kromme remschijven

Yetvart

Rookie
2 apr 2002
10
0
Hoofddorp
Hoi iedereen. :]

Tof en uitgebreid forum is dit . Heb me net vandaag geregistreerd en heb meteen een vraag.
Bijna 2 jr geleden werden bij mijn 98 Bandit 1200s bij een grote beurt kromme remschijven geconstateerd. Mijn dealer stond achter me en zei zelfs dat dit een euvel is van een bepaalde serie remschijven en dus een fabrieksfout. De importeur zou ze vast probleemloos vervangen temeer de motor zelf nog binnen de 2 jr fabrieksgarantie viel. Echter dit pakte volledig anders uit. Ze werden dus niet vergoed. Na veel geharrewar heeft mijn dealer (Safe Amsterdam) mij schadeloos gesteld en heeft zelf voor de kosten opgedraaid .Nu 2 jr later heb ik weer remproblemen .Enige dagen geleden te horen gekregen dat er deze keer één schijf op de zelfde manier krom is als toen. Ze gaan weer proberen het op garantie te verhalen omdat de schijven nog geen 2 jr oud zijn. Maar er zit geen garantie meer op de motor dus als Nimag deze keer ook weer niet meewerkt kan/wil mijn dealer niet weer voor de kosten opdraaien omdat er geen fabrieksgarantie meer op zit ( kan ik begrijpen) Wat ik zou willen weten is of iemand van jullie soortgelijke problemen heeft gehad en hoe dat is afgelopen,tevens ben ik niet van plan om originele suzuki schijven te kopen als ik er uiteindelijk zelf voor moet betalen :j en derhalve vraag ik om suggesties aangaande andere merken schijven. Vandaag overigens een aanbod gehad via e-mail ivm remschijven van het merk "Braking" voor 239,= euro p/s .Kent iemand de reputatie van deze producten .En mischien heeft iemand nog een goede originele remschijf voor Bandit1200 of RF900 (past ook) liggen die evt weg mag,(wel een linker aub aangezien dit wel uit schijnt te maken).
Bij voorbaat dank. :}
Yetvart
 
Geen ervaring met een Bandit, maar een vriend van me heeft een RSV Mille, en bij hem zijn ook al twee keer de schijven vervangen, onder garantie.
 
Mijn motor, FZR 1000, heb ik van mijn broer gekocht. Hij had hem met 2 kromme schijfen gekocht en had toen alleen de schijfen gekocht en dus niet de binnenringen. De schijfen waren met speciale verbindingen te monteren. Na een maand waren ze alweer krom, maar dat was een fabrieksfout. De kosten van 2 schijfen waren ongeveer 600 GULDEN geloof ik. Maar dan moet je ze wel zelf monteren. Kan ook gedaan worden neem ik aan maar daar moet je vast extra voor betalen.

Bijlage: Motor.jpg
 
vraagje: Hoe merk je of je schijven krom zijn?

Moet je dat echt opmeten met nauwkeurige apperatuur of kun je het voelen tijdens het remmen?

De reden dat ik dit vraag is dat ik na het vervangen van mijn remblokjes een storend bijgeluid (ratelig gezoem) hoor. Het komt vd remblokken dat is zeker (heb ze er namelijk weer afgehaald en toen was het weg). Ik heb de blokjes al lichtjes ingesmeerd met kopervet op de daar voor geschikte locaties, maar dat hielp niet.

Zouden het de schijven kunnen zijn?
 
Als je je wiel ronddraait kun je het gewoon zien... moet je wel goed kijken maar een slag van 0.1 mm is wel zichtbaar...
Dan zie je er gewoon een slingering in zitten als ie draait.

Je kunt het ook horen als je langzaam rijdt (wel oordoppies uit hé).... dan doet ie: kgg....kgg...kgg...kgg....kgg... etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan