kroonplaten frezen

Timba

MF veteraan
29 jun 2005
1.125
0
hallo,


wie kan er hier voor mij een keer tussendoor een onder en boven kroonplaat frezen?
ik heb 2 usd poten van een gsxrk6 die wil ik in mijn zx6r uit 2000 hebben
het zou mooi zijn ala de balhoofdpen ook gelijk over geperst kan worden.

als iemand dat kan en wat tijd over heb voor mij.. graag!
voor een mooi prijsje natuurlijk ;)

prive berichtje zou t makkelijkst zijn..

alvast bedankt!
gr Tim
 
en oja, als iemand nog veel geld heeft liggen wat ie niet gebruikt, kan je dat dan naar mij sturen??

...
m.a.w.: ik ben bang dat een mooi prijsje niet gelijk is aan een eerlijk prijsje...
enkelstukswerk op een haasbankje ff maken kost bakken geld...

tenzij een het om hobbyist met een flinke conventionele freesbank geef ik je weinig kans.
ik wacht nl ook al bijna een jaar op een asje die op dezelfde manier ff uitgestoken en voorzien moet worden van een spiebaantje...
zodra er een bank vrijkomt en die persoon op tijd erbij is kan dat gebeuren...
e als het sneller moet, als het ubehaupt al voor weinig kan, wil zon bedrijf gewoon centen zien voor de tijd die de machine loopt voor dat productje... de werknemer kan dan wel in zn vrije tijd eraan staan...

en das toch al snel heel veel geld...


dus...
ALS jullie iemand vinden die dit wil doen, zorg dan dat er op zn minst een flinke bak bier voor die beste man klaarstaat, want als je dat voor weinig voor elkaar krijgt is dat een mooi kadotje..








:+
 
Laatst bewerkt:
bier word geregeld! geen probleem.
je hoeft alleen je fav merk te noemen!
anders word het tog veel geld uit geven en langs bakker gaan.. :(


er is tog wel iemand die op zijn werk kan frezen die een grijs klusje mag doen van ze chef of ongemerkt tussendoor ;)

matriaal + grijze manuurtjes = mooi prijsje


:W
 
Laatst bewerkt:
ja, maar dan moeten ze toevallig dit topic lezen, en er zin an hebben ;)

mijn mannetje (een vriend van mij is cnc-frezer) zit al tot zn oren in het werk, en komt nog niet eens toe aan zn eigen hobbywerkjes, dan ben ik aan de beurt ;)
 
hallo,


wie kan er hier voor mij een keer tussendoor een onder en boven kroonplaat frezen?
ik heb 2 usd poten van een gsxrk6 die wil ik in mijn zx6r uit 2000 hebben
het zou mooi zijn ala de balhoofdpen ook gelijk over geperst kan worden.

als iemand dat kan en wat tijd over heb voor mij.. graag!
voor een mooi prijsje natuurlijk ;)

prive berichtje zou t makkelijkst zijn..

alvast bedankt!
gr Tim


Kan je niet je bestaande kroonplaten aanpassen zodat alles wel past??
 
is het niet makkelijker om ook de kroonplaten over te zetten en die aan te passen zodat alles past.

potver net te laat en nog bijna hetzelfde ook hierboven. :)
 
Laatst bewerkt:
misschien ben ik iets te arrogant, maar wtf is zo bijzonder aan 2 stukjes metaal met 3 gaten erin?

PS: serieuze vraag, vanwaar die hoge prijzen voor zo'n simpel onderdeel??? voor dat geld koop ik een motorblok!

PS2: ik vraag het omdat je voor 600 euro een complete set hebt van goede kwaliteit en het ziet er ook nog es verdomd goed uit.

normal00607ptvmxiij2.jpg
 
Laatst bewerkt:
misschien ben ik iets te arrogant, maar wtf is zo bijzonder aan 2 stukjes metaal met 3 gaten erin?

PS: serieuze vraag, vanwaar die hoge prijzen voor zo'n simpel onderdeel??? voor dat geld koop ik een motorblok!


probeer ze eens te maken.
die 2 stukjes metaal met 3 gaten zijn meer werk dan je denkt.
tenminste als je het netjes wilt hebben.
 
dus eigenlijk betaal je niet de materialen, maar gewoon het uurloon, wat tien duizend euro per uur bedraagt. duidelijk!


en als het cnc gefreest wordt betaal je mee aan de machine.
en wat denk je dat zo'n frees machine kost.

heb je zelf ooit wel eens achter zo'n apparaat gestaan, dan zou je weten dat dat niet effe in de lunchpauze gedaan wordt.
 
Laatst bewerkt:
laat staan dat er een ontwerp gemaakt moet worden, materialen moeten worden doorberekend omdat zo kroonplaat hoge belastingen te verduren krijgt..

je vergelijking met een motorblok snijdt geen hout. is allemaal gietrommel met maar weinig echte precisieonderdelen...
dan erbij motorblokken worden per duizenden van hetzelfde model geproduceerd..
hoe meer seriematig er gewerkt mag worden hoe goedkoper het wordt... o.a. doordat de ontwerpkosten uitgesmeerd kunnen worden over de serie...
en de machine doorgaans efficienter kan werken door er meerdere uit een groot stuk metaal te maken..



600 uero voor zon stukje techniek vindt ik dus ook niet veel geld... ALS het een one of a kind custommade zou zijn iig...
 
Ik laat het bij nico bakker doen en kost 800 euro. En je lult uit je nek als je zegt het is een simpel klusje. Weet je wel wat zo n bank kost en hoe lang de studie duurt voor je volleert cnc frezer bent? Ben zelf zzper en uurloon ligt tussen 35 a40 euro en heb nooit wat geleerd en geen investeringen. Wordt zelf ook altijd moe met de vraag of het voor weinig kan want het is zo gebeurd :Z
 
Ik mag geen promotie maken voor diensten, maar ik ben zelf CNC-frezer in amsterdam.

We hebben het over een kroonplaat met losse clipons of met zo'n street-fighter stuur ??

De kosten zullen idd rond de 500euro liggen, alleen zal ik er op ze vroegst in begin Januari aan toe komen aangezien er op m'n machine een grote serie staat ( prijs wijzigingen voorbehouden en afhankelijk van de complexheid van het ontwerp ).

Als ik meerdere van de zelfde set moet maken dan daalt de kostprijs wel aardig

stuur me maar een berichtje

p.s. ik heb stage gelopen bij Nico Bakker in der tijd :P
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties.
aanpassen van de orginele word niks..
de nieuwe poten zijn een stuk dikker
gefreesd is gewoon het mooiste

ik zal je een pm sturen!
als aolks mee doet kunnen we meschien wat regelen..
voor mij heb het geen haast van mij mag het ook pas in februari of maart ;)
tog geen weer om te rijden
 
full


full

full

full



mijn setje CR500 kroonplaten.
Aanmateriaal ben je 80 euro inkoop kwijt.

Programmeeruren / verspaningsuren (zonder cad/cam) reken een uur of 6 uur.
En tekenuren ook een uur of 5.

De mazzel voor mij, kroonplaten zelf getekent....en een collega die wat tijd wilde opofferen

oftewel 600 euro is opzich geen rare winkelprijs voor gefreesde kroonplaten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan