kronkels omgeving E'hoven/Den Bosch????

TLL'r

MF'er
22 mrt 2004
38
0
liempde
nu ben ik inmiddels alweer zo'n 12 jaar gezegend met het roze 2-wielerpapiertje, en woon ik alweer bijna 4 jaar in omgeving Boxtel (tussen E'hoven/Den Bosch)maarre.....mooie bochtjes ho maar! B|

dusssss....wie-o-wie weet een paar lekkere draaien in het asfalt, en dan dus het liefst zonder frietsnijdende vangrail en toebehoren rondom?? :X

ik weet het...omgeving T'burg/Breda is wel wat te vinden, maar dichterbij moet toch ook wel iets zijn? (of zijn de wegen daar door iemand getekend die oftewel nix met rijden heeft dan wel een chopper heeft???) :+

nu ben ik inmiddels alweer zo'n 12 jaar gezegend met het roze 2-wielerpapiertje, en woon ik alweer bijna 4 jaar in omgeving Boxtel (tussen E'hoven/Den Bosch)maarre.....mooie bochtjes ho maar! B|

dusssss....wie-o-wie weet een paar lekkere draaien in het asfalt, en dan dus het liefst zonder frietsnijdende vangrail en toebehoren rondom?? :X

ik weet het...omgeving T'burg/Breda is wel wat te vinden, maar dichterbij moet toch ook wel iets zijn? (of zijn de wegen daar door iemand getekend die oftewel nix met rijden heeft dan wel een chopper heeft???) :+
Ik leef met je mee.... tis hopeloos. Circuit is een oplossing.

bedankt voor het medeleven 8-) ..maarre... circuit is idd helemaal top, maar niet elke week/dag haalbaar... het zou leuk zijn om terug van m'n werk eens een ander deel van m'n banden te gebruiken dan alleen het middenvlak....

'kweet wel een weggetje van Best naar St. Oedenrode. Een B-weggetje met veel kronkels. Alleen niet heel veilig: de vele bomen aan de zijkant geven niet mee en bieden geen duidelijk overzicht van verkeer dat de weg komt oprijden (m.n. de vele traktoren die ff lomp plots de weg op komen rijden... :( )

ken dat weggetje....leuk om te toeren...maar om serieus gas te geven :X :X :X , ook nu niet echt geschikt om een keer goed plat te gaan .... ik sta open voor verdere suggesties...

full

1 Start bovenaan de af/oprit Best west in de richting van eindhoven.
2 een snelle rechter richting maastricht.
3 een leuke doordraaier rechtsom (gevaarlijk bij nat wegdek), nog steeds richting maastricht.
4 omdraaien bij de 1e afrit/oprit (eindhoven airport)
5 richting Tilburg, een lange afknijpende linker, vloeiend overgaand in een zeer snelle rechter.
6 Afrit best (let op stoplicht en 2 haakse bochten) rechtsaf onder het viaduct door een leuke rechter bocht in, (eventuele weg blijven volgen, liks-rechts combinatie, bij stoplicht omdraaien en nog een keer de andere kant in)en de snelweg weer op.
7 richting den bosch weer. Een zeer lange linkerbocht (let op bij harde wind, de weg licht hoog)
8 afrit best-west weer omhoog.
En de pret kan weer herhaald worden.

Laatst bewerkt:
Die doordraaier richting Maastricht is inderdaad erg gaaf, 3/4 rond als ik het me goed herinner }) Heb die eens gereden in de regen en bij toeval de buitenbocht genomen, rook ik allemaal diesel :? lag de hele rechterbaan onder dat spekgladde spul :( Dan slaat je hart wel even over kan ik je zeggen.

jammer van die draai naar maastricht zijn alleen die 225500994004 automobilisten die DENKEN hard door de bocht te gaan en halverwege je lijn verstieren... :(

(bovendien staat er volgens mij zo'n beetje van voor-tot-achter vangrail langs..... |( )

Die doordraaier richting Maastricht is inderdaad erg gaaf, 3/4 rond als ik het me goed herinner }) Heb die eens gereden in de regen en bij toeval de buitenbocht genomen, rook ik allemaal diesel :? lag de hele rechterbaan onder dat spekgladde spul :( Dan slaat je hart wel even over kan ik je zeggen.

