Krassen uit plexiglas poetsen

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Ik hoorde van een kennis dat met koperpoets krassen uit cockpitkappen van plexiglas worden gepoetst. Mijn idee: dan kun je hiermee ook krassen uit het vizier of motorruit poetsen. Heeft iemand daar ervaring mee of misschien een ander wondermiddel?
 
commandant 4 gebruiken ( groene blik )
beetje op een polijst borstel smeren en op de te bewerken plekken , lekker hoge toeren draaien en licht er tegenaan duwen

evt met dremel of anders gewoon boorbachine
werkt retegoed ( mits je het met beleid doet )
 
En het werk wordt nog voor je gedaan ook :P
Nee, geen "pollonesse" aan mijn R1. Kijken is wat ze mogen, want kijken doe je met de oogjes ;)

Andere zaken worden wel gedaan voor mij, zoals koffie zetten :) Is ook heel belangrijk en ook een zeer gevaarlijke baan :P Probeer maar eens bij een Ambtenaar die nog geen koffie heeft gehad iets voor elkaar te krijgen })
 
Op vrijdag 24 mei 2002 00:01 schreef Yammie het volgende:Betalen :?
Blauwe enveloppen, zeggen die je wat? Daarmee betalen wij jouw potjes vizierpoets. Geniet er maar van. Ik heb net weer een paar litertjes voor je betaald ;)
Ik vind het zomaar in mijn rugzak })
Nog wel ja. Als het F16-cockpitpoets is dan kon het wel eens gaan verdwijnen als ze in Den Haag helemaal uitgeruzied zijn over de JSF :P
 
Op vrijdag 24 mei 2002 00:04 schreef DaFoolio het volgende:Blauwe enveloppen, zeggen die je wat? Daarmee betalen wij jouw potjes vizierpoets. Geniet er maar van. Ik heb net weer een paar litertjes voor je betaald ;)
Zie reactie hierboven.....

Nog wel ja. Als het F16-cockpitpoets is dan kon het wel eens gaan verdwijnen als ze in Den Haag helemaal uitgeruzied zijn over de JSF :P
Euh.....JSF cockpit poets :P
 
Dame en heren, hartelijk bedankt. Ik heb helaas zo'n cloon-dremel zonder rood polijstspul, maar ik ga eens commandant uitproberen en daarmee proberen m'n vizier op te leuken.
 
Das ook niet eerlijk, die reactie stond er nog niet toen ik reply drukte ;(
love248.gif
 
net voor ik dit las, ben ik bezig geweest met de krassen weghalen uit een display van een electronisch kompas, met behulp van tandpasta en een zachte doek, dit is en goedkoop, en eenvoudig, en werkt goed, en is in ieder huishouden aanwezig,
Van de resultaten sta je versteld, werkt ook voor gsm etc !!!!
 
net voor ik dit las, ben ik bezig geweest met de krassen weghalen uit een display van een electronisch kompas, met behulp van tandpasta en een zachte doek, dit is en goedkoop, en eenvoudig, en werkt goed, en is in ieder huishouden aanwezig,
Van de resultaten sta je versteld, werkt ook voor gsm etc !!!!

Maar dit soort dingen werken alleen me betrekkelijk oppervlakkige krassen, maar het dof worden van de bovenste laag zeg maar.

Als je echt een kras heb dan lukt Dremelen nog het beste.
 
Hier mijn eerste ervaringen:

Oppassen met Dremelen: door de snelle bewegingen van het poetsschijfje kan het plastic dof worden (wordt te warm). Erg oppervlakkige krassen kon ik er uit krijgen met zilverpoets, tandpasta en een mix van Cif (ex Jif) en vloeibare wax. Maar bij de irritante diepere krassen lukte dit niet. Verder zag ik het oppervlak waar gepolijst was niet meer hydrofoob was (water glijdt er niet meer af) '( Daarna maar het hele vizier gewaxt en alles is weer ok. Mijn ervaringen tot nu toe zijn dus niet echt positief. Misschien als het vizier er beroerder aan toe is dat ik nog wat verder ga experimenteren, maar voorlopig laat ik het hierbij.
 
Hier mijn eerste ervaringen:

Oppassen met Dremelen: door de snelle bewegingen van het poetsschijfje kan het plastic dof worden (wordt te warm). Erg oppervlakkige krassen kon ik er uit krijgen met zilverpoets, tandpasta en een mix van Cif (ex Jif) en vloeibare wax. Maar bij de irritante diepere krassen lukte dit niet. Verder zag ik het oppervlak waar gepolijst was niet meer hydrofoob was (water glijdt er niet meer af) '( Daarna maar het hele vizier gewaxt en alles is weer ok. Mijn ervaringen tot nu toe zijn dus niet echt positief. Misschien als het vizier er beroerder aan toe is dat ik nog wat verder ga experimenteren, maar voorlopig laat ik het hierbij.

Ging voornamelijk over motorrruit.

Maar op zeer lage toeren Dremelen werkt goed. En niet hard drukken. Dan werkt het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan