Krijg Protect Schijfremslot ART 4 niet meer open

marcedwin

Die hard MF'er
19 feb 2014
599
0
56
Zeist
Bezoek site
Ik heb dit slot nu een jaar of 2 maar gebruik het zelden. Dus nog niet vaak open/gesloten geweest. Heb een Shiver dus zit onder zadel boven motorblok waar het wel erg warm wordt. Vraag me of het daar door komt.

Enige weken geleden was ik ergens en kreeg ik het slot niet van mijn schijfrem. Door wat rommelen en trekken/duwen aan die borgpin tijdens draaien met sleutel kwam het slot na enige tjd gelukkig los en kom ik vertrekken.

Maar nu krijg ik hem helemaal niet meer los.

Iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen?

Laatst bewerkt:

Frontysco

Die hard MF'er
18 sep 2006
675
0
31
Arnhem
Krijg je de sleutel er wel nog in?
Draait deze ook nog? Geef er eens voorzichtig een tik mee met een hamer.
Wellicht zitten de pinnen vast.

marcedwin

Die hard MF'er
19 feb 2014
599
0
56
Zeist
Bezoek site
Krijg je de sleutel er wel nog in?
Draait deze ook nog? Geef er eens voorzichtig een tik mee met een hamer.
Wellicht zitten de pinnen vast.
Als ik verder rommel gaat ie soms open, maar dat is een heel gepiel met sleutel goed hard indrukken en pin indrukken en sleutel heen en weer draaien. Maar kost veel tijd. Slot is schoon enzo. Zou toch soepeler moeten gaan. Durf 'm nu niet meer te gebruiken.

Haakie

MF veteraan
28 mrt 2006
1.917
17
38
Borne
En als dat niet werkt zou hem niet meer gebruiken. Kwestie van tijd voor die helemaal niet meer open wil.

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.035
655
www.motor-forum.nl
Ik heb dit slot nu een jaar of 2 maar gebruik het zelden. Dus nog niet vaak open/gesloten geweest. Heb een Shiver dus zit onder zadel boven motorblok waar het wel erg warm wordt. Vraag me of het daar door komt.

Enige weken geleden was ik ergens en kreeg ik het slot niet van mijn schijfrem. Door wat rommelen en trekken/duwen aan die borgpin tijdens draaien met sleutel kwam het slot na enige tjd gelukkig los en kom ik vertrekken.

Maar nu krijg ik hem helemaal niet meer los.

Iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen?

[afbeelding]
PTFE spray en veel rommelen en bewegen met de sleutel.

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.010
20
50
Langeweg (N-br)
liever een droog smeermiddel als grafiet gebruiken maar teflonolie kan ook. Beetje smeren, beetje wringen dan komt het vast weer goed.

benno

kapiteinkoek

MF veteraan
27 okt 2008
6.194
22
Beetje rommelen aan het deel dat je in het slot schuift? Ik heb hier bijv een (ketting) slot die pas open kan als de beugel in het slot op de juiste plek zit.

ventje

MF veteraan
6 apr 2003
1.366
2
~[Edit MBM: Off-topic verwijderd, hoort niet in Techniek ! ]

Laatst bewerkt door een moderator:

*Jan*

ZRX 1100 R
Donateur
2 dec 2010
16.288
3.853
57
Apeldoorn
Ik heb t zelfde slot,fijn ding ,het is alleen wel zaak dat je de sleutel er echt goed in hebt,anders verrekt hij t.ook al een paar x mee lopen klooien maar als je t in de gaten hebt is t geen probleem meer.

thykha

Die hard MF'er
2 jan 2016
318
0
Oss
er zit iets vast en het eerste wat in je opkomt is een topic starten? kolere
Ja en???
Mag niet van jou??
Dan lees of reageer je niet.
die jongen heeft een probleem met zijn slot en vraag hoe dat op te lossen om niet nog een keer het wiel te hoeven uitvinden.
Daar is een forum voor.

marcedwin

Die hard MF'er
19 feb 2014
599
0
56
Zeist
Bezoek site
er zit iets vast en het eerste wat in je opkomt is een topic starten? kolere
Nou, vriend, het zit al tijden vast. En aangezien het mij niet lukt en ik met de search functie niks kon vinden dacht ik laat ik de vraag hier eens stellen. Want motorrijders onder elkaar zijn altijd van die vriendelijke mensen. Daarom zwaaien ze ook naar elkaar.

Aangezien ik hier geen verstand van heb ben ik blij met de antwoorden. Ga die suggesties uitproberen en laat hier dan weten of het gelukt is zodat iemand anders er misschien ook wat aan heeft.

Lukt het niet zal ik een nieuw slot moeten kopen. Daar heb ik nu nog even gen zin in, de geldboom is namelijk momenteel even uitgegroeid hier.

ventje

MF veteraan
6 apr 2003
1.366
2

Laatst bewerkt door een moderator:

MeanBlueMan

Moderator
Crew
Donateur
8 jan 2003
103.035
655
www.motor-forum.nl
Je hebt 2 reply geplaatst in dit topic.
Beide reply heeft TS niets aan. Beide reply voegen ook niets toe voor alle andere lezers.

Het is niet zo dat je moet reageren he ? Als je een topic niets vind...reageer er dan ook niet aub.

Laatst bewerkt:

dolorfin

MF veteraan
29 sep 2007
2.901
147
als je hem los hebt zou ik hem gelijk maar wegpleuren.....

ik heb het zelf ook gehad met een kettingslot,iedere keer weer gebruiken na smeren met vanallesennogwat tot ie op een ochtend echt niet meer wilde.
gelukkig hier thuis dus ik kon hem losslijpen maar als het je ergens onderweg gebeurt sta je mooi lullig te loeren....