kriebel onder je helm

Het vreselijkste wat je ooit onder je helm is gebeurd...

  • Niezen, om wat voor reden dan ook

    Stemmen: 2 40,0%
  • Gestoken worden (wespen, hommels, bijen, horzels, etc.)

    Stemmen: 2 40,0%
  • Helm opzetten terwijl je vergeten was je sigaret uit te doen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Je helm te lang in het stof laten liggen waardoor spinnen zi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Per ongeluk je helm achterstevoren op hebben gezet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Een onvoorstelbaar vochtige adem waardoor je vizier instant

    Stemmen: 0 0,0%
  • Een adem die jezelf niet eigen is na een goede avond stappen

    Stemmen: 1 20,0%
  • Anders, namelijk...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5

Puu

MF'er
17 mei 2006
181
0
Groningen
Ik weet niet of jullie dit ook (her)kennen, maar ik deed vanavond nog een rondje op mijn zxr750 om het ding beter te leren kennen, gewoon lekker rustig :] in de vroege avond. Maar met die avond komen ook al die rottige vliegjes tevoorschijn. Had een degelijke zonnebril op dus bleef met vizier open rijden. Hoe het kwam ik weet het niet, maar ineens begon er toch wat te zoemen en jeuken in mijn oor... niet te doen :X

Dus als een malloot die motor aan de kant. Komt er een wesp uit mijn helm zetten... |( Blij dat ie me niet gestoken heeft, maar voortaan rij ik denk ik toch met me vizier dicht in de vroege avond...
 
Gebeurd regelmatig.
Maar ik heb nu iets nieuws:
Pas een leren pak gekocht, wat niet helemaal mijn keel bedekt (logisch). Als je dan een beetje los shirt er onder aan hebt en voorover zit op de motor, dan wil het wel eens voorkomen dat er een vlieg precies naar binnen vliegt. Deze voel je dan lekker over je buik en borst kriebelen B|

Toevallig net nog gehad. Wist niet hoe snel ik aan de kant moest. :Y
 
had die wesp maar opgegeten, had je mee hersens in je buik dan in je hoofd :+

[me]ik kan erover meepraten hoor, elke dag die vliegen in mijn oog, en het nog niet leren om de vizier dicht te houden [/me] |(
 
Visier dicht+ alle ventilatie kleppen open zetten. Voor zover dat mogelijk is op een integraal helm zonder ventilatie *D ... :(
[me=ik kan erover meepraten hoor, elke dag die vliegen in mijn oog, en het nog niet leren om de vizier dicht te houden[/quote]Ogen dichthouden :X
 
Hmja... ik rijd altijd in de stad met vizier als het 30km/u rijden is, maar zodra het al meer is gaat het viziertje bij mij al meteen dicht. Wel link hoor, als zo'n beest je onder je helm steekt kan je van schrik wel eens een verkeerde beweging maken.. :X
 
Ik heb net nog een uurtje over de dijk gereden bij Nijmegen en heb daar een heel kerkhof aan vliegen verzameld op mn vizier, inclusief die dikke geplette, plakkerige, opgedroogde bromvliegen. Ben blij dat ik mn vizier niet open had staan! :Y Bij een kilometer of 40/50 doe ik em al dicht, komen hard aan die rotbeesten!
 
Ik heb net nog een uurtje over de dijk gereden bij Nijmegen en heb daar een heel kerkhof aan vliegen verzameld op mn vizier, inclusief die dikke geplette, plakkerige, opgedroogde bromvliegen. Ben blij dat ik mn vizier niet open had staan! :Y Bij een kilometer of 40/50 doe ik em al dicht, komen hard aan die rotbeesten!
Heb je je spiegels al bekeken? (aan de voorkant) Weet je gelijk waarom ze er op zitten. Voor die muggen die denken je net optijd ontweken te hebben. Splatsh spiegel vergeten. :+
 
Heb ze nog niet zo diep in mn helm gehad.. maar wel zo dat er een horzel over he randje van mn helm liep... wist niet hoe snel ik die weg moest krijgen. Verder ook nog een vlinder precies onder mijn jas en t-shirt gekomen, die ik vervolgens voelde prutsen :9 . Beter dan een wesp, dat wel.
 
Kwam vorig jaar zomer thuis na een middagje rijden; had vanwege de hitte met de rits van mijn jas half open gereden... Doe ik mijn jas los, zat er een dikke hommel op mijn shirt :o Viel half verdoofd op de grond, maar vloog na even rondgekropen te hebben toch weg. Zal wel moeite hebben gehad om zijn hommelhuisje terug te vinden :P Sindsdien rij ik dus altijd met mijn rits dicht!
 
In mijn brommer tijdperk kreeg ik wel eens de opmerking dat ik mijn tanden moest poetsen als ik thuis kwam van een rit :)
Bleek er gewoon een vrachtwagen aan vliegjes tussen mijn tanden te zitten.
Lang leven water en de rand waar je langsrijd :)

Maarre ook wel eens meegemaakt dat er een wesp in mijn mouw was gevlogen.
Ik reed 50km/u en wist niet hoe snel ik moest stoppen.
Bleek dat k*t beest in mijn arm te hebben gestoken....

Kortom... Heb je honger rijd met helm open (sommige vliegen smaken wat zuurig) maar poets wel even je tanden als je thuis komt!
 
ooh vliegjes.. ja heel irritant...

Maar wat ik ook wel eens heb... is gewoon hele irritante jeuk aan mijn neus, (uiteraard net als je de snelweg opdraait en flink vaart gemaakt hebt)
 
Pas een leren pak gekocht, wat niet helemaal mijn keel bedekt (logisch). Als je dan een beetje los shirt er onder aan hebt en voorover zit op de motor, dan wil het wel eens voorkomen dat er een vlieg precies naar binnen vliegt. Deze voel je dan lekker over je buik en borst kriebelen B|
Een 'Buff' 'll do the trick :)
 
Die strontvliegen zitten vol met colibacterieren...Dus je vizier dicht is geen slecht idee voor je gezondheid.

Kijk maar eens naar verse hondedrol...vol met groene strontvliegen
 
Tot 100 km/u kan ik op zich prima mijn vizier omhoog houden, ligt een beetje aan de omgeving, weer en tijdstip of ik hem omhoog houd of niet. 's Avonds is er inderdaad nogal veel 'vliegverkeer', dan gaat ie ook altijd dicht of op een klein kiertje :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan