Bart-Annemie
Rookie
Is dit soort kettingvet (Kroon Oil Racing Chainlube) een volwaardig alternatief voor Motul C4 kettingvet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat een slechte onderbouwing weer van jullie argumenten Daarbij is hierop geen eenduidig antwoord te geven op basis van de informatie gegeven door de TS.
Dit is omschrijving van Motul C4
"Het resultaat van jarenlang onderzoek op het gebied van motorracen heeft geleid tot een kettingspray die perfect te gebruiken is zowel op de weg als voor het racen. De spray hecht aan de ketting en dringt diep door in de links. Dankzij de Boron Tech formule vermindert de rolweerstand, verhoogt de transmissie efficiëntie en blijft de smerende eigenschappen op hoge temperaturen gewaarborgd.
Verbetert de levensduur van je ketting, water en roest afstotend, de spray is wit van kleur zodat je goed kunt zien waar je het aanbrengt.
Te gebruiken voor alle typen kettingen: O-ring, X-ring, Z-ring."
En dit die van Kroon
"Racing Chainlube Light is een amberkleurig synthetisch smeermiddel dat speciaal ontwikkeld is voor de smering van kettingen. Racing Chainlube Light bevat een aantal toevoegingen, additieven en oplosmiddelen, om het onder alle omstandigheden flexibel te houden, speciale 'Extreme Pressure' additieven en het slijtage verminderende molybdeen-disulfide. Dit om de volgende eigenschappen te verkrijgen:
• Vermindering van de wrijving tussen bewegende metaaldelen
• Uitstekend indringend vermogen waardoor ook staalkabelkernen worden bereikt
• Goede bescherming tegen corrosie
• Uitstekende hechting aan metalen
• Blijft ook bij lage temperaturen flexibel
• Het vermogen om hoge lagerdrukken op te nemen
"
Je moet dus deze eigenschappen afzetten tegen je eigen eisen en wensen door middel van een punten systeem. Product met de meeste punten is het beste in jou geval.
.....
Ik de praktijk is het natuurlijk allemaal marketing gelul.
Wat een slechte onderbouwing weer van jullie argumenten Daarbij is hierop geen eenduidig antwoord te geven op basis van de informatie gegeven door de TS.
Dit is omschrijving van Motul C4
"Het resultaat van jarenlang onderzoek op het gebied van motorracen heeft geleid tot een kettingspray die perfect te gebruiken is zowel op de weg als voor het racen. De spray hecht aan de ketting en dringt diep door in de links. Dankzij de Boron Tech formule vermindert de rolweerstand, verhoogt de transmissie efficiëntie en blijft de smerende eigenschappen op hoge temperaturen gewaarborgd.
Verbetert de levensduur van je ketting, water en roest afstotend, de spray is wit van kleur zodat je goed kunt zien waar je het aanbrengt.
Te gebruiken voor alle typen kettingen: O-ring, X-ring, Z-ring."
En dit die van Kroon
"Racing Chainlube Light is een amberkleurig synthetisch smeermiddel dat speciaal ontwikkeld is voor de smering van kettingen. Racing Chainlube Light bevat een aantal toevoegingen, additieven en oplosmiddelen, om het onder alle omstandigheden flexibel te houden, speciale 'Extreme Pressure' additieven en het slijtage verminderende molybdeen-disulfide. Dit om de volgende eigenschappen te verkrijgen:
• Vermindering van de wrijving tussen bewegende metaaldelen
• Uitstekend indringend vermogen waardoor ook staalkabelkernen worden bereikt
• Goede bescherming tegen corrosie
• Uitstekende hechting aan metalen
• Blijft ook bij lage temperaturen flexibel
• Het vermogen om hoge lagerdrukken op te nemen
"
Je moet dus deze eigenschappen afzetten tegen je eigen eisen en wensen door middel van een punten systeem. Product met de meeste punten is het beste in jou geval.
.....
Ik de praktijk is het natuurlijk allemaal marketing gelul.
wat doen die o-x en z ringen op een ketting als het diep doordringt????
Dat zijn 1 richting o-x ringen. Daarbij zijn x-o kettingen zo gemaakt dat de door de ronddraaiende beweging vet naar binnen zuigen.
Enneuh, dat geloof je zelf?