Krassen op kuip

MangoZaad

MF'er
25 jul 2019
34
17
VLAARDINGEN
Het moest er een keer van komen... Met wat gestuntel bij het inparkeren kon ik mijn GSX1250 FA niet meer houden en heb ik hem (gelukkig redelijk zacht) op de grond moeten leggen.

De schade is gelukkig enkel cosmetisch, maar wel zuur net één dag nadat ik hem weer had gepoetst tot een spiegel.

IMG_20220808_221339.jpg


De krassen zijn zo te zien door de clear coat en laklaag heen. Met de nagel voelbaar, maar niet volledig in het plastic.

Ik zie een aantal opties:
- Kuipdeel vervangen (min. 400eu)
- Bijwerken met lakpen op kleur
- Schade (laten) repareren

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en advies. Hoe netjes is zoiets weg te werken met een lakpen?
Is het financieel rendabel om het hele kuipdeel te (laten) repareren?
Of is het gewoon het meest veilig om hem te vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Als je het belangrijk vindt kun je het met Quixx proberen. Heb hier zelf goede ervaring mee op een effen lak. Geen idee of dit op metallic ook goede resultaten geeft.

grtz,
Cees
 
Ik zie een aantal opties:
- Kuipdeel vervangen (min. 400eu)
- Bijwerken met lakpen op kleur
- Schade (laten) repareren
Moet het perfect dan laat je alles opnieuw spuiten/repareren.

Hoeft het niet perfect en wil je enkel van de lelijke witte plekken af dan kan je het proberen met een lakstift... Met een hele grote MAAR.... dat je die stift/kwast er niet zelf opdouwt maar een tandenstoker oid pakt, die dipt in de lakreservoir, en het daar MINIMAAL mee opvult/instrijkt. Dat is iig de goedkoopste optie die je kan proberen om het te verdoezelen. Zien zal je het alleen altijd.

De kunst is ook nog om de juiste kleur te krijgen, dus eerst op een ander los stuk plastic, of niet zichtbaar deel doen om te zien hoe de kleur uitvalt
 
gewoon niets aan doen, rijdt even goed zo.
Hooguit een circuit dagje erbij doen om zo voetsteunen en kneepads een bijpassende look te geven en zo toe te treden tot het 'Rijk van Ekte Ekte moterrijders '

Of iets meer foto's laten zien in : Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Er zijn mensen die elke keer een beetje balen als ze krassen zien. Een ander ziet het na verloop van tijd als patina .
Je zei al dat het er een keer van moest komen dus misschien eerst even kijken of de oorzaak weg te halen is, of te verbeteren.
 
Als je het belangrijk vindt kun je het met Quixx proberen. Heb hier zelf goede ervaring mee op een effen lak. Geen idee of dit op metallic ook goede resultaten geeft.

grtz,
Cees
Een dergelijk product werkt enkel voor de ondiepe krassen in de blanke lak denk ik?
 
Nieuw plastic is erg duur. Ik zou eens informeren bij een ( hobby ) spuiter. Het scheelt ook dat er geen stickers op zitten.
Ben je waarschijnlijk voor een paar honderd euro klaar. Nieuw kuipdeel zal gauw richting 500 euro gaan.
Zou mijn licht eens opsteken in het spuiten topic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan