krassen op mijn olievizier weg te werken??

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Gisteren dus meegeweest richting Nordschleife en
zeer optimistisch mijn donkere vizier op de helm
geschroefd. :)

Zo'n mooi blauw spiegelend vizier (olievizier heet
dat toch of niet :? ?? ) (geen iridiumgedoe zover ik
weet..)


Goed, op de terugweg bij een eettentje mijn helm
schoongemaakt bij de daar aanwezige "helmbar"
Denk ik toch alle vliegjes en ander ongedierte niet
goed laten afweken want ik heb er een aantel krasjes
opgewreven... :( :(

De krasjes zijn zo ondiep dat je ze niet eens voelt
alleen maar ziet (helemaal als je de helm ophebt :( )
Zijn er middeltjes om die laag er weer mooi op
te brengen of zo?
 
Krassen verwijderaar voor display's van GSM telefoons al geprobeerd? Dixons ofzo ken je dat kopen ... Ik kreeg mijn krassen 'r ook mee weg.
 
Dat laagje krijg je d'r niet meer op... Ik heb em ook spiegelend blauw, maar na verloop van tijd krijg je er toch steeds meer krassen op...

Ik denk gewoon (voor mij dan) 1x per jaar nieuwe kopen...
 
Ik heb meerdere van zulke vizieren ook op mijn shark gehad. Nooit meer! Staat mooi maar eenmaal gekrast dan kun je er niets meer aan doen.Zeker niet poetsen want dan ga je door de "oliefilm" heen.Ik kies nu gewoon voor donker licht of geel vizier voordat ik op de motor stap.Succes
 
Ik heb er ook 1 gehad... binnen 4 maanden was tie onderhand blank :( Goed doorwrijven.. heb je een normaal vizier erbij :)
 
Ik heb zelf een light smoke vizier, en dat werk perfect. Overdag haast geen zonnebril nodig en 's nachts zie ik nog genoeg. Kan het je dan ook aanraden zo'n vizier te kopen, ipv. zo'n olie of zwart vizier...
 
Klote voor je.
Het beste is een normaal donker vizier.
Maar een olie vizier zit er :9~ uit.
Die krasjes krijg je niet meer weg.
 
Helaas... na mijn crash zaten er ook krasjes op.
heb dus dat spul gebruikt voor displays maar dan polijst je als het ware de blauwe laag weg en kom je op een zwarte ondergrond uit... hoe meer je poetst hoe zwarter het wordt...
gewoon een nieuwe kopen net als ik... '(
 
een shark helmpie

En ik stoor me nogal snel aan krassen.. :(
Ook als ik er niet op focus zie ik ze, komt
gewoon meer licht doorheen op die plekken.
 
mijn helm is ook shark. de krassen zijn zwart, komt omdat het in principe een zwart vizier is met een blauwe coating. krijg je echt niet meer weg. '(
 
Irridium vizier, om te kuisen, in warm water met dreft een uurtje laten weken, met een sponsje afwassen en drogen met keukenpapier, geen enkele kras erop :}
 
Irridium vizier, om te kuisen, in warm water met dreft een uurtje laten weken, met een sponsje afwassen en drogen met keukenpapier, geen enkele kras erop :}

Gewone 'schoonmaakmiddelen' zijn niet aan te raden!!!
Deze middeltjes zorgen ervoor dat de weekmakers in je vizier uit de kunststof verdwijnen. Na een tijdje wordt je vizier hard en als er dan een steentje op crasht zouden er wel eens hele vervelende dingen kunnen gebeuren.

Het steentje zou dan wel eens in je oog kunnen belanden met alle gevolgen van dien.

Water is dus het enige wat je mag gebruiken!! Geen dreft, glassex of wat dan ook.

YZF1000R
 
Gewone 'schoonmaakmiddelen' zijn niet aan te raden!!!
Deze middeltjes zorgen ervoor dat de weekmakers in je vizier uit de kunststof verdwijnen. Na een tijdje wordt je vizier hard en als er dan een steentje op crasht zouden er wel eens hele vervelende dingen kunnen gebeuren.

Het steentje zou dan wel eens in je oog kunnen belanden met alle gevolgen van dien.

Water is dus het enige wat je mag gebruiken!! Geen dreft, glassex of wat dan ook.

YZF1000R

Klopt.

Overigens rij ik met een blank vizier, met evt. een coole ;) zonnebril eronder. Kan ik het viezier ook openzetten, net zo makkelijk.
 
Ik heb deze.. kun je zelf een zonnescherm neerlaten (one handed).

360.gif
 
heb ik ook is echt de perfecte helm voor de brildragende onder ons...

Mee eens. Hoe vind jij eigenlijk dat stuk onder de kin? Ik hoor van velen dat het nogal iritant is vanwege het schuren tegen de onderkin. Ze halen het er dan ook uit. Al schijnt het wel onmogelijk te zijn om het dan weer terug te plaatsen.
 
Hoe zit het dan met pH-neutrale zeep (ik gebruik altijd shampoo omdat ik mijn vizier altijd in de badkamer schoonmaak)?

Ik neem aan dat het basische bestanddeel van Dreft etc. schadelijk is voor je vizier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan