Krijg koppeling R1 1998 niet meer aan de gang?

2 okt 2008
34
0
landgraaf
Beste motorrijders,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn r1 uit 1998.... hij begon een tijd geleden opeens te slippen in de hogere toeren ... dus ik denk .. tjaaa nieuwe koppelings plaatjes erin en klaar. nieuwe platen gekocht erin gezet zeflde gezeik .... als ik em met een losse slag aan de kop-hendle afstel knalt ie in ze 1 of ik krijg em er zelfs niet in .... stel ik em strakker af krijg ik em met moeite erin en slipt ie in hoge toeren .... . Ik motorport opgebeld .... jaaa dan moet je de tussenplaten ook vernieuwen ... ook vandaag vernieuwd ... weer zelfde en nog slagje ergens omdat alles nieuw is en nog moet inslijten ...... koppeling proberen te stellen op alle manieren onderaan proberen te stellen ... ook niks . zit trouwens nieuwe olie op ..silkolene . volgens cycle shop geen probleem ( ben gedeeltelijk bekend met slippen door verkeerde olie op blok )...

weet iemand waar dit aan kan liggen want heb toch nu bijna alles geprobeerd wat er aan te proberen valt ....

gr een nieuw lid .....
 
Als je zoveel vervangen heb, en alles klopt

klopt gewoon je Druk op de koppelingsplaten niet...
Dus je diafragma veer....post anders eens een samenstellingstekening van je koppeling

wellicht zijn er hier mensen die zo kunnen zeggen waar de achterste veer voor is
 
Mijn probleem is nu opgelost...

Ik heb de nieuwe EBC kevlar platen vervangen. Heb er andere nieuwe ingezet en het probleem is weg?

Hij slipt niet meer en schakelt weer goed (zonder moeite van 1 naar neutraal)

Die EBC platen zijn dus niet in orde.

Welk type code koppelingsplaten had jij ik had de SRC65 voor R1 `99 dan heb je 7 normale frictieplaten plus één halve frictieplaat.

Heb jij deze ook of heb je de SRC56 met 7 frictieplaten.

Dit staat op de doos kan je dit nakijken?

Probleem zit dus in de frictieplaten, dit is dus k*t want je denkt het is nieuw dus het is wel goed!
 
waar vandaan kom je stu anders kenne we em samen es checken en vergelijken ... steld opzich niks voor .... ik heb wel gewoon imitatie erin ... zou t daar ook aan kunnen liggen ....?

Ik kom uit Amersfoort, wat ik er verder in heb zitten weet ik niet.

Zou het er niet aan kunnen liggen dat de koppelingsplaten niet in de olie hebben 'geweekt' ?

dat zou het slippen sowieso kunnen verklaren toch? alleen het rammelen niet..

misschien dus nieuwe koppelingsplaten, goed laten 'weken' en dan erin zetten.
 
misschien een heel dom idee......
mijn FZR heeft aan de LINKER kant de koppelings-kabel zitten.
hier zit het meganisme in om de koppelingsstift het blok in te duwen waardoor de koppeling ontkoppeld.

Bij vervangen van de platen MOET je dit afstellen! (zit een stelschroefje op) anders blijft hij slippen. dit kun je NIET afstellen met je handel!
 
Is hett probleem opgelost nu? Neem aan van wel gezien dit toppic uit 2008 stamt?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem!!
Nieuwe EBC-set erin (incl. stalen platen en diafragma-veer) en slipt al vanaf 300 toeren :(
Weet niet wat ik moet doen nu.
Zit er zelfs aan te denken om de oude diafragmaveer erbij te plaatsen om meer druk op de platen te krijgen. De oude platen die eruit kwamen zagen er trouwens prima uit, dus het heeft nooit aan de platen gelegen maar aan de druk op de platen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan