krasjes op de tank

Marijke

MF'er
13 apr 2004
174
0
Alphen aan den Rijn
De vorige eigenaar van mijn motor heeft (denk ik) met een tanktas gereden en nu zitten er dus allemaal kleine krasjes op de tank. ;( ;( Nu kan ik de tank wel laten spuiten, maar dat gaat mijn budget een beetje te boven op dit moment.

Mijn vraag is dan ook of er iemand een goedkopere manier weet om de krasjes weg te halen....

Polijstmiddel kan inderdaad bij krasjes werken. Als de lak weg is (dus blanke ondergrond zichtbaar) dan helpt alleen overspuiten.
Ik heb krasjes weggewerkt met step2 poetsmiddel op waterbasis van Hamach; dit wordt o.a. door de autoindustrie en voor proffesionele doeleinden gebruikt.
Commandant is eenvoudiger te verkrijgen en meer consument gericht maar niet zo goed als step2 (mijn bevindingen)

Als het een gewone lakkleur is dan wel voorzichtig proberen..............met metallic lak heb je wat meer speelruimte omdat daar een flinke blanke laklaag overheen zit. Poets in kleur van de lak werkt alleen op TV bij tellsell.....haha.

Als het een gewone lakkleur is dan wel voorzichtig proberen..............met metallic lak heb je wat meer speelruimte omdat daar een flinke blanke laklaag overheen zit. Poets in kleur van de lak werkt alleen op TV bij tellsell.....haha.

bij 'Mike' was dat geloof ik.... En daar kwamen de vlammerwerpers ook aan te pas, hahaha!!

Maarre, ff checken hoor of de krasjes diep zijn....

ff gecheckt... sommige krasjes zien er inderdaad wat wittig uit op de bodem. De rest is echt oppervlakkig. Ik heb geen idee of het gewone lak is of metallic..... ben niet zo thuis in die wereld!!

De vorige eigenaar van mijn motor heeft (denk ik) met een tanktas gereden en nu zitten er dus allemaal kleine krasjes op de tank. ;( ;( Nu kan ik de tank wel laten spuiten, maar dat gaat mijn budget een beetje te boven op dit moment.

Mijn vraag is dan ook of er iemand een goedkopere manier weet om de krasjes weg te halen....

Je zou eens bij een schade herstelbedrijf (focwa) na kunne vragen of het mogelijk is de plekken bij te laten spuiten met heeft daar nml een methode voor om oppervlakten kleiner dan een A4 bij te werken,..het zou goedkoper zijn dan helemaal overspuiten. Het werkt bij Auto's dus waarom niet bij Motorfietsen?

Je zou eens bij een schade herstelbedrijf (focwa) na kunne vragen of het mogelijk is de plekken bij te laten spuiten met heeft daar nml een methode voor om oppervlakten kleiner dan een A4 bij te werken,..het zou goedkoper zijn dan helemaal overspuiten. Het werkt bij Auto's dus waarom niet bij Motorfietsen?

maar is dat niet heel erg duur dan?????

Dat is inderdaad een metallic lak................als je van heeeeeeeel dichtbij kijkt zie je kleine metaalschilfers in de lak zitten.
Daar zit dus blanke lak overheen.
Als spuiten nodig mocht zijn heb ik geen goede ervaring met autospuiters, ga echt naar een bedrijf dat alleen motoren doet alsjeblief!
Ik ga altijd naar een klein bedrijfje in Veldhoven motopaint heten die......echte vakman!

maar is er geen poets te koop dan??? Is spuiten echt de enige mogelijkheid??

En uiteraard, mocht ik hem laten spuiten, dan ga ik wel naar een erkend bedrijf (zo zonde van mijn geld als het er een week later vanaf spoelt...)

Tuurlijk zou ik ook eerst poets gebruiken. Commandant polijstmiddel is te koop bij elke automaterialenboer in een groen/blauw blik.
Ik bedoelde niet dat de lak er van af spoelt of zoiets maar dat de werkwijze van de gemiddelde autolakspuiter niet zo nauwkeurig is omdat er geen enkele klant naar een auto zo kijkt zoals wij naar een motor.

Als ik jou was zou ik het eerst proberen met polijsten (Commandant 4 - die groene). Ik heb bij de grijs metallic auto van mijn schoonvader daar alleszins acceptabele resultaten mee geboekt. Is het resultaat niet naar wens kan je altijd nog laten overspuiten toch ?

Met iedereen eens: Als de krasjes alleen in de blanke lak zitten, kun je ze eruit polijsten (schuren waterproof 2000, Commandant groen, en daarna polijsten met iets van 3M polish ofzo)

Als de krasjes door de blanke lak heen gaan, maar niet de kleurlak hebben beschadigd kun je er een nieuw laagje blanke lak op (laten) zetten. Kost ook de wereld niet en dan is hij weer als nieuw.

dat 'afspoelen' was ook maar een grapje hoor!!! Ik doelde inderdaad op de slechte kwaliteit van spuiten...

maar zoals ik dus begrijp, kan ik de lak er niet direct opdoen?? Omdat ik iets las over schuren:
(schuren waterproof 2000, Commandant groen, en daarna polijsten met iets van 3M polish ofzo)

Het is mij soms wel eens gelukt om kleine verfwondjes langdurig te camoufleren met .... nagellak; die is in de gekste kleuren te krijgen en vaak heel goedkoop, soms opruimings-aanbiedingen.

Altijd iets extra verdunnen en zéér dun opbrengen, de volgende dag nog zo'n likje; beter 3x extra dun dan 1x dikke knoeiboel.

Natuurlijk is dit niet erg professioneel.

:)

Wat ik bedoel met schuren: een kras is een plaatselijke verdieping van je laklaag. Je kunt hem eruit schuren, oftewel in de omgeving van die kras zoveel materiaal weghalen dat de bodem van de kras weer gelijk ligt aan het oppervlak, en dan polijsten. Ook kun je die kras eerst opvullen (idee van de blanke nagellak is inderdaad zo stom nog niet) en dan het oppervlak weer glad maken door lichtjes te schuren/polijsten.

Persoonlijk zou ik dan een spuitbusje blanke lak halen bij een automaterialenzaak, wat lak in de dop spuiten, dit vervolgens met een penseeltje in de krassen smeren, en zodra het droog is opschuren/polijsten. Zie je er echt geen reet meer van.

thnx guys!!!!! :}

dat met die lak moet wel gaan lukken geloof ik!! Ik zie dat schuren namelijk helemaal niet zitten (straks haal ik teveel eraf, of wordt het eindresultaat veel lelijker dan die paas krassen)

en als dame moet ik genoeg lak in bezit hebben dacht ik zo!!!! ;) En als dat niet werkt kan ik inderdaad die spray proberen!!

Ik zal het dit weekend eens gaan uitproberen!!

Terug
Bovenaan Onderaan