Ben blij dat je 2 banen had, Vroegah (mijn god wat klink ik oud) was het maar 1 baan met waardeloos wegdek waar ik dagelijks overheen moest met de motor.

jammer van die draai naar maastricht zijn alleen die 225500994004 automobilisten die DENKEN hard door de bocht te gaan en halverwege je lijn verstieren... :(

(bovendien staat er volgens mij zo'n beetje van voor-tot-achter vangrail langs..... |( )
:^ ja klopt overal vangrail en die koekblikkers rijden meestal in de weg ja.

Ben blij dat je 2 banen had, Vroegah (mijn god wat klink ik oud) was het maar 1 baan met waardeloos wegdek waar ik dagelijks overheen moest met de motor.
Ik was erg blij dat ik de buitenbocht nam ja.... nu ligt er wel mooi asfalt

boxtel - oisterwijk
heb je ook wel een leuk stuk, jammer dat je eerst zo lang over die klinkers moet rijden..

boxtel - oirschot, jammer van het klote asfalt....
(maar dan ben je wel weer op weg richting de Baars ;) )

Boxtel Oisterwijk moet je ook niet langs de lijn doen.
Via Esch Haaren was altijd wel een leuke weg nu zitten er drempels in.
Ik kom zelf ook uit boxtel en ben nu 1x op Assen geweest.
Dat zijn tenminste bochten :) :) :) .

een beetje leuke route:
Boxtel, Esch, Haaren, Oisterwijk, Berkel en Enschot evt. de baars en/of Spinder.
dan naar Moergestel, Spoordonk, Oirschot, Best, st. Oederode, Schijndel via Gemonde weer terug.

Boxtel Oisterwijk moet je ook niet langs de lijn doen.
Via Esch Haaren was altijd wel een leuke weg nu zitten er drempels in.
Ik kom zelf ook uit boxtel en ben nu 1x op Assen geweest.
Dat zijn tenminste bochten :) :) :) .

een beetje leuke route:
Boxtel, Esch, Haaren, Oisterwijk, Berkel en Enschot evt. de baars en/of Spinder.
dan naar Moergestel, Spoordonk, Oirschot, Best, st. Oederode, Schijndel via Gemonde weer terug.

yep; assen = :] :} :9~ .... maar helaas ook niet om de hoek om even te doen op een avondje/middag... '(

het rondje wat je beschrijft ken ik...jammer van de drempels (en de 60km-zone) tussen esch-haaren....en....leuke toerbochtjes, maar nix van het type "baars" bijvoorbeeld (behalve op de baars zelf natuurlijk) om de hoek......by the way....kom uit liempde...

is zolder niks voor jou, vanaf veldhoven 55 km, ik weet je wil wel iedere dag van werk een andere weg naar huis. maar ik denk dat als je de snelweg bij best te goed gaat kennen, ben je op een gegeven moment zelf friet. weet je hoeveel er daar al het motorleven vaarwel hebben gezegt!!!!!!?
maar ik ben het met je eens hier zijn geen wegen zoals de N 258 naar de eifel.
een hele grote rotonde uitzoeken als er weer eens voetbal is, en dan dus ook een keer tegen de rijrichting in rijden voor de andere kant van de banden.

Tis drama hier rondom Eindhoven '(

Route zoals die hierboven staat is wel leuk voor een paar keer, maar gaat ook vervelen. Bovendien is het altijd druk met auto's B|

Ik houd me altijd aanbevolen voor leuke stukkies. Maar circuit is sowieso de beste oplossing.

[me]Bananeman heeft zich voorgenomen dit jaar het circuit niet op te gaan[/me]

Jaja...leuk allemaal, maar er zijn maar echt weinig bochten waar je zonder (al te veel risico) eens je knie aan de grond kunt zetten hoor B| Laten we eerlijk zijn...daar is de openbare weg ook niet voor ontworpen. "Mijn eerste keer" heb ik gedaan op de Baars maar ook daar heb je die heerlijke, vermaledijde vangrail waar je zo lekker half onderdoor kunt schuiven. En de helft dus niet en da's erger :(

Circuit heb ik nog niet gedaan, maar ik zit daar toch echt steeds meer aan te denken. Zullen we na de vakanties maar eens gaan sparen Roadrocket alias TLL'r?

