Krijg de achterbrug-as van Bandit 1200 niet los

RonaldZ

MF'er
21 jun 2004
92
0
't Gooi
Tjeetje, ik heb niet een hele hoge dunk van mijn hobby kwaliteiten, maar dat ik vandaag zou 'struikelen' over de achterbrug-as van m'n Bandit wordt wel erg zorgelijk. :?

Met zoek functie diverse vergelijkbare problemen gevonden MAAR dan zat de bewuste as (achterbrug of achterwiel) ook echt vast. Ik kan 'm gewoon ronddraaien............dus

Ik wilde dus m'n achterbrug demonteren vandaag
- achterwiel eruit
- veersysteem los
- ronde kunststof kappen van frame verwijderd
- moer dop24 van de achterbrugas afgedraaid

Er staat geen 'spanning' op de as, uitsluitend het eigen gewicht van de brug 'hangt' aan de as, alles is tenslotte reeds los of gedemonteerd.

De as is met de hand met een dop19 en een korte verlenger, maar dus ZONDER ratel, gewoon rond te draaien. Dan kan ie toch niet vastegerot zijn? Als ik erop tik, geeft ie geen krimp en hij maakt een metaalachtig geluid. Ik heb me dan ook rot gezocht naar een borging oid, maar ik zie niks/kan niets vinden. Heb ook op de as getikt terwijl ik de positie van de as steeds verdraaide. Mocht ook niet baten, ben er gewoon chagerijnig van. K*T as! |( '( :(

Wie o wie heeft de gouden hint of tip?
 
het kan zijn dat de as vastgerot zit aan de pasbussen, zie plaatje.
veel kruipolie en geapst geweld ben ik bang. Kan je wel je lagers kosten.

full
 
Nou, goed en slechts nieuws dus:

Goed omdat ik niets over het hoofd heb gezien, ik was dus wel gewoon goed bezig en

slecht omdat het dus toch vastgerot moet zitten.

Heren (tenminste dat neem ik aan?) bedankt, zeker ook voor de 'exploded view', ik ga dadelijk, voor de zon echt doorbreekt, gepast geweld gebruiken!

Ronald
 
Hmmm,...wat dacht je van WD-40? + een oude verlengstuk van een doppenset, en een rubberen/hars hamer....en een paar goeie beuken })

in je brug zit een hard stalen pijp. Dit is de as waarover je lagers lopen. door deze as loop de stalen pin die jij eruit wil halen. waarschijnlijk zit de stalen pin in de lager as vast geroest. probeer eerst even wat wd-40 erin te spuiten en dit een nachtje laten weken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan