FalcoBas
MF veteraan
- 1 jul 2005
- 1.035
- 5
Ik heb mijn voorremklauw gereviseerd (schoongemaakt, nieuwe seals erin) en nu ben ik al de hele middag bezig om druk op te bouwen, maar de zuigers komen er maar niet uit.
Na de revisie heb ik de zuigers er helemaal ingeduwd, omdat je anders heel veel extra lucht in je systeem hebt. Slangetje aan de bleednippel in een jampotje met remvloeistof, alles volgens het boekje dacht ik.
De motorfiets is een Husky supermotard, en heeft dus een vrij lange remleiding (140 cm), dus ik kan me voorstellen dat het even duurt voordat je voldoende druk hebt. Als ik nu tig keer mijn remhendel inknijp en ingeknijpt houd, en ik draai de bleednippel open, dan komen daar geen luchtbelletjes meer uit. Wel borrelen er minieme luchtbelletjes naar boven in het remvloeistofreservoir elke keer dat ik knijp.
Wat misschien ook meespeelt is dat de remleiding vanaf de rempomp met een boogje OMHOOG en dan naar beneden naar de remklauw loopt. De rempomp is dus niet het hoogste punt van het systeem, maar dit is volgens mij vrij standaard bij cross/off-road/SM motoren, nietwaar?
Ik heb nog wel even de remhendel/pomp van het stuur gehaald en omhoog gehouden, zodat evt. luchtbellen naar het reservoir konden ontsnappen.
Waarom duurt het zolang voor ik remdruk heb? De remleiding en seals zijn spiksplinternieuw, er lekt ook nergens vloeistof. Wie kan me helpen?
Na de revisie heb ik de zuigers er helemaal ingeduwd, omdat je anders heel veel extra lucht in je systeem hebt. Slangetje aan de bleednippel in een jampotje met remvloeistof, alles volgens het boekje dacht ik.
De motorfiets is een Husky supermotard, en heeft dus een vrij lange remleiding (140 cm), dus ik kan me voorstellen dat het even duurt voordat je voldoende druk hebt. Als ik nu tig keer mijn remhendel inknijp en ingeknijpt houd, en ik draai de bleednippel open, dan komen daar geen luchtbelletjes meer uit. Wel borrelen er minieme luchtbelletjes naar boven in het remvloeistofreservoir elke keer dat ik knijp.
Wat misschien ook meespeelt is dat de remleiding vanaf de rempomp met een boogje OMHOOG en dan naar beneden naar de remklauw loopt. De rempomp is dus niet het hoogste punt van het systeem, maar dit is volgens mij vrij standaard bij cross/off-road/SM motoren, nietwaar?
Ik heb nog wel even de remhendel/pomp van het stuur gehaald en omhoog gehouden, zodat evt. luchtbellen naar het reservoir konden ontsnappen.
Waarom duurt het zolang voor ik remdruk heb? De remleiding en seals zijn spiksplinternieuw, er lekt ook nergens vloeistof. Wie kan me helpen?
Laatst bewerkt: