Het betreft een dnepr k750 uit 1963.Weer een krukas krom. Blok volledig gereviseerd. Nieuwe skf-lagers , nieuwe krukas van de oldtimergarage , nieuwe zuigers.
Blok in elkaar gezet en alles zat honderd procent recht en duwend en trekkend aan de drijfstangen liep het volkomen soepel. Ook het vliegwiel ging mooi recht en in balans mee. Hier kan volgens mij en een paar andere kenners van motoren die ik erbij heb gehaald theoretisch niets mee gebeuren omdat de krukas volledig zit ingesloten in nieuwe lagers. Blok gemonteerd en aan het lopen gekregen. Ik heb er een paar rondjes mee in de buurt gereden en hem een aantal keren stilstaand laten draaien om hem af te stellen. Vorige week weer een halve kilometer gereden en ik moet zeggen dat de cilinder aan de rechter kant wel behoorlijk heet werd. Heb de motor toen een half uurtje laten afkoelen en toen trapte ik hem weer aan en BOEM VAST. Blok weer op de werkbank en toen ik de versnellingsbak eraf haalde zag ik dat het vliegwiel tegen het karter aanliep en de oorzaak was dat die was vastgelopen. Echter er was niets losgetrild dus toen had ik de kater al weer te pakken omdat ik er geen lekker gevoel bij had . Vliegwiel eraf , lagerhuis eraf en ja hoor draaien maar , maar dan wel een halve centimeter om zijn aslijn. Krom Dus. Overal navraag gedaan maar hier snapt werkelik niemand iets van.
Hoeveel geduld moet je hebben met zo'n kutding?
Als iemand weet wat er aan de hand is wil ik dit graag weten.
Als die krukas zo makkelijk krom gaat krijg ik hem ook wel weer recht. Heb hier al naar geinformeerd.
Maar wat ik graag wil weten is de REDEN waarom die krom getrokken is.
Misschien dat jullie een soortgelijk geval kennen.
Groetjes Willem
Blok in elkaar gezet en alles zat honderd procent recht en duwend en trekkend aan de drijfstangen liep het volkomen soepel. Ook het vliegwiel ging mooi recht en in balans mee. Hier kan volgens mij en een paar andere kenners van motoren die ik erbij heb gehaald theoretisch niets mee gebeuren omdat de krukas volledig zit ingesloten in nieuwe lagers. Blok gemonteerd en aan het lopen gekregen. Ik heb er een paar rondjes mee in de buurt gereden en hem een aantal keren stilstaand laten draaien om hem af te stellen. Vorige week weer een halve kilometer gereden en ik moet zeggen dat de cilinder aan de rechter kant wel behoorlijk heet werd. Heb de motor toen een half uurtje laten afkoelen en toen trapte ik hem weer aan en BOEM VAST. Blok weer op de werkbank en toen ik de versnellingsbak eraf haalde zag ik dat het vliegwiel tegen het karter aanliep en de oorzaak was dat die was vastgelopen. Echter er was niets losgetrild dus toen had ik de kater al weer te pakken omdat ik er geen lekker gevoel bij had . Vliegwiel eraf , lagerhuis eraf en ja hoor draaien maar , maar dan wel een halve centimeter om zijn aslijn. Krom Dus. Overal navraag gedaan maar hier snapt werkelik niemand iets van.
Hoeveel geduld moet je hebben met zo'n kutding?
Als iemand weet wat er aan de hand is wil ik dit graag weten.
Als die krukas zo makkelijk krom gaat krijg ik hem ook wel weer recht. Heb hier al naar geinformeerd.
Maar wat ik graag wil weten is de REDEN waarom die krom getrokken is.
Misschien dat jullie een soortgelijk geval kennen.
Groetjes Willem
Laatst bewerkt: