Krijg Protect Schijfremslot ART 4 niet meer open

MrMarcie

CFmoto 650MT 2023
19 feb 2014
637
34
Zeist
Ik heb dit slot nu een jaar of 2 maar gebruik het zelden. Dus nog niet vaak open/gesloten geweest. Heb een Shiver dus zit onder zadel boven motorblok waar het wel erg warm wordt. Vraag me of het daar door komt.

Enige weken geleden was ik ergens en kreeg ik het slot niet van mijn schijfrem. Door wat rommelen en trekken/duwen aan die borgpin tijdens draaien met sleutel kwam het slot na enige tjd gelukkig los en kom ik vertrekken.

Maar nu krijg ik hem helemaal niet meer los.

Iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen?

full
 
Laatst bewerkt:
Krijg je de sleutel er wel nog in?
Draait deze ook nog? Geef er eens voorzichtig een tik mee met een hamer.
Wellicht zitten de pinnen vast.

Als ik verder rommel gaat ie soms open, maar dat is een heel gepiel met sleutel goed hard indrukken en pin indrukken en sleutel heen en weer draaien. Maar kost veel tijd. Slot is schoon enzo. Zou toch soepeler moeten gaan. Durf 'm nu niet meer te gebruiken.
 
Ik heb dit slot nu een jaar of 2 maar gebruik het zelden. Dus nog niet vaak open/gesloten geweest. Heb een Shiver dus zit onder zadel boven motorblok waar het wel erg warm wordt. Vraag me of het daar door komt.

Enige weken geleden was ik ergens en kreeg ik het slot niet van mijn schijfrem. Door wat rommelen en trekken/duwen aan die borgpin tijdens draaien met sleutel kwam het slot na enige tjd gelukkig los en kom ik vertrekken.

Maar nu krijg ik hem helemaal niet meer los.

Iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen?

[afbeelding]

PTFE spray en veel rommelen en bewegen met de sleutel.
 
Ik heb t zelfde slot,fijn ding ,het is alleen wel zaak dat je de sleutel er echt goed in hebt,anders verrekt hij t.ook al een paar x mee lopen klooien maar als je t in de gaten hebt is t geen probleem meer.
 
er zit iets vast en het eerste wat in je opkomt is een topic starten? kolere

Nou, vriend, het zit al tijden vast. En aangezien het mij niet lukt en ik met de search functie niks kon vinden dacht ik laat ik de vraag hier eens stellen. Want motorrijders onder elkaar zijn altijd van die vriendelijke mensen. Daarom zwaaien ze ook naar elkaar.

Aangezien ik hier geen verstand van heb ben ik blij met de antwoorden. Ga die suggesties uitproberen en laat hier dan weten of het gelukt is zodat iemand anders er misschien ook wat aan heeft.

Lukt het niet zal ik een nieuw slot moeten kopen. Daar heb ik nu nog even gen zin in, de geldboom is namelijk momenteel even uitgegroeid hier.
 
als je hem los hebt zou ik hem gelijk maar wegpleuren.....

ik heb het zelf ook gehad met een kettingslot,iedere keer weer gebruiken na smeren met vanallesennogwat tot ie op een ochtend echt niet meer wilde.
gelukkig hier thuis dus ik kon hem losslijpen maar als het je ergens onderweg gebeurt sta je mooi lullig te loeren....
 
Terug
Bovenaan Onderaan