Krassen op scherm van helm

Ilsey

Rookie
29 jun 2017
8
0
Lokeren, O-VL, België
Hallo,

Vandaag liet ik mijn helm per ongeluk vallen, geen harde bots gelukkig, hij rolde van mn zadel af :$ . Op een paar krasjes in het scherm na geen schade. Die krassen zitten gelukkig niet in mijn zicht, dus op zich niet storend. Maar als er iets aan te doen valt om ze weg te krijgen wil ik dat wel proberen.

Is er een manier om ze weg te krijgen? Of blijf ik er beter af?

Alvast bedankt!
 
:] Ik heb een maand geleden hetzelfde meegemaakt :( rolde inderdaad van mijn zadel af. Snelle harde les....
Mijn kras zat bij mijn linker oog, heb dus een nieuwe vizier gekocht. a 35,00 euro.

Succes :]
 
Mijn vizier is wel wat duurder.. zwart en gecoat.

Ook laten vallen terwijl ik een jongetje op een driewieler voorbij liet bij de pomp.. helm stond op mijn spiegel.
Even achteruit niet verwacht terwijl ik in de rij op de motor zat te wachten. Een batterij krassen als dank van boven.
:')
 
Laatst bewerkt:
^ dat is zuur.

En ja.. niet elk vizier is makkelijk te vervangen en is even goedkoop.
 
^ dat is zuur.

En ja.. niet elk vizier is makkelijk te vervangen en is even goedkoop.
Inderdaad. :Y

Eigenlijk is het maar gewoon een stukje plastic met de kostprijs van een paar cent.
Maar ja, een plaat polycarbonaat van de bouwmarkt past niet he. _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Stond ik daarnet aan de garage en gsm plat om een foto te nemen |(

Kost niet zo'n stukje plastic, toch?
Kleine krasjes kan je met tandpasta goed polijsten.

Ha, die werkwijze zal ik eens opzoeken en uitproberen dan! Wou niet zomaar lukraak iets uitkiezen wat Google zegt, maar als er hier goeie ervaringen zijn met tandpasta lijkt mij dat het proberen waard. Gaat mij niet persé om de kost om een nieuwe te kopen, maar ik ben niet van het wegwerpprincipe als iets nog gemakkelijk hersteld kan worden. Zeker niet als het over plastic gaat. ;)

Thx!
 
@Ilsey

Ja hoor krijg je er vaak bijna geheel uit.
Je bent wel even zoet met het handje en krachtig poetsen.
Heb het zelf afgelopen week ook moeten doen tikte met mijn hagelnieuwe helm tegen een muurtje aan precies bij het vizier.

Ik gebruik: Meguiars ScratchX 2.0
Wereldspul heb het ooit gekocht om twee lelijke vlekken uit mijn auto te krijgen.
Kun je gebruiken met een pad of gewoon met een stuk oud shirt

Groet Arthur

en alvast voor de z..kerds, nee ik werk niet bij Meguiars
 
@Arthur B, hier is het ook nog een nieuwe helm.

Ik heb ondertussen specifiek gezocht op de tandpastamethode en veel gevonden, ga 't morgen uitproberen!
 
@Ilsey

Ik gebruik: Meguiars ScratchX 2.0
Wereldspul heb het ooit gekocht om twee lelijke vlekken uit mijn auto te krijgen.
Kun je gebruiken met een pad of gewoon met een stuk oud shirt

speciaal voor kunststof hebben ze van Meguiars PlastX.

dit heb ik wel eens gebruikt als laatste stap bij het schuren en polijsten van dof geworden koplampen van een Audi. Dit ging eigenlijk prima. Waarschijnlijk zul je hiermee een deel van de krassen (de oppervlakkigste delen) wel weg krijgen.

Als het echt voelbare krassen zijn waar je met je nagel in kunt haken heeft het allemaal weinig nut; dan zou je al de 'koplamp behandeling' moeten doen maar daar heb je dan weer een hele serie fijne tot ultrafijne korrel schuurpapier vellen voor nodig (en is het handiger om gewoon een nieuw vizier te kopen)
 
Stond ik daarnet aan de garage en gsm plat om een foto te nemen |(Ha, die werkwijze zal ik eens opzoeken en uitproberen dan! Wou niet zomaar lukraak iets uitkiezen wat Google zegt, maar als er hier goeie ervaringen zijn met tandpasta lijkt mij dat het proberen waard. Gaat mij niet persé om de kost om een nieuwe te kopen, maar ik ben niet van het wegwerpprincipe als iets nog gemakkelijk hersteld kan worden. Zeker niet als het over plastic gaat. ;)

Thx!

Tandpasta werkt inderdaad, eventueel iets verdunnen met water gaat goed, zo heb ik koplampen weer helder gemaakt, maar gaat veel tijd inzitten.
 
Heb je gezien hoe je helm de grond raakte?

Maar is naadje idd, had 't laatst ook, maar toen viel ie recht op de bovenkant, klein plekje erop maar ik vertrouw 'm niet meer, jammer maar helaas.

Heb gelukkig nog genoeg andere helmen liggen (waaronder nog 2 nieuwe ongebruikte)... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan