Kroonplaat te groot

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
Ik heb een 35mm voorvork, maar hiervoor heb ik momenteel een 38mm kroonplaat liggen. Het geheel zou op zijn plaats kunnen worden gehouden d.m.v. extra bussen te plaatsen, maar in hoeverre is dit wijsheid.

Voor de duidelijkheid het witte deel is wel geschikt voor de 35mm vork & is imo tevens het meest dragende deel.

full
 
het blijft een klomp metaal met een boel krachten, dus ik zou ben het eens met mijn voorganger, als het de juiste bussen zijn, kan het geen kwaad.

[me]wufje zou geen redbull blikje gebruiken[/me]
 
Ik heb hier nog Teflon strippen liggen, die tevens als bussen tussen de binnen en buiten poot wordt gebruikt. Zou dit eventueel geschikt materiaal zijn, of moeten we opzoek gaan naar een staal (koper oid een optie?)
 
Ik heb hier nog Teflon strippen liggen, die tevens als bussen tussen de binnen en buiten poot wordt gebruikt. Zou dit eventueel geschikt materiaal zijn, of moeten we opzoek gaan naar een staal (koper oid een optie?)
dat zijn (meestal)messing bussen met teflon glijlaag. mits je de teflonlaag verwijderd lijkt me dat een prima oplossing. Met teflon zou ik het niet vertrouwen ivm de gladheid hiervan.
 
ik denk dat je twee aluminium busjes moet draaien of laten draaien en dan ook een zaagsnede erin, ik ben 3 jaar draaier/frezer geweest dus denk ik wel dat ik er zicht in heb, succes
Zicht op hebben? In welk opzicht? :P Wil jij die bussen draaien of denk je alleen dat het mogelijk is? :P

Die zaagsnede is zeker een aanrader, anders zit vast draaien er niet in... En je moet ze zeker laten draaien geen strip gaan rondbuigen :N .
 
ok, dit is totaal nieuw voor me, dus laten we aannemen dat ik 2 busjes opmaat laat maken. Moet ik nog materiaal aanleveren, m.u.z. v/d maten? Kan je de complete opdracht bij een bedrijf neer leggen, etc? Wat is er dus kortweg mogelijk op dit gebied?
 
Zicht op hebben? In welk opzicht? :P Wil jij die bussen draaien of denk je alleen dat het mogelijk is? :P

Die zaagsnede is zeker een aanrader, anders zit vast draaien er niet in... En je moet ze zeker laten draaien geen strip gaan rondbuigen :N .
in het opzicht van dat ik denk dat het goed kan zonder problemen, draaien word nu moeilijk heb geen draaibank te beschikking (anders deed ik het zeker)

maar euh zou eens bij een kleine draaierij gaan kijken of dat ze ze niet in de ''avond uren'' kunnen draaien hun hebben waarschijnlijk wel matriaal en als je de kroonplaat meeneemt en de maat van de vork die 35 geloof ik
dan zijn ze zo klaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan