Krijg em niet in neutraal

Superfiets

Rookie
26 jun 2003
4
0
Den Helder
Hey fietsenmakers,

Ik rijd een Ducati 750ss van 1993. Als ik bijvoord stil sta voor het stoplicht krijg ik de motor niet in z'n vrij. En ja je wilt de oude botten wel eens strekken en de wervels weer in lijn krijgen. Eerst moet ik hem uitschakelen om hem in z'n vrij te krijgen. Het is me nog nooit gelukt. Niet vanuit de 1e en ook niet vanuit de 2e versnelling. Wie weet waar dat aan kan liggen? Een afstelling?
 
Heb je van die kleine stoter stangetjes die je schakel 'beweging' je blok in leiden?
Zo ja, even tjekken op speling bij bevestigings/verbindings punten en het geheel weer strakzetten.
 
Als je stilstaat kan het wel eens helpen om 10 a 20 centimeter voor of achteruit te rollen terwijl je druk onder je pedaal hebt.
 
Bekend probleem had ik ook op mijn boldor en soms bij mijn daytona.
Heel simpel als het niet lukt idd als je nog aan het uitrollen bent of koppeling op laten komen in 1 en dan lossen en snel naar neutraal drukken!!
 
In zen vrij zetten terwijl je nog rijdt en dus ook je tandwielen/drukplaten nog draaien > 3e naar 2e effe koppeling los, remmen op motor, en dan licht tikje naar neutraal, zonder tussen gas te geven. Bij stilstand kunne die nogal plakken, en dan krijg je hem nie meer in zen vrij
 
Ik had het met mn gpx ook in het begin, lag volgens mij aan de koppeling. Als ik hem in zn 1 start (met koppeling) voelde je hem heel ff trekken.

Nadat ik mn koppelingskabel anders had ingesteld ging het al veel makkelijker. Soms als ik hem er nu niet in krijg laat ik ff de koppeling een beetje opkomen en probeer het nog een keer. Gaat steeds soepeler.

Binnenkort wel eens de koppelingsplaten vernieuwen, hebben volgens mij van de vorige eigenaar vaak op hun lazer gehad...
 
Terug
Bovenaan Onderaan