Krijg vork keerringen niet goed op hun plaats

Makster

MF veteraan
14 sep 2003
2.169
0
Dordrecht
Ik ben bezsig met het vervangen van de voorvork keerringen van mijn KLX650.

Heb de poten helemaal uit elkaar gehaald. Stofringen eraf en schoongemaakt, klemveer uiteraard los, oude keerringen eraf en de nieuwe erop.

Alles weer in de juiste volgorde in elkaar geflanst en toen dus de keerring op zijn plaats zien te krijgen -O-

Probleem is dat de ring niet vergenoeg in de poot zakt waardoor ik mijn klemveer niet in de groef kan laten vallen -O-

Hoe krijg ik die keerring zonder slopen dieper in de poot :?

Thanks alvast :]
 
volgens mij zijn er bussen te koop die je om je poot kunt schuiven en dan kan je voorzichtig je kering in je poot tikken! Heb ze bij loui gezien maar bij safe zullen ze ze ook wel hebben, wel ff de maat van je poot opmeten!
 
De oude keering moet je door/inzagen iets open buigen, over je voorpoot schuiven, ttotdat ie op je nieuwe keering ligt, en dan zachtjes gaan tikken op je oude keering totdat je nieuwe keering op z,n plek zit.

Je tikt dus op de oude keering die op de nieuwe duwt, zo beschadig je niets ;)

De oude keering zaag je door, want als je dat niet doet, krijg je die niet meer van je voorpoot af als je klaar bent.
 
De oude keering moet je door/inzagen iets open buigen, over je voorpoot schuiven, ttotdat ie op je nieuwe keering ligt, en dan zachtjes gaan tikken op je oude keering totdat je nieuwe keering op z,n plek zit.

Je tikt dus op de oude keering die op de nieuwe duwt, zo beschading je niets ;)

De oude keering zaag je door, want als je dat niet doet, krijg je die niet meer van je voorpoot af als je klaar bent.

Owkee daar was ik dus al mee bezig maar er gebeurde niet veel. Zeg maar egrust niks. Misschien moet ik een brede schroevendraaier pakken om mee te tikken ofzo.

Heb dus al de oude keerring op de nieuwe liggen maar het gaat nog steeds kut, of is dat een part of the job :P
 
kan met oude keering maar vind het persoonlijk erg riski beter is bus halen kost bijna nix of ff bij de bouwmarkt kijken of ze daar pijp van de diameter van je poot hebben en daar stukje van af halen en dat als bus gebruiken!
 
kan met oude keering maar vind het persoonlijk erg riski beter is bus halen kost bijna nix of ff bij de bouwmarkt kijken of ze daar pijp van de diameter van je poot hebben en daar stukje van af halen en dat als bus gebruiken!

Maar dan zit je dus ook met het probleem dat die bus om je poot zit en dat die bus dus ook doormidden gezaagd moet worden B|

Ik ga denk ik zo maar grof geweld gebruiken, werkt meestal wel als iets kut gaat O-)
 
kan met oude keering maar vind het persoonlijk erg riski beter is bus halen kost bijna nix of ff bij de bouwmarkt kijken of ze daar pijp van de diameter van je poot hebben en daar stukje van af halen en dat als bus gebruiken!
Ik zet wel weer op de oude keering een blokje hout, dan heb je minder risico dat je op je voorpoot slaat.
 
klepseal heb je eigenlijk wel nodig, heb jij je poot niet gedemonteerd?

Jawel, heb de losse vorkpoten voor me staan ;)

Zou lastig gaan alsje ze niet demonteerd :P

Denk dat ik het nog ff met lagervet ga proberen en de oude keerring en anders breng i kze morgen wel ff naar een motorzaak. Moet een kwestie van 10 seconden zijn met het juiste gereedschap.

Damned..... Naja nog ff warm maken die poten en dan met lager vet die handel erin beuken -O- O-)
 
*O*

Gelukt, moest er inderdaad harder op meppen en meer vet gebruiken :P

Heb het weer geprobeerd met de oude keerring en een stuk hout om op te slaan en was best snel op zijn plaats *O*

Bedankt voor de hulp allemaal :} :]
 
, maare alleen vandaag
*O*

Gelukt, moest er inderdaad harder op meppen en meer vet gebruiken :P

Heb het weer geprobeerd met de oude keerring en een stuk hout om op te slaan en was best snel op zijn plaats *O*

Bedankt voor de hulp allemaal :} :]

Kijk dat bedoel ik nou, heb ik toch iemand geholpen met mijn advies ;)
Als ik mijzelf vandaag nog plat rij, ga ik naar toch nog naar de hemel :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan