kras op demper wegwergen

Yves V

MF'er
7 mrt 2006
56
0
Oostende
Op mijn aluminium Laser demper zit een kras van ongeveer 0.2 mm diep over bijna de volledige lengte. Is er een manier om deze kras zelf weg te werken of te laten weg werken.
Ik heb me laten wijsmaken dat je dit zou weg krijgen door de uitlaat tegen een polijstmachine te houden. Klopt dit?
Is er ook een mogelijkheid om de demper te demonteren en een nieuwe stuk aluminium te gebruiken of is dit onbegonnen werk?

THX
 
Ik denk dat 0,2 mm te diep is om weg te polijsten? Misschien dat je het wel redt door hem eerst glad te schuren, en vervolgens te polijsten.

Denk zo dat een nieuw stuk alu een beetje vergezocht is en nogal veel werk. Je moet het er vast nog wel mee redden!

Heb echter geen ervaring met polijsten. Hoop dat je er komt.
 
Daarnet ben ik eens aan het werk gegaan.
De kras was over de volledige lengte van de demper dus viel eigenlijk echt wel op.
Ik heb met een dremel het aluminium glad kunnen wrijven tot dat je de kras niet meer zag.

Nadeel is nu dat de demper op die plaats veel meer blonk dan op de andere plaats. Blijkbaar is over de demper een vernislaag gespoten waardoor de demper makkelijker te poetsen was.
Nu moet op de gehele demper de vernislaag verwijderd worden en glad geschuurd worden maar dat zal een klusje voor het weekend zijn.

Ik ben al blij dat de krassen niet meer te zien zijn en denk zelfs dat de demper mooier zal zijn in het blinkende aluminium dan dat ie origineel was.
 
:^ :?

Tja, je hebt je aluminium betaald, en dat nu weggeschuurd, dus dat is verloren... i don't get it.


akkoord, ik heb enkel het aluminium weggeschuurd waar de kras was. Op de andere plaatsen blijft het aluminium bijna even dik want het is enkel de vernislaag die ik eraf schuur.
Nu, ik rijd liever rond met een iets "dunwandigere" demper dan met een demper met een kras van voor tot achter ;-)
 
vervolg van het verhaal:

ik heb met een dremel de kras eruit gehaald, dan de hele demper geschuurd want over het aluminium was een laklaag gespoten en die moest er helemaal vanaf. Dan geschuurd met P180,P240,P360,P600,P800 en P1200. In de gamma had ik een setje op te polijsten gekocht met daarin 2 schijven voor op de boormachine en 2 stukjes "zeep".
Ik begon nog maar op de demper te wrijven met dat spul en er kwam al onmiddelijk een ongelooflijke glans op. Nadien met de andere schijf erop om het nog meer te doen blinken en klaar was kees.
De krassen zijn dus allemaal uit de demper en mijn aluminium demper blinkt bijna evenveel als de RVS buizen naar motor.

Hij zal nu wel meer moeten gepoetst worden als voordien maar dat heb ik er zeker voor over. *O*
 
Ik weet niet wat voor demper je hebt,maar je kunt je demper uit elkaar halen popnagels losboren dan de demper een kwartslag draaien en alles weer monteren dan zit de kras aan de onderkant en zie je hem niet....zo heb ik het ook gedaan met mijn leovinci demper :Y
 
Ik weet niet wat voor demper je hebt,maar je kunt je demper uit elkaar halen popnagels losboren dan de demper een kwartslag draaien en alles weer monteren dan zit de kras aan de onderkant en zie je hem niet....zo heb ik het ook gedaan met mijn leovinci demper :Y


dat had ik ook gehoopt, maar de bevestigingsbeugel zit erop vastgelast dus die zou dan aan de onderkant hangen, niet echt een oplossing voor mij probleem ;-)
 
Hier is ie dan, mijn bling bling demper

hIEJ11.jpg


en nog eentje

idUnvq.jpg


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/412691/e2d8f792d3369cbc73d860c0d40aa6b1 (03092006107klein.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens een demper gehad die hier erg op leek.
Omdat ik er een deuk in had gevallen heb ik een plaat gelepen rvs gewalst en er omheen gedaan en vast gepopt in de bestaande gaatjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan