krijg nu pas boete van jaar geleden!!?????

Andy-Marf

MF veteraan
23 mei 2004
4.038
3
Haarlem
Krijg ik vandaag gewoon doodleuk een schikkingsvoorstel thuis van juni 2003.
of ik evetjes 180 pleuri wil afstaan omdat ik ergens in A'dam te hard zou hebben gereden...
ik zou 114 hebben gerend op een weg waar ik maar 80 mag tuffen.

door dit te betalen zou ik strafvervolging kunnen voorkomen...

zijn die gasten nou helemaal getikt...
hoe in alle griekse godens naam kan ik nu nog weten of ik dat wel was,...

is een F :( king jaar geleden idioten!


1. ik kom nooit op die weg waar ze over blaten!
2. had toen nog een shoppert,..da kreng wou nie eens zo bloedhard ;)
3. staat geen foto nummer op de schikking,..alleen constatering...
4. Ik krijg nergens een bezwaarstermijn aangegeven!

ik heb toch recht op verweer, moet ik nu hiervoor gaan voorkomen met kans op een hogere boete???
 
had je die moto wel toendertijd?! Omdat je zegt dat je toen nog een shoppert had. Of issie binnen gekomen op het kenteken van die shoppert?

En je kan ook wel even uitzoeken of ze een beschikking binnen een bepaalde termijn moeten toezenden, lijkt mij wel logisch in ieder geval.
 
Gewoon bezwaarschrift indienen, lijkt me logisch. Heel makkelijk toch.... IK WAS T NIET!!!!! IK BEN DAAR NOG NOOIT GEWEEST!!!

Laat ze maar met een foto over de brug komen! Schandalig dit soort actie`s B|
 
hmmm ik had er vandaag 1 op de mat liggen van nog net geen 2 weken geleden.
Er is dus vooruitgang ;)

Wel sneu voor je, eerst je motor gejat.
Nu een fikse bekeuring.
Vaak komt het in 3-en ...
 
Als ze geen foto hebben hebben ze toch eigenlijk niks dacht ik zo....of werkt dat niet zo...?
 
Als ze geen foto hebben hebben ze toch eigenlijk niks dacht ik zo....of werkt dat niet zo...?
Volgens mij hoeven ze geen foto te hebben. Als een vrolijke diender jou betrapt op een strafbaar, met lazergun ofzo(omdat het hier om een snelheidsovertreding gaat), dan is alleen zijn woord al genoeg om jou de nodige euries armer te maken. Een politie-agent mag nl. nooit liegen!! Ambtseed ofzoiets.
 
er reed iemand anders op omdat je je motor wilde verkopen maar je bent zijn naam en adres kwijtgeraakt omdat het zo lang geleden was..

zo nu cjb..


nogmaals deze moet je proberen gaat lukken!
 
Laatst bewerkt:
Is geen schikkingsvoorstel maar een transactievoorstel.

Niet betalen en de dagvaarding afwachten,ter zitting word nooit een hogere straf opgelegd en jij kunt je vakantiegeld gewoon opmaken aan nieuwe banden,benzine,bier,ehhh....enzo.
 
Is geen schikkingsvoorstel maar een transactievoorstel.

Niet betalen en de dagvaarding afwachten,ter zitting word nooit een hogere straf opgelegd en jij kunt je vakantiegeld gewoon opmaken aan nieuwe banden,benzine,bier,ehhh....enzo.


er reed iemand anders op omdat je je motor wilde verkopen maar je bent zijn naam en adres kwijtgeraakt omdat het zo lang geleden was..

zo nu cjb..


nogmaals deze moet je proberen gaat lukken!
 
Bezwaar aantekenen, ze moeten binnen een bepaalde tijd de boete opsturen.
Ik geloof 6 weken maar ben niet helemaal zeker.
Nou komt die gewoon te vervallen.
 
Ik zou zeker bezwaar aantekenen.

Gebruik die "truc" van Hawkeye maar niet. Als je als eigenaar zegt het niet zelf gedaan te hebben, ben je VERPLICHT de naam van die andere bestuurder op te geven. Doe je dat niet of kun je dat niet, dan ben je daar apart strafbaar voor. Drie keer raden of dat goedkoper uitvalt.....
Bovendien: dan heb je geen enkel verweer meer......
 
Volgens mij hoeven ze geen foto te hebben. Als een vrolijke diender jou betrapt op een strafbaar, met lazergun ofzo(omdat het hier om een snelheidsovertreding gaat), dan is alleen zijn woord al genoeg om jou de nodige euries armer te maken. Een politie-agent mag nl. nooit liegen!! Ambtseed ofzoiets.

onzin. Met lasergiun moet je of geflitst worden, of aangehouden worden. Constatering 12 maanden later in de bus zonder enige verder bewijs is niet genoeg. In beroep gaan, dan wordt het normaalgesproken weggehaald, aangezien Politie altijd bewijsplicht heeft.

