Krauser of Givi?

Joosts

Rookie
23 mei 2002
22
0
Woerden
Ik heb 2 Krauser K2 koffers van 45 liter elk. Het merendeel van kofferrijdend Nederland doet dat tegenwoordig echter met Givi's. WAAROM :?
Mij lijken de Givi's veel lastiger in te pakken omdat de ruimte veel meer afrondingen heeft en bij het openen van het deksel alle inhoud er uit dondert!
Zijn Givi's beter of smoelen ze alleen meer?
 
ik heb biefie. Maar daar heb je nix aan hè?

omdat deze niet zo duur zijn.. blijf nederlander hè :+
 
ik heb biefie. Maar daar heb je nix aan hè?

omdat deze niet zo duur zijn.. blijf nederlander hè :+

Ik heb twee krausers, die bevallen goed. De ene pas vervangen, kostte 15 euro (motorsloop :P ).
Perfect waterdicht. Alleen de sloten schijnen wel eens slecht te worden, maar die kun je dan weer vervangen.
 
Sjorbandje doet wonderen. gewoon alles aan het frame/kofferrek vastsjorren.
En doe mij maar Krauser. Dan maar wat duurder maar zeker kwaliteit, maar ik ben ook een duitser ;)
 
Hepco&Becker heb ik. :} :} :}

Als ik moest kiezen tussen Krauser of Givi zou ik voor Krauser gaan. Schijnt dat de rekken van Givi nogal 'flumsy' zijn (onstabiel).
 
Ik heb 2 Krauser K2 koffers van 45 liter elk. Het merendeel van kofferrijdend Nederland doet dat tegenwoordig echter met Givi's. WAAROM :?
Mij lijken de Givi's veel lastiger in te pakken omdat de ruimte veel meer afrondingen heeft en bij het openen van het deksel alle inhoud er uit dondert!
Zijn Givi's beter of smoelen ze alleen meer?
Ik heb al járen Givi topkoffers gebruikt, omdat ik ze persoonlijk mooier vond (vind) qua "smoel".
Maar over smaak valt niet te twisten en inpakken lijkt me niet zo'n probleem want kleding e.d. kun je er toch wel ingepropt krijgen.
 
als je toch voor givi wilt gaan kun je beter kappa nemen komen uit belgie maar worden door givi geproduceerd maar wel goedkoper geleverd :D
 
Krauser is een tijd failliet geweest... ook geen reden voor een goede verkoop.

Zelf Yamaha-koffers op mijn Div gehad, waren eigenlijk krauser K2. Zagen er mooi uit en bevoelen goed.

Op de FJ H&B, prima koffers maar wat klein (30 liter). 40 liter vond ik te breed.
 
Krauser is 'in konkurs' gegaan. zoals dat bij de buren heet.
Hepco Becker heeft het overgenomen


Krauser is een tijd failliet geweest... ook geen reden voor een goede verkoop.

Zelf Yamaha-koffers op mijn Div gehad, waren eigenlijk krauser K2. Zagen er mooi uit en bevoelen goed.

Op de FJ H&B, prima koffers maar wat klein (30 liter). 40 liter vond ik te breed.
 
Zelf heb ik Givi's op mijn Diversion. Reden voor mij was eigenlijk het smoeltje van het "WingRack". Dat oogt ten minste ook als je er geen koffers aanklikt.
 
Givi, zien er mooier uit. Dat verzacht nog een beetje dat je koffers gebruikt.

Ik heb nu een complete set van Oxford liggen. Dat zijn tassen omdat er geen koffers zijn voor een Mille. (Ja ik weet het, dat hoort ook niet, maar hij gaat toch op vakantie en het is mijn dagelijks vervoermiddel.) Ik moet er alleen nog een rek voor fabriceren.
 
Hee, bij de vulcanclub heb ik grote tassen op 2 vulcans 800 gezien. De ene week zag ik ze van het merk Hepco&Becker, en de volgende week zag ik ze van Krauser. Allemaal demontabele zijtassen aan een chromen rek die aan de zijkant van het achterspatbord gemonteerd word.
Ik zeg tassen, maar deze van H&B en Krauser zijn bijna koffers...zo stevig en (EINDELIJK) groot.
Zelf heb ik zijkoffertjes(verstevigde tassen zeg maar) van Grand Canyon, maar deze zijn echt klein, er kannet het hoofdzakelijke in.
Echter om de set van H&B of krauser te monteren op de vulcan moeten wel de achter-knipperlichten een 10 cm naar achteren verplaats worden met een bijgeleverde beugel. Eenmaal gemonteerd ziet dit er best uit.
 
je moet toch kopen wat je zelf het beste lijkt.
ik zelf zou voor givi of kapa gaan, zien er goed
uit en zijn ronder om minder weerstand te geven
tijdens het rijden en zijn ook nog goedkoper
en goed. heb zelf topkoffer en zit vast als een
huis geen last van met rijden ook niet met
200 op de klok.
maar de keuze is toch voor je zelf.
:] succes :+
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook de grote krausers aan mijn GSX1100F hangen, bevallen me prima, al heb ik het rek met 2 xtra steunen verstevigd aan de zijkanten.Ik vond hem nogal wiebelig zeg maar.
eerlijkheid gebied te zeggen dat ik er meer in prop dan de toegestane 10/15 kg, dan beginnen ze aan de onderzijde een beetje door te hangen. Nadeel vind ik inderdaad wel het lelijke rek, zonder koffers is het echt geen porum, dus ik rij altijd met.Ik las laatst dat er een nieuw systeem op de markt is waarmee je het hele rek er in een paar tellen af kunt klikken.da's pas makkelijk.Was verkrijgbaar ook voor de krausersets dacht ik.
 
Mijn eerste setje was een 2de hands Krauser (K1 geloof ik..) maar bij de volgende fiets een Givi gemonteerd. Dit omdat bij Givi WEL en bij Krauser NIET de zijkoffers verwisselbaar zijn met de topkoffer, en dat vond ik wel handig.
Een Give koffer goed inpakken is een kunst wat steeds makkelijker gaat (niet bij mij.....)
Bij mij lekte de koffers wel op den duur (fabrieksfout??)

Stef
 
vraagje van een custom rijder
ik heb een kawa vn 800, ik wil er eigenlijk een harde kofferset op zetten maar heb dit nog nooit gezien.
weet iemand of en hoe dat zou kunnen??

groet zoeker
 
kun je nagaan, is het toch een vraagstuk van alle tijden.

................maar je hebt gelijk, het is effe stil geweest rond dit onderwerp
:] maar we blijven positief

groet zoeker
 
Beter laat dan nooit:

Ik ken iemand die voor jou bike zo'n kofferset levert.
Het betreft een zijkofferrek (nieuw) met 2 Givi E41 zijkoffers (nieuw) voor € 425,-
E41med.jpg



kun je nagaan, is het toch een vraagstuk van alle tijden.

................maar je hebt gelijk, het is effe stil geweest rond dit onderwerp
:] maar we blijven positief

groet zoeker
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan