Kriega rugzak ervaringen

Zelf ben ik ook aan het kijken naar een Kriega rugzak. Vind het alleen vrij onduidelijk hoeveel er nou in kan (als je alleen online kijkt).
Ik moet elke dag een 15" laptop meenemen, verder eigenlijk niet zoveel. Maar het is wel handig als die past.
Ga langs bij een motorzaak waar ze een goed Kriega assortiment hebben. Een redelijke verkoper zal het toestaan als jij ze even wil testen met je laptop, oplader, lunchtas, regenjas etc erin.
 
Ga langs bij een motorzaak waar ze een goed Kriega assortiment hebben. Een redelijke verkoper zal het toestaan als jij ze even wil testen met je laptop, oplader, lunchtas, regenjas etc erin.

Dat was ik ook van plan inderdaad, maar kan niet echt duidelijk vinden waar dat (een beetje in de buurt) goed zou kunnen. Woon zelf in Gorinchem, maar ergens bij Hilversum/Utrecht is ook prima. Mensen met ervaring over waar ze ruime voorraad zouden hebben?
 
Dat was ik ook van plan inderdaad, maar kan niet echt duidelijk vinden waar dat (een beetje in de buurt) goed zou kunnen. Woon zelf in Gorinchem, maar ergens bij Hilversum/Utrecht is ook prima. Mensen met ervaring over waar ze ruime voorraad zouden hebben?
Ik zou motorkledingcenter in Tilburg proberen. Volgens hun website hebben ze daar de r25, r30, r20, r15 en r35 in de winkel.
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een tevreden gebruiker van een Kriega R30. Tas is groot, er past meer dan genoeg in en hij is waterdicht (op de voorvakken na). Nadeel van de tas is dat er geen vakken in zitten. Het binnenvak is 1 groot vak en daar stop je alles in. Persoonlijk had ik liever wat vakjes gehad, als je de tas gebruikt voor een vakantie kan dit wel handig zijn (1 groot vak ipv meerdere kleine vakken).
 
Zelf ook de R15

Maar gebruik hem niet meer, wederhelft maakt er af en toe nog is gebruik van.
Zat wel prettig, een keer afstellen en klaar.
Echter net 'effe' te weinig ruimte in.
Meestal op pad met lunch pakketje en paar schoenen (maatje 43).

Sindsdien rij ik weer met een gewone rugzak..
Echter waar ik momenteel naar zit te kijken/zoeken is een Tail bag..

Dus zadeltas voor op de buddy.
Alleen nog geen geschikte gevonden.

Dan heb je ook alle vrijheid, zit achter je en je kan toch wat spulletjes mee nemen
Tank tas ook geen voorstander van (soms wel handig)

Dus misschien hier ook eens in verdiepen TS?
 
Ik dacht na de tevreden reacties gauw klaar te zijn, maar het wordt nu alleen maar lastiger kiezen. Ben nu toch weer stiekem aan het kijken voor een bagagerekje dat op de plaats komt waar duozitje zat. En dan toch een tas achterop die gemakkelijk mee te nemen is. Voordeel daarvan is dat de beschadiging ontstaan door de zadeltassen niet meer zichtbaar is. Haha waar je allemaal geen probleem van kan maken hè.
 
Het ligt er ook aan wat voor motor je rijdt. Ik heb de rijwind vol in de borst, met een zware rugtas op mijn rug wordt het rijden er niet comfortabeler op. Het kan wel... Ben er mee naar Sardinië gereden. Mijn voorkeur heeft het echter niet.
 
Ik dacht na de tevreden reacties gauw klaar te zijn, maar het wordt nu alleen maar lastiger kiezen. Ben nu toch weer stiekem aan het kijken voor een bagagerekje dat op de plaats komt waar duozitje zat. En dan toch een tas achterop die gemakkelijk mee te nemen is. Voordeel daarvan is dat de beschadiging ontstaan door de zadeltassen niet meer zichtbaar is. Haha waar je allemaal geen probleem van kan maken hè.
Gewoon doen wat jij handig vind. Ik rij al jaren met een rugtas, soms met een tanktas. Alles heeft zijn voors en tegens. Een Kriega rugtas is kwalitatief in ieder geval een goede koop.
 
Laatst bewerkt:
je zou ook een kriega drybag US10 of 20 kunnen overwegen (of de combi). Die zijn ook in een mum van tijd vast gezet op de motor en je houd je rug vrij. Super kwaliteit tasjes die 100% waterdicht zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ben vast wel een keer in de buurt van een zaak die ze verkoopt. Probleem is niet de schouderbanden, maar echt dat het achterpand te groot is. Dan leunt het ding al op m'n zadel en nog zit 'ie in m'n nek. :)
Wat vreemd, ik heb een R30 en ben zelf maar 1.65. Nergens last van! Vind die R30 een fijne rugzak, maar wel jammer dat er geen US10/20 aan de zijkanten gehangen kunnen worden. Je kan wel een US10/20/30 erop bevestigen, maar dan wordt het een enorm dik ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan