Krasjes op tank bijwerken

Adwin

MF'er
25 jun 2003
75
0
Uden
Ik heb sinds enkele maanden een magneettanktas van Oxford. Je kunt deze tas met een kunstof sluiting vastmaken aan je balhoofd, maar dat doe ik nooit. Nu is de lak op de tank waar deze sluiting zit lichtelijk beschadigd. Kan ik deze wegpoetsen/polijsten? Zo ja, waarmee?
 
Zoals Turtle Wax?
Zit er niet een speciale coating op de tank tegen het morsen van benzine, die je dan ook kapot polijst?
Bestaan er trouwens ook lakstiften voor motoren? Ik weet dat ze bestaan voor auto's.
 
Zoals Turtle Wax?
Zit er niet een speciale coating op de tank tegen het morsen van benzine, die je dan ook kapot polijst?
Bestaan er trouwens ook lakstiften voor motoren? Ik weet dat ze bestaan voor auto's.


er bestaan ok lak stiften, maar je kunt ook van die color wax kopen, en die color wax werkt je krasjes ook weg.
 
Thanks, ik zal vragen of mijn zwager vanavond een flesje/potje voor me meebrengt.
 
Zachtjes poetsen met commandant schijnt goed te werken.
En gebruik de zoekfunctie eens ;) daar vindt je ook een hoop antwoorden,
 
Ik heb de zoekfunctie ook gebruikt, maar dan krijg ik ook een hoop loze antwoorden. Ik zag weinig oplossingen en degene die ik zag sprak over een soort coating op je tank waarvoor je moest oppassen, vandaar.
 
Turtle Wax is een goede optie, hier beschadig je niks mee. Licht poetsen met commadant kan ook maar zou ik als laatste optie gebruiken. Ik heb zelf een flesje van Exclusivia, dat is eigenlijk HET middel tegen krasjes, is een soort polish/wax. Weet zo 123 niet waar je dit los kan kopen. (je kunt kiezen tussen een witte en groene variant, de groene moet je hebben)

Succes ermee.

(heb een Buse tanktas met een soort klip voor onder de voorkant van je tank, om te voorkomen dat deze de tank bekrast heb ik op dit stuke tank een stukje carbonfolie geplakt, werkt super)
 
Ik denk dat ik ook maar iets op die plek plak, nadat ik het behandeld heb. Heb nu zolang de sluiting omwikkelt met een ouwe sok. :)
 
Zachtjes poetsen met commandant schijnt goed te werken.
En gebruik de zoekfunctie eens ;) daar vindt je ook een hoop antwoorden,

niet zachtjes gewoon hard!
alleen zorg ervoor dat je niks anders poets dan waar de krasje zitten.
Je haalt namelijk wat lak weg met commandant. Zorg er ook voor dat je na poetsen je lak insmeert met turle wax. Je beschermlaag poets je er namelijk ook helemaal van af.
Eventueel kun je met een lakstift na de commandant wat bijwerken.
 
Ik heb m'n autolak echt gigantisch beschadigd met color wax; het droogde op en ik poetste het uit, en nu lijkt het alsof je er flink met een borstel over rond hebt zitten raggen! :X
 
Ik heb m'n autolak echt gigantisch beschadigd met color wax; het droogde op en ik poetste het uit, en nu lijkt het alsof je er flink met een borstel over rond hebt zitten raggen! :X

idd je mag het niet laten inwerken. steeds kleine stukjes en op wrijven voordat het droog/uitgedroogd is
 
Terug
Bovenaan Onderaan