Krijg me voorwiel niet van de grond ;(

boy zonderman

Rookie
29 jun 2004
7
0
Hoi,

Heb sinds 3 maanden mn A rijbewijs en sinds 2,5 maand een 2002 gsx-r750 met ondertussen alweer 5200 extra km's op de teller :)
Probleem is dat ik de laatste tijd me voorwiel niet meer echt van de grond krijg door alleen gas te geven in zn 1. Toen ik hem net had lukte dat een stuk makkelijker. Als ik nu in 1 ruk hard gas geef krijg ik mn voorwiel net een beetje zwevend boven het asfalt. Lijkt wel of ik een zooi power verloren ben. Kan me niet voorstellen dat me koppeling naar de klote is aangezien ik er niet echt ruw mee om ga over het algemeen (paar x wheelies geprobeerd maar was geen succes dus daar wacht ik nog wel ff een jaartje mee)

Iemand een idee waar het aan kan liggen? btw er zit een power commander in, weet alleen niet hoe dat ding is afgesteld maar ik heb er iig niks meer aan laten wijzigen.

Jeroen
 
Was je die "power" kwijt na het installeren van de commander?? Zo ja, dan moet ie beter afgesteld worden.
 
Vreemd!

Heb een tijdje geleden op een 636 gereden en die kwam alleen met gas al los.
En in 2 iets met de koppeling })

Ik denk dat je misschien een andere houding aan hebt genomen op de motor, iets meer naar voren. En, zet hem anders ff ergens op de testbank, zie je direct hoeveel pk je hebt...

Trouwens, met die 750 is het makkelijker om in 2 te beginnen ;)
 
:+ :+ :+

sorry hoor, maar als je een gsxr750 al niet van de grond krijgt :+
ik krijg met een beetje pijn en moeite zelfs mn 25kw bandit 600 van de grond :X
 
Ik denk eerder dat ipv vermogens verlies , je er juist een beetje aan begint te wennnen. waren het vroeger bedoelde of onbedoelde hupjes?
Zoals ArjanR1 ook al zei , je hebt misschien ook een wat andere houding aangenomen. Een combinatie van beiden volstaat om je omschrijving van het geheel te verklaren.
 
PProbeer het eens met hoge toerenatllen! Een viercilinder heeft te weinig koppel om het bij lage toerentallen te doen.
 
Zit altijd tussen de oren Boy Zondervrees :P

Met mijn Diversion 600 maakte ik hogere wheelies (zielig metertje hoog?) dan met al het snellere (en duurdere) erna...

De gedachte of dat trucje honderden euro's plastic, en een gebroken rug waard is werkt niet echt mee.
 
neem een keertje iemand achterop van z`on 80kg ,wielied als een gek !
even serieus ,ik denk dat je meer naar voren bent gaan leunen als je een wielie verwacht.
 
Ik had dat ook bij mijn r6... ligt misschien ook aan je bande spanning en welk type banden. Ik had eerst metzlers er op liggen er na supercorsa;s dragons met wel de juiste spanning en hopla up you go...maar ja nu is hij gejat :(
 
zo'n gsx750r moet toch makkelijk (eerder schrikbarend) omhoog komen in zijn 1???
lijkt me toch dat er iets niet helemaal in orde is, zou er eff mee langs de dealer gaan.

zodra hij het weer doet, veel succes met oefenen en niet te veel willen want dan gaat het fout en das zonde.

je hebt toch wel een zwaar rijbewijs he? of is ie nog 25kw???

groetjes
 
mannen niet lachen, maar ik krijg mn tl ook niet van de grond puur op het gas..

ik ga alleen hard vooruit :9

maar misschien heeft dat idd te maken met de tandwielen die enigszins versleten zijn?
 
mmm lijkt me niet in orde, mijn 600 komt in z`n 1&2 omhoog, maar ligt idd veel aan je houding. Als je als een zoutzak zit komt ie erg hoog, leun je wat meer.........dan soms helemaal niet.

s4s
 
Ik krijg mijn fzr 1000 in zijn 1 wel op het achterwiel(op het gas).
Alleen in zijn 2 gaat het niet,moet nog wat meer oefenen denk ik.
Ook is hij redelijk zwaar 200+!!
 
een GSX-R 750 moet MAKKELIJK in zijn 1 omhoog komen en ook in zijn twee lukt dat dus niet zou ik zeker ff met je fiets langs een dynojet testbank gaan en ff een run laten doen en dan weet je na een half uur wat er loos is want zeker als je een powercommander hebt moet het lukken ik heb een TL 1000 R met powercommander en K&N filter en op zijn sloffen omhoog in zijn 1&2e versnelling ZONDER koppeling en met een versleten ketting en tand wielen verlies je wel wat vermogen maar niet extreem veel.
dus ik zou ff langs een dynojet test centrum gaan 35 pleurie"s en je weet alles!!!
 
Wat nou volgens mij vaak het probleem is met wheelies is het ei in de broek.
Ja! Na al die wheely topics is dat het enige wat je kan concluderen.
Dus...je moet gewoon harder gaan! Koop een tweedehands gixxer (desnoods een schadefiets) en gaan. Veel oefenen met pakkie an.

Ik ben een mongool zeg je? Ok...hou dan je voorwiel aan de grond waar het thuishoort :)
 
Bedankt voor de reacties
Denk dat ik toch maar is terug naar de dealer ga zit immers nog garantie op, en anders naar een dynojet test centre (misschien sowieso een goed plan). Heb net nog ff uitgeprobeerd en krijg hem echt niet van de grond puur op het gas, als ik mn gewicht naar achteren verplaats lukt het een klein beetje misschien 2 cm max ;( .

Zal ook wel voor een gedeelte gewenning aan de snelheid zijn, maar als ik toch hoor van mensen hier dat een 750 makkelijk los zou moeten komen met alleen gas lijkt het me dat er iets niet klopt. Lijkt btw ook wel of de verbranding niet optimaal is aangezien aan uiteinde van uitlaat roet aanslag zit terwijl ik hem toch 2 weken geleden schoon gemaakt heb. Dus misschien toch iets niet goed met power commander.
 
tis heel simpel..je kan gewoon geen wheelies maken...
ik heb pas geleden op de 750 gereden..en zo n ding wheeliet als een gek.

2de versnelling...handje bij de koppeling...werkelijk waar...als een speer!!!
het is techniek en niet lomp gas geven...ga eerst maar is normaal leren rijden...5200km rijervaring...is nog minder dan niks...

dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan