krijg mn kawa 454 pas gestart na 3-4 minuten. help

thomasschoof

Rookie
28 mei 2006
4
0
arnhem
Hallo ik heb een kawasaki ltd 454 met een gigantisch start probleem, zo giga dat de garage al 3 weken bezig is en het niet kan vinden. Eerst dachten ze dat het een vochtprobleem was maar na drie weken drogen en sleutelen nog niets kunnen vinden. carb. helemaal uit mekaar gehaald en schoongemaakt, bougie vervangen, aangesloten op compu om te kijken hoe de vonk is. Het werkt allemaal er is een vonk er is zuurstof en er is bezine alles dus wat nodig is voor een ontsteking maar helemaal niets. Ze moeten ongeveer 10 min. starten met startbooster en als ie dan loopt dan loopt ie goed en als hij warm is kun je hem aan en uit zetten zo vaak je wilt maar zodra hij koud is is ie bijna niet te starten.
HHHHHEEEEEELLLLPPPPP ik wil weer kunnen rijden :-(
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
5
Sittard
Wazig; het eerste/enige dat me te binnen schiet is dat misschien de kleppen niet op tijd olie krijgen als-ie koud is.
Misschien is er een slijtage-gevoelig dingetje bekend in het olie-pompgebeuren?
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
38
Weert
Bezoek site
Lijkt op te weinig compressiedruk..........
En 3 weken zoeken naar dit probleem is toch wel een beetje errug lang, tenminste, als ze er constant aan gewerkt hebben..........
 

GT 750J

MF veteraan
20 mei 2004
1.693
1
45
Zoetermeer
www.all-tech.nl
Is er idd al es compressie gemeten, heb al eerder een motor gehad waar ze bij een motorzaak vanaalles aan gedaan hadden (lip op 3 cilinders) carburateurs eraf/gereinigd, meer co enz. bleek 1 cil geen compressie/klep verbrand te zijn..deze liep dan niet mooi als ie liep..maar toch. Heeft de fiets electronische ontsteking..? :? vrijdag 7 julie komt er nog een motorcolegarijder uit arnhem deze kant op..mischien kan je meerijden ;)
 

zeepok

MF veteraan
7 nov 2003
3.350
9
Halsteren
Bezoek site
Koud slecht starten:

Choke werkt niet
Onvoldoende compressie

Warm start het kreng wel goed, dus de rest is in orde.

Ik heb jarenlang zo'n apparaat in de schuur gehad. De kleppentrein is wat gevoelig maar verder zijn er weinig bijzonderheden. Koud starten is nooit een probleem geweest.
Laat een compressietest doen. Als deze slecht uitvalt is er een redelijke kans dat de koppakking tussen de cilinders in (smal stukje) kapot is. Dat is overigens redelijk gemakkelijk te repareren.

succes
 

Asteroid9

MF veteraan
14 feb 2004
5.572
0
40
Rijnsburg
www.force1.nl
Ik zit meer te denken aan valse lucht op een moeilijke plek.
Bij een opgewarmd blok kan de zaak net genoeg uitzetten om de lekkage af te dichten, moeilijk te vinden maar een waarschijnlijke oorzaak.