Kroonplaat R6 met stuurklemmen

fishman

MF veteraan
17 apr 2005
4.145
67
Burgum
Voor mijn project heb ik net een R6 voorvork bj 2000 gekocht. Ik vraag mij af of iemand weet of een kroonplaat van een andermodel, met stuurklemmen, 1op1 past? Ik denk aan een FJR, XJR Fz6 oid.
yamaha-yzf-r6-1999-2002-yzf-r6-5eb-5mt-voorvork-compleet-2000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenste stuurlager van r6 is 55x30x17mm
die van een tdm is 25x47x15mm

De stuurpen van een r6 is dus 30mm en die van een tdm is 25mm
Je zou dus sowieso het gat waar de stuurpen door gaat moeten vergroten van 25 naar 30mm

En moet je nog maar afwachten of de poten even ver uit elkaar staan en hoever de stuurpen naar achter ligt t.o.v. de poten.
Of je gebruikt een originele R6 kroonplaat, steekt de binnenpoten iets door.
Uit de TDM kroonplaat zaag je dan 2 stuur adapters, gaat het alleen over de juiste binnendiameter.
 
Voor mijn project heb ik net een R6 voorvork bj 2000 gekocht. Ik vraag mij af of iemand weet of een kroonplaat van een andermodel, met stuurklemmen, 1op1 past? Ik denk aan een FJR, XJR Fz6 oid.Bekijk bijlage 1778449
Geen enkele reply gelezen;

Geen idee hoe je kroonplaat eruit ziet, maar ik heb een voorvork van een ZXR750 in mijn GS1000 gebouwd, en om het stuur vast te zetten heb ik stuurstroppen gekocht van een Suzuki RM250 (crossmotor).
Waar je op moet letten is dat je aan de onderkant van de kroonplaat ruimte genoeg hebt voor de moeren, en de moeren vast kan zetten. De kroonplaat van de mijne heeft ribben aan de onderkant.

Werkt perfect, en waarschijnlijk 4x goedkoper
 
Laatst bewerkt:
Yamaha FZS600 classicracer

Ik kom dit net tegen, werkt het dan niet andersom ook zo dat je de pen van een fazer in die r6 plaat parkeert, met bijpassende bovenste plaat van een fazer, met stuurklemmen?
Een fazer staat ook dichter bij de R6 dan de TDM, dus dat was sowieso logischer geweest…

Zulke dingetjes haal je ook goedkoop bij een sloperij demontage bedrijf. O-)
 
Een fazer staat ook dichter bij de R6 dan de TDM, dus dat was sowieso logischer geweest…

Zulke dingetjes haal je ook goedkoop bij een sloperij demontage bedrijf. O-)
Moeten ze maar net beiden hebben, de bovenkant is meestal het probleem niet, de onderkant zit vaak mee gegoten.

Ik had toevallig een DR500, met een voorvork van een RM250, toen, en dat bracht mij op het idee toen, en voor 50 euro (geloof ik) had ik het er niet voor over om 150 kilometer te rijden en maar afwachten of het er ook was.

De dichtsbijzijnde slopert zat in Fryslan, en iedere reden om daar niet heen te hoeven is een goede ;) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan