele en ketting te kopen. In juni is trouwens de boel nog vervangen ;)

Ik weet gerust wel waar het vandaan komt en das de koppeling. (bijna) altijd als ik van stilstand wegrijd dan komt er een k*t herrie uit. gekraak dus. de 1 zegt gewoon simpel dat de platen af beginne te raken, de ander dat de veertjes of iets dergelijks niet goed gespannen staat. :? Maar nooit iets duidelijks dat ik weet waar ik aan toe ben.

ow jah, het is natuurlijk vooral tijdens het slippen van de koppeling voor het geval dat niet duidelijk was. ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een RS125 gehad, had dat geluid ook en toen moest ik mijn platen laten vervangen omdat hij uiteindelijk ging slippen. Het rare was dat ik daarna het geluid nog steeds had... Alleen bij het wegtrekken in zn 1e versnelling... Weet niet wat et is en de dealer kon er ook niets mee...
 
Ik weet wat het is hoor. *D

Ik sprak een monteur van de motoport hier. Ook een oude bekende van mij. En die heeft precies hetzelfde gehad met zijn vroegere RS. (hij heef dus ook ff gerede)

Die vertelde dus dat er een koppelings plaat is vastgeslagen in het huis waar de platen in zitten. En dat dit makkelijk te verhelpen is door de platen er uit te halen en ff bijwerken met een vijl. (het huis bijwerken dan he ;) )

Heb het alleen nog niet uitelkaar gehaald dus weet het zelf nog niet zkr. Maar hij was er dus wel 100% zeker van. Van de week ff slopen en dan weet ik wel wat meer.

toch bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan