Krappe bochten

@Proz8c

Deze heb je nodig:

Je kunt ergens halverwege op de pagina je motor merk en type selecteren.

 
@Proz8c

Deze heb je nodig:

Je kunt ergens halverwege op de pagina je motor merk en type selecteren.

Geweldig! En nu op een verzakt tegelpad.
 
Heeft er iemand ervaring met krappe bochten?
Er relatief grote scooter kan er door ons achteruitgangetje. Maar is er een manier om hier een motor doorheen te manoeuvreren? Er zitten twee vervelende bochten in het gangetje.
Ik zat zelf aan zo'n ding waar je de standaard op kunt zetten zodat de motor een middelpunt heeft wat kan draaien.
Of zijn er andere opties (een garagebox 7 km verderop huren is geen optie 🙂).
Bekijk bijlage 1520330

Ik zou zelfs zonder motor nog willen verhuizen :X, maar een lichte motorfiets die je met de kont kunt omzetten, lijkt mij in dit geval nog de beste oplossing.
Het gedoe met plankjes en zwenkwielen ben je snel zat lijkt mij.....
 
Het gaat een 600/750 motor worden. Waarschijnlijk een FZ6. dus een 600, als ik na een testrit er nog steeds hetzelfde over denk.
Ik ga het eerst proberen met rauwe spierkracht, als dat uiteindelijk niet is wat het moet zijn ga ik wat anders bedenken.
Dank voor het meedenken. Wat mij betreft kan hier een slotje op.
 
Snel voor het slotje dan:
Het kost tijd, geduld of oefening om snel en efficient te steken.
Absoluut geen rauwe spierkracht! Als je moe wordt, doe je iets verkeerd.
 
Ik zou gewoon tegen die tijd even met de handelaar overleggen of je tijdens de proefrit even langs huis mag om te passen. Lijkt me meestal geen probleem als het redelijk in de buurt ligt. Dan weet je het gelijk.
En dan kan je ook gelijk inschatten, als het niet past, of het op een normale manier te doen is zonder een vouwfiets van je motor te maken.
 
Jij bepaalt toch waar je tijdens je proefrit heengaat? Hoef je toch niet te overleggen?
Als jij van de afgesproken tijd 90% wil gebruiken om steken te oefenen...jouw goed recht?
 
Jij bepaalt toch waar je tijdens je proefrit heengaat? Hoef je toch niet te overleggen?
Als jij van de afgesproken tijd 90% wil gebruiken om steken te oefenen...jouw goed recht?

De motor die ik wil staat al vast. Tenzij de testrit heel erg tegenvalt.
Ik zal het dus moeten doen met de ruimte die ik heb. Maar als steken niet werkt moet de achterkant worden opgetild 💪
 
Ik had vroeger een Harley voordeur open beetje gas en bij de achterdeur er weer uit
Tot ik een nieuwe keuken kreeg toen mocht het niet meer van het vrouwtje
 
Zo'n motormover doet het goed op een betonnen vloer, en niet op scheve stoeptegels.
Klopt, heb er zelf ook één gekocht. Werkt zeer matig op 30x30 tegels. Laat staan als ze er ook nog niet goed inliggen. Oveirgens is het van de mover afhalen wel een "dingetje", liet die van mij er bijna afvallen .Gelukkig hield de schutting hem tegen

Kan het niet aanraden helaas... Ik steek nu een paar keer, gaat ook prima. Binnenkort verhuizen naar woning met garage en gladde betonvloer dus dat probleem bestaat dan niet meer gelukkig, kan de motor binnenslapen :P
 
Er zit toch al een motormover op je motor/scooter, nl. de standaard.
Die kun je toch gebruiken om je motor op te draaien, en anders moet je dit eens navragen hoe men dit doet bij de motorzaak (daar doen ze niet anders).
 
En anders kom je met goed afschuinen en counter-sturen vast een heel eind. Desnoods een beetje achterrem.
Ik betwijfel of daar in die brandgangetjes de ruimte voor is ... (lees: die ruimte is er niet)

@TS: koop een niet al te zware en/of brede motor, liefst eentje waarbij je de spiegels goed in kunt klappen, dan kom je er met een paar keer steken wel doorheen.
 
Dat vermoeden had ik al. Ik moet over stoeptegels heen. Helemaal recht is het ook al lang niet meer.
Het zal worstelen worden in het begin.
Misschien moet ik voor iets kijken wat mijn achterwiel wenkbaar maakt.
Ik ga het eerst proberen met spierballen, zonder hulpmiddelen. Als dat niet gaat ga ik verder kijken.

Desnoods slopen we wat muren 8-)

Datona heeft een motormover die geschikt is voor oneffenheden

Let op nu 20% korting met code.

 
Terug
Bovenaan Onderaan