Jaja...leuk allemaal, maar er zijn maar echt weinig bochten waar je zonder (al te veel risico) eens je knie aan de grond kunt zetten hoor B| Laten we eerlijk zijn...daar is de openbare weg ook niet voor ontworpen. "Mijn eerste keer" heb ik gedaan op de Baars maar ook daar heb je die heerlijke, vermaledijde vangrail waar je zo lekker half onderdoor kunt schuiven. En de helft dus niet en da's erger :(

Circuit heb ik nog niet gedaan, maar ik zit daar toch echt steeds meer aan te denken. Zullen we na de vakanties maar eens gaan sparen Roadrocket alias TLL'r?

yep, i know.....dat houdt me nu ook net tegen...in principe is de afrit liempde bijvoorbeeld best te doen (en ik heb ook mensen op hun knie liempde binnen zien komen), maar ergens in mijn helm blijf ik toch bezig met die hoop metaal naast de weg zodat ik me er niet echt toe kan zetten volledig (...) plat te gaan.... :X :X (alhoewel een drempel afgelopen weekend met een tourrit in Veldhoven blijkbaar voor een motorrijdster ook al genoeg was om het niet meer na te vertellen las ik '( )

dat sparen is een idee ja...circuit is ook beter voor het betere-bocht-gevoel en heeft geen van rijksoverheid toegevoegde meerwaarde in de vorm van vangrail, drempels en flitskasten....ik zal het in mijn "ik spaar voor...."-rijtje zetten... :9

Van boxtel naar schijndel....stukkie voor je skijndel binnenfietst 2 lekkere bochtjes met daarbij bordje 60 ofzoiet...->zal wel minimumsnelheid zijn denk ik :X

(Afbeelding)

1 Start bovenaan de af/oprit Best west in de richting van eindhoven.
2 een snelle rechter richting maastricht.
3 een leuke doordraaier rechtsom (gevaarlijk bij nat wegdek), nog steeds richting maastricht.
4 omdraaien bij de 1e afrit/oprit (eindhoven airport)
5 richting Tilburg, een lange afknijpende linker, vloeiend overgaand in een zeer snelle rechter.
6 Afrit best (let op stoplicht en 2 haakse bochten) rechtsaf onder het viaduct door een leuke rechter bocht in, (eventuele weg blijven volgen, liks-rechts combinatie, bij stoplicht omdraaien en nog een keer de andere kant in)en de snelweg weer op.
7 richting den bosch weer. Een zeer lange linkerbocht (let op bij harde wind, de weg licht hoog)
8 afrit best-west weer omhoog.
En de pret kan weer herhaald worden.
Ja, het "oude" racerondje, alleen jammer dat die bochten bij Best-West zo slecht zijn.

Wat ik nog wel een aardig stukje vind, is Boxtel (via het industrieterrein) naar Oirschot, en dan vanuit Oirschot bijv. Spoordonk-Moergestel-Oisterwijk-Berkel-Udenhout-Helvoirt-Haaren-Esch-Boxtel...

Beetje creatief zijn.

Voor regio Eindhoven, in het gebied rond Middelbeers, Vessem, Eersel, Veldhoven, Hapert zijn genoeg leuke rondjes denkbaar hoor! Gewoon eens op de kaart kijken waar de kronkels zitten ;) .

't is geen Zolder of Assen maar voor straat echt niet slecht.

Schijndelsedijk in Boxtel heeft ook een paar leuke bochten maar ze staan er nog wel eens te laseren... :(

Ik reed laatst in Den Bosch en omgeving en volgens mij was het bij Cromvoort (hoe je het ook schrijft) waar ze allemaal nieuw asfalt hebben neergelegd. Best leuke slingers alleen vond ik de bochten wat minder overzichtelijk.

Terug
Bovenaan Onderaan