Rubbererijder
MF'er
Beste MF'ers,
Betreft een Thundercat uit 96. Vandeweek tijdens het uit de schuur halen viel de motor om
Sinds dien staat er iets scheef? Ik voel het in me armen en optisch kan je het ook zien. Als ik rechtdoor rij voel ik dat me linker arm meer gestrekt is dan mijn rechterarm. Vooral met bochtenwerk is dit erorm irritant!
Als ik het wiel recht zet, staat mijn stuur iets naar rechts.
Tijdens het rijden, als ik me handen loslaat van het stuur, blijft de motor keurig rechtdoor gaan. Ik hoef niet tegen te leunen.
Tot nu toe gedaan:
1. De bekende ''CPR" procedure Uiteraard ALLES wat nodig is losgehaald.
2. Voorvork aan de onderkant afstand meten en de poten licht draaien in de kroonplaat. Afstand blijft hetzelfde en draaien ook soepel. Iets gezonde kracht nodig om te draaien.
3. Poten tot nét iets onder de bovenste kroonplaat vast gezet om te kijken of de poten goed in de bovenste kroonplaat vallen. (zie foto's)
4. Poten onderste boven tot nét iets in de onderste kroonplaat vast gezet om te kijken of de poten goed in de onderste kroonplaat vallen (zie foto's)
5. Poten over een spiel gerold om te kijken of deze recht zijn. Niks geks opgemerkt.
6. Wielas over de spiegel gerold om te kijken of deze recht is. Niks geks opgemerkt.
7. Trek, beun en duw werk met het voorwiel tegen een muurtje toegepast. Mocht niks uitmaken.
De wielas kreeg ik er amper in na het los halen. Deze zat niet goed voor het gat waar de as in komt aan de andere kant. (dit hoort perfect tegenover elkaar te zitten.)
Van stap 3 en 4 heb ik foto's. Dit heb ik gedaan omdat ik het vreemd vind dat hier een afwijking te zien is. Ik heb verder (nog) geen ervaring met dit gedeelte, dus graag jullie mening. Ik heb ook het idee dat ik mede door deze afwijkingen moet rommelen met de poten om deze weer in de kroonplaten te krijgen.
linkerpoot bovenkant
Linkerpoot onderkant
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
rechterpoot bovenkant
rechterpoot onderkant
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vooral op de eerste foto is de afwijking goed te zien. Wat moet ik hiermee? Zijn dit kromme kroonplaten? Moet ik dit richten? Zo ja, hoe moet ik dat doen? Of is dit normaal?
Iemand anders nog tips, dingen die ik kan doen of is wegbrengen naar de motorzaak noodzakelijk?
Ik heb me al rot gezocht op internet wat ik nog meer kan doen.. ik weet 't ffe niet meer!
Betreft een Thundercat uit 96. Vandeweek tijdens het uit de schuur halen viel de motor om
Sinds dien staat er iets scheef? Ik voel het in me armen en optisch kan je het ook zien. Als ik rechtdoor rij voel ik dat me linker arm meer gestrekt is dan mijn rechterarm. Vooral met bochtenwerk is dit erorm irritant!
Als ik het wiel recht zet, staat mijn stuur iets naar rechts.
Tijdens het rijden, als ik me handen loslaat van het stuur, blijft de motor keurig rechtdoor gaan. Ik hoef niet tegen te leunen.
Tot nu toe gedaan:
1. De bekende ''CPR" procedure Uiteraard ALLES wat nodig is losgehaald.
2. Voorvork aan de onderkant afstand meten en de poten licht draaien in de kroonplaat. Afstand blijft hetzelfde en draaien ook soepel. Iets gezonde kracht nodig om te draaien.
3. Poten tot nét iets onder de bovenste kroonplaat vast gezet om te kijken of de poten goed in de bovenste kroonplaat vallen. (zie foto's)
4. Poten onderste boven tot nét iets in de onderste kroonplaat vast gezet om te kijken of de poten goed in de onderste kroonplaat vallen (zie foto's)
5. Poten over een spiel gerold om te kijken of deze recht zijn. Niks geks opgemerkt.
6. Wielas over de spiegel gerold om te kijken of deze recht is. Niks geks opgemerkt.
7. Trek, beun en duw werk met het voorwiel tegen een muurtje toegepast. Mocht niks uitmaken.
De wielas kreeg ik er amper in na het los halen. Deze zat niet goed voor het gat waar de as in komt aan de andere kant. (dit hoort perfect tegenover elkaar te zitten.)
Van stap 3 en 4 heb ik foto's. Dit heb ik gedaan omdat ik het vreemd vind dat hier een afwijking te zien is. Ik heb verder (nog) geen ervaring met dit gedeelte, dus graag jullie mening. Ik heb ook het idee dat ik mede door deze afwijkingen moet rommelen met de poten om deze weer in de kroonplaten te krijgen.
linkerpoot bovenkant
Linkerpoot onderkant
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
rechterpoot bovenkant
rechterpoot onderkant
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vooral op de eerste foto is de afwijking goed te zien. Wat moet ik hiermee? Zijn dit kromme kroonplaten? Moet ik dit richten? Zo ja, hoe moet ik dat doen? Of is dit normaal?
Iemand anders nog tips, dingen die ik kan doen of is wegbrengen naar de motorzaak noodzakelijk?
Ik heb me al rot gezocht op internet wat ik nog meer kan doen.. ik weet 't ffe niet meer!