Ambtseed is niet altijd voldoende, als er maar 1 agent is, tegen 1 burger die geen strafblad heeft, is dit niet vanzelf sprekend. Ook een agent kan iets verkeerd opschrijven (schrijffout kenteken) en kan dit na 12 maanden niet meer herrinneren.
 
Wat een gezeik ,
betaal dat ding gewoon, heb ie ze mooi te pakken................toch?
 
Ik zou deze never nooit betalen. Je kunt een prachtig bezwaarschrift downloaden op www.flitspaal.nu!!!
In dat bezwaarschrift staan een aantal pittige regels waarin je oa verzoekt om het ijkrapport van de apparatuur en een foto. Deze moeten ze je opsturen. tevens zou ik je eigen argumenten aan deze brief toevoegen. pff een jaar geleden... ik vraag me af of dat wel mag na zo'n lange tijd.
Tevens ruikt dit een beetje naar oplichting?? Volgens mij staat er in ieder geval altijd een beschikkingnummer op die bon!
 
niet betalen lijkt me
eerst regels nalezen want sommige dingen "verjaren" en dan hoef je niet meer te betalen.
dat is wat ik evan heb begrepen van m`n zusje die bij de politie zit.
als ze te lang bezig zijn geweest voordat de bekeuring de deur uit is gegaan is hij verjaard en hoef je niet meer te betalen .
ik weet alleen niet wat de tijden zijn voordat zoiets "verjaard" .
dat zou ik eerst moeten navragen aan zusje of zwager (de dokter heeft verkeerde familie leden :X ) .
maar dat kan wel even duren mischien dat panrider/baksteen daar sneller antwoord op kunnen/willen geven anders kom ik hier nog op terug
 
Ik weet niet 100% zeker na hoeveel maanden ze te laat zijn met een boete ik meen 6, maar er zit absoluut een max aan de periode waarbinnen die boete bij jouw op de deurmat moet vallen. Dus bel je rechtsbijstand eens. Heb je die niet? bel de jurotelefoon ofzo en sluit daarna een rechtsbijstandverzekering af!


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Ik zou deze never nooit betalen. Je kunt een prachtig bezwaarschrift downloaden op www.flitspaal.nu!!!
In dat bezwaarschrift staan een aantal pittige regels waarin je oa verzoekt om het ijkrapport van de apparatuur en een foto. Deze moeten ze je opsturen. tevens zou ik je eigen argumenten aan deze brief toevoegen. pff een jaar geleden... ik vraag me af of dat wel mag na zo'n lange tijd.
Tevens ruikt dit een beetje naar oplichting?? Volgens mij staat er in ieder geval altijd een beschikkingnummer op die bon!
:Z
en dat bezwaarschrift wordt na de eerste regel te hebben gelezen al terzijde geschoven... Die standaard bezwaarschriften werken al lang niet meer.
 
Een bezwaarschrift wordt nooit aan de kant gelegd. Ieder bezwaarschrift dient beantwoord te worden , positief dan wel negatief.
Bezwaarschriften zijn altijd de moeite omdat als ze het erg druk hebben bij justitie en geen tijd hebben voor je bezwaarschrift dan heb je kans dat na een jaar je in gelijk gesteld wordt wegens verlopen van de looptijd van je bezwaar.
Wel eerst betalen natuurlijk(moet namelijk altijd), anders wordt ie idd niet in behandeling genomen.
 
Ik weet niet 100% zeker na hoeveel maanden ze te laat zijn met een boete ik meen 6, maar er zit absoluut een max aan de periode waarbinnen die boete bij jouw op de deurmat moet vallen. Dus bel je rechtsbijstand eens. Heb je die niet? bel de jurotelefoon ofzo en sluit daarna een rechtsbijstandverzekering af!


Hatsikidee 8-) 8-) 8-)

Wat mij bij staat is dat de bekeuring binnen 3 maanden moet komen, dit geldt echter wel bij een Wet Mulder-gevalletje. Indien OvJ besluit moet nemen is die termijn langer, weet echter niet hoe lang. Misschien dat Baksteen en/of PanRider dit kunnen aanvullen cq bevestigen.
 
De maximale termijn van een boete voordat deze verloopt is 2 jaar. ben ooit aangehouden op mn brommer die veel te hard reed en kreeg 1 jaar en 363 (!!!) dagen later een AANGETEKENDE brief(dus niet kunnen zeggen dattie niet aangekomen is) dat ik moest voorkomen. 204 euri's boete met de brommer :(
stelletje klootzakken daaro!! geldkloppers zijn het